A sikeres fogyókúra titka: ennyi időnek kell eltelnie két étkezés között
A napi háromszori étkezés nem feltétlenül szerencsés, ha szeretnél megszabadulni pár kilótól.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Így fond be a hajad idén: 3 trend, ami nagyon erős lesz tavasszal »

2 mozgásforma, ami nemcsak fogyaszt, hanem fiatalít is »

Tavaszi blézerkörkép: a legdivatosabb fazonok 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokakban még mindig él a tévhit, hogy a fogyókúra önsanyargatásról és koplalásról szól. Valójában a táplálék megvonásával éppen az ellenkező hatást éred el: ha a fogyás átmenetileg be is indul, hosszabb távon jelentősebb súlygyarapodásra készülhetsz.

A diéta lényege sokkal inkább az, hogy többször egyél kisebb adagokat - így ösztönözheted az anyagcserédet.

A gyors anyagcsere titka: háromóránként enni

Ha a diéta során koplalsz, leesik a vércukorszinted, lelassul az anyagcseréd, és a szervezeted tartalékoló üzemmódra kapcsol. Ilyenkor a test megpróbálja feltölteni a zsírraktárakat - felkészülve ezzel az ínségesebb időkre.

A gyors anyagcsere titka, hogy háromóránként vegyél magadhoz egy kevés ételt. Nem véletlenszerű nassolásról van szó, hanem tudatos táplálkozásról. Akár el is szakadhatsz az reggeli-ebéd-vacsora Bermuda-háromszögtől, és átállhatsz a napi ötszöri étkezésre.

Ne naponta kétszer-háromszor akard elmulasztani a farkasétvágyadat, hanem állítsd át szervezeted arra, hogy háromóránként várja az energia-utánpótlást. Így egy-egy alkalommal kevesebbet eszel, megkímélve emésztőrendszeredet a nagyobb munkáktól - nem áll be a kajakóma -, és a tested sem akarja feltölteni a zsírraktárait.

Mit eszel?

Részesítsd előnyben a gyümölcsöket, zöldségeket, teljes kiőrlésű pékárukat. Ezeket a szervezeted könnyen megemészti, nem nehezülsz el tőlük, így néhány óra múlva újra tudsz majd enni.

A vörös húsokat és az olajos, zsíros fogásokat, a félkész és a rostszegény táplálékokat inkább hanyagold.

Hogy eszel?

Ha gyorsan befalod az ételt, nemcsak elnehezülsz tőle, de jellemzően többet is veszel magadhoz, mint amennyire valóban szüksége van a szervezetednek. Ehelyett inkább élvezd az ízeket, rágd meg lassan, alaposan az ételt. Így a gyomrod is könnyebben dolgozik majd - és figyeld meg, hogy 20 perc elteltével jóllakottnak érzed magad. Ennyi idő alatt jelez ugyanis a gyomor az agynak, hogy megtelt - szinte függetlenül attól, hogy mennyi étet fogadott be.

Folyadék és mozgás

Természetesen a táplálkozás mellett figyelned kell a folyadékbevitelre is: igyál meg naponta 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvizet, gyógyteát, gyümölcslevet. Ez ugyanolyan fontos a gyors anyagcseréhez, mint az elegendő rostfogyasztás.

Végül pedig a rendszeres sport is legyen életed része. A mozgás nem csupán javítja az állóképességedet és formálja az alakodat, de a belső szerveket is átmozgatja - serkentve ezáltal az anyagcserét.

Háromórás diéta

A háromóránkénti táplálkozásra alapozta diétás módszerét Jorge Cruise fitneszszakember. Ez esetben a hangsúly nem azon van, hogy mit eszel, hanem azon, hogy mikor. A felkelést követően három órán belül el kell fogyasztanod a reggelit, a lefekvést megelőző három órában pedig már nem szabad enned. Ha többet szeretnél tudni a háromórás diétáról, kattints korábbi cikkünkre.

Te hányszor eszel egy nap?

Blog.hu ajánló