Erősen hat a fogyásra, ha így fogyasztod a D-vitamint: kutatások igazolják az eredményt
Kulcsfontosságú a mennyiség is.

vitamin kapszula
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

A Gucci menő időutazása minden elmaradt buliért kárpótol: végre egy vicces reklám »

Nem kell sok ahhoz, hogy télen is ragyogjon a bőr: finom illatú testápoló csomagot teszteltünk »

Mindig elegáns lesz a sál, ha így kötöd meg: egyszerű technikák, amiktől garantáltan nőies lesz a megjelenés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A D-vitamin egy rendkívül fontos mikrotápanyag, mely számos betegség ellen véd, erősíti a csontokat, sőt, karcsúsító hatását is egyre több orvosi kutatás támasztja alá.

Ismerd meg a D-vitmin testsúlyra gyakorolt hatását, és tudd meg, hogyan teheted a tudományos eredményekre alapozva a diétád értékes részévé!

A D-vitamin és a testsúly összefüggése

A D-vitamin-hiányra főként az idősek és az erősen túlsúlyosak hajlamosak, derült ki egy kutatásból, noha összességében csaknem az emberek fele nem jut elegendő mennyiséghez. A tudósok azonban ennél direktebb összefüggést is megállapítottak a túlsúly és a vitamin bevitele között.

A D-vitamin-szint emelkedésével csökken a raktározott zsír mennyisége, derült ki egy 218 túlsúlyos nő körében végzett kutatásból. A résztvevők egy éven keresztül követtek kalóriacsökkentett étrendet, két csoportra osztva. A diétázók egyik fele D-vitamin-tartalmú étrend-kiegészítőt, a másik fele placebót kapott. Azok, akiknek megfelelő D-vitamin-szintje volt, átlagosan 3,2 kilóval fogytak többet. Egy másik kutatásban elhízott nőknek 12 héten át adtak D-vitamint. Ezalatt jelentős súlyvesztés nem történt, ám a résztvevők testzsírszázaléka csökkent. 

A D-vitamin a hízást is csökkenti. Egy 4600 idős nővel végzett kutatás kimutatta, hogy négy és fél év alatt jóval kevesebbet szedtek fel azok, akik elegendőt vittek be a vitaminból.

Egy előzetes tanulmány szerint minderre a D-vitamin azért képes, mert csökkenti a testben az új zsírsejtek kialakulását, másutt azt is leírták, hogy azt is képes befolyásolni, mennyit raktároznak a sejtek. A D-vitamin ezen felül befolyásolja a szerotonin nevű neurotranszmitter szintjét, mely az alvás minőségére és a hangulatra is hat, így ezen keresztül közvetetten is részt vehet az étvágy alakításán keresztül a testsúly szabályozásában. 

Emellett egy 2011-es, 165 férfival végzett kutatás kimutatta, hogy a több D-vitamin a magasabb tesztoszteronszinttel is összefügg. Ez a hormon pedig képes csökkenteni a testzsír mennyiségét, sőt, segít a fogyást hosszú távon megtartani.

Mennyit vigyél be?

A D-vitamin zsírban oldódik. Az emberi szervezet táplálékokból - lazac, makréla, olíva olaj, tojás -, étrend-kiegészítőkből juthat hozzá, vagy a napfény hatására maga is képes termelni. A vitamin nélkülözhetetlen a szervezet működéséhez, ugyanis a foszfor és a kalcium beépítésében is részt vesz. A napi szükségletet nehéz ételekből fedezni, ezért ajánlott, hogy naponta legalább 5-30 percet tölts a napon, akkor is, ha sok D-vitamint fogyasztasz.

Az ajánlás 600 NE - nemzetközi egység, azaz 15 mikrogramm, ám ez a testsúly függvényében eltérhet. A fogyáshoz például egy kutatás ennél jóval nagyobb mennyiséget ajánl: a testsúly minden kilogrammja után 70-80 NE-t, ám a felső határ itt is megvan, nagyjából 4000 NE, noha még 10 000 NE-nek megfelelő mennyiség sem jár túladagolással rövid távon. Ennek ellenére, ha a 4000 NE-t megközelítő mennyiség bevitele mellett döntesz, mindenképpen kérd előtte az orvosod tanácsát. 

Tápanyagban dús nassok

Ezeket a nassolnivalókat akkor is érdemes beiktatni, ha éppen diétázol. Kevesebb mint 150 kalória van bennük, csupa nyers, friss alapanyagból készülnek, így megfelelnek a Clean Eating étrendnek is, és telis-tele vannak tápanyagokkal, melyek segítik a fogyást.

Ezt is szeretjük