10 kiló plusz van rajtad? Ez a 8 táplálék segít megszabadulni tőle
A mogyoró, valamint a legtöbb zöldség segít egyensúlyban tartani a vércukorszintet.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A glikémiás index korábban csak a cukorbetegek számára volt ismerős fogalom, napjainkban azonban már a fogyni vágyók is figyelik - a táplálékok kalóriatartama mellett - a GI-t.

Ismerj meg néhány olyan ételt, amelyek alacsony glikémiás indexükből adódóan segítenek a pluszkilók elleni harcban. Ha jelentősebb felesleget cipelsz, érdemes ilyen szempontból is figyelned az élelmiszereket.

Röviden a glikémiás indexről

A glikémiás index megmutatja, hogy egy adott élelmiszerben lévő szénhidrát milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben. Az alacsony glikémiás indexű ételekből a szénhidrátok lassabban szívódnak fel, az általuk okozott telítettségérzés hosszabb ideig tart, vagyis fogyasztásukat követően csak sokára éhezel meg.

Nem csak a szénhidráttartalmú ételek

A glikémiás indexnek különösen a szénhidrátot tartalmazó ételek szempontjából van jelentősége, mivel a szénhidrátokat a szervezet szőlőcukorra bontja. Ugyanakkor a fehérjebontás során keletkező anyagokból is létrejöhet szőlőcukor, így a vércukorszintedre sokféle táplálék hatással van.

Alacsony glikémiés indexű táplálékok

Lapozd át az alábbi galériát, és tudj meg többet azokról a táplálékokról, amelyek nem emelik meg hirtelen a vércukorszintedet, így segítik a fogyást. Ha tíz kiló plusz van rajtad, mindenképpen iktasd be őket az étrendedbe.

Nullától százig

A glikémiás index egy 0 és 100 közötti szám - minél magasabb, annál jobban megemeli szervezeted vércukorszintjét az adott táplálék, és annál több inzulinra lesz szükség a cukor lebontásához.

Ugyanakkor a gyors emelkedést gyors zuhanás követi, vagyis a magas glikémiás indexű táplálékok fogyasztását követően hamar megéhezel, és felesleges kalóriákat viszel be a szervezetedbe. A témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ezt is szeretjük