Csökkenti a hasi zsírt, salaktalanít és finom
5 kiló mínusz kelbimbódiétával
A párolt kelbimbó a diétás étrend remek alapja lehet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag kelbimbót Belgiumban nemesítették a 19. században - épp ezért sokáig brüsszeli káposztának is hívták. A káposztafélék családjába tartozó zöldség nem csupán igazi téli ételkülönlegesség, de abban is segít, hogy körülbelül két hét alatt öt kilótól szabadulj meg.

Mivel a kelbimbó nem érzékeny a hidegre, a téli hónapokban is frissen fogyaszthatod. A keresztesvirágúak családjába tartozó kétéves növény az első évben hozza a fogyasztásra alkalmas bimbókat, a második évben pedig a becőtermést.

Kelbimbódiéta

A növény a benne lévő szulforafánnak köszönhetően serkenti a májban azoknak az enzimeknek a termelését, amelyek a méreganyagok kiválasztásáért felelnek. A vegyületnek köszönhetően a kelbimbó csökkenti a daganatos betegségek kockázatát is.

Magas rosttartalom

Emésztésserkentő tulajdonsága többek között magas rosttartalmának köszönhető: a bélrendszerbe kerülve ezek a rostok letisztítják a bélfalra tapadt káros salakanyagokat. Ha pedig sikerül megszabadulnod a szervezetben lerakódott méreganyagoktól, salakanyagoktól, gyorsan csökkenni fog a derékbőséged is.

A kelbimbó mindemellett kiváló C-, illetve - anyagcsere-javító - B-vitamin-forrás, ráadásul vízhajtó hatású káliumban is bővelkedik. A növény jellegzetes ízét a sinigrin nevű fitovegyület adja, amely kutatások szerint rákellenes hatású.

Így készítsd el!

Az elkészítés során ügyelj arra, hogy ne főzd túl a kelbimbót - hiszen így elveszítheti értékes vitamin- és ásványianyag-tartalmát. Érdemes párolnod a növényt, ha pedig különleges ízvilágra vágysz, adhatsz hozzá szerecsendiót vagy majoránnát. Korábbi cikkünkből kiváló receptötleteket meríthetsz.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt müzlivel, egy marék aszalt sárgabarack.
Tízórai: két szelet sovány sajt, két alma.
Ebéd: 10 dkg párolt csirkemell, egy bögre párolt kelbimbó.
Uzsonna: egy bögre bogyós gyümölcs, egy pohár joghurt.
Vacsora: 15 dkg grillezett tonhal, fél bögre barna rizs, fél bögre párolt kelbimbó.

2. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény tej, két evőkanál búzakorpa, egy marék mandula.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-céklalé, egy marék dió.
Ebéd: 10 dkg pulykamell, egy bögre párolt kelbimbó.
Uzsonna: két szelet zsírszegény sajt, egy bögre zöldsaláta.
Vacsora: két bögre vegyes zöldség kelbimbóval, egy marék napraforgómag.

3. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt zabpehellyel.
Tízórai: két körte, egy pohár narancslé.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell kelbimbós zöldsalátával.
Uzsonna: két korpás keksz paradicsomos mártogatóssal.
Vacsora: juhtúrós-kelbimbós saláta.

Szereted a kelbimbót?

Ezt is szeretjük