A karcsúság tízparancsolata
Így fogyhatsz le koplalás és diéták nélkül
Ne sanyargasd magad feleslegesen, inkább változtasd meg az életed!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A személyre szabott étrend kialakításában csak egy dietetikus tud segíteni, és csak egy személyi edző mondhatja meg, pontosan milyen és mennyi mozgásra van szükséged.

Szerencsére azonban ahhoz, hogy megváltoztasd az életmódodat és elérd a vágyott testsúlyt, ennél jóval kevesebb is elég. Ha betartod a karcsúság tízparancsolatát, máris többet tettél az egészségért és a vonzó alakért, mint embertársaid nagy része - a látványos eredmény pedig nem várat sokáig magára.

Kevesebb zsírt

Minden zsírt olívaolajjal, napraforgóolajjal és repceolajjal helyettesíts. Csökkentsd a vaj és a margarin mennyiségét. Tartsd szem előtt, hogy a napi szükségleted mindössze egy kávéskanál olaj. A zsíros halaktól azonban ne félj, bátran fogyaszd őket, ezekben ugyanis értékes omega-3 zsírsavak vannak.

Természetes vitaminok

Egyél sok hüvelyest, zöldséget, friss gyümölcsöt, hántolatlan gabonaterméket - rizst, teljes kiőrlésű tésztákat, kenyeret, müzlit -, burgonyát és salátákat.

Mindezek alig, illetve egyáltalán nem tartalmaznak zsírt, viszont laktatnak és ellátnak a szükséges vitaminokkal, nyomelemekkel. Nyugodtan használhatsz fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket is - a fagyasztás konzerválja a vitaminokat, így a mirelit ételek minősége nem romlik. Csökkentsd a vöröshús- és kolbászfogyasztást a tengeri halak és szárnyasok javára.

Zsírszegény tejtermékek

A tejtermékekből lehetőleg a zsírszegényt fogyaszd. 30 gramm zsíros tejfölben például kilenc gramm zsír van, míg ugyanennyi zsírszegény tejfölben csak három gramm.

Egy kocka camembert 10,2 gramm zsírt rejt, ha mégsem tudsz lemondani róla, próbáld ki inkább a Harzer sajtot, melyből egy ugyanekkora adag csak 0,2 gramm zsírt tartalmaz.

Főzz okosan!

Takarékoskodj egy kicsit a főzésnél - nemcsak a pénztárcád, de a tested is meghálálja majd. A teflonserpenyőt csak kend ki az olajjal, ne locsold bele azt. A zsírt a hús sütése után öntsd ki a serpenyőből, a mártásban lévő tejszínt helyettesítsd pürésített zöldségekkel, zsírszegény aludttejjel vagy tejföllel. Zöldségek készítésekor részesítsd előnyben a párolást vagy a gőzölést, ezek az eljárások ugyanis megóvják a vitaminokat - és a vonalaidat is.

Tiszta húst

Főzés vagy sütés előtt mindig vágd le a húsokról a zsírt, de ha jóban vagy a henteseddel, ezt már vásárlás során is elintézheted. Ha mindenképpen felvágottat szeretnél enni, akkor szeleteltesd hajszálvékonyra. Nemcsak a húsáru nyom majd kevesebbet a mérlegen, de te is.

Mozogj!

Sportolj rendszeresen! Nem kell olimpiai bajnoknak lenned vagy halálra gyötörnöd magad, heti háromszor fél óra mozgással, a saját tempód szerint haladva, éppen csak kényelmesen elfáradva máris sokat tettél azért, hogy a karcsúság és az egészségesebb élet felé vezető ösvényre lépj.

Edzéstervek
Sportolnál, de nem tudod, mit? Próbáld ki ingyenesen letölthető edzésterveinket!

Készítsd magad!

Kedvenc müzlidet készítsd el inkább saját magad: zabpehelyből, búzakorpából, sovány tejtermékből és gyümölcsökből. A kész müzlik cukrot, a bennük lévő diófélék és csokoládé pedig sok zsírt tartalmaznak. Ráadásul a saját gyártmány mindig sokkal finomabb.

Ne engedj a kísértésnek!

Kerüld el a zsírcsapdákat! A sütemények, a torták, a jégkrémek és a csokoládé valódi zsírbombák, ahogy a sajtok és a pizza is. Ha nem tudsz ellenállni az édesség iránti vágyadnak, egyél inkább lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmazó ételeket, például alacsony cukortartalmú gyümölcsöket.

Helyreáll az anyagcseréd

A helytelen táplálkozás és a mozgásszegény élet következtében könnyen lehet, hogy az anyagcseréd már nem működik megfelelően, ez azonban még nem feltétlenül jelent visszafordíthatatlan kárt. Nézd meg videónkat!

Ki a zsírszivacsokkal!

A töltelékek igazi zsírszivacsok. Vagy eleve ne tegyél az ételedbe, vagy kapargasd ki a húsból és a halból. A fritőzt is nyugodtan száműzheted a konyhából, ami ebben készült, azt úgysem érdemes megenned.

Frissen, természeteset

Kerüld a késztermékeket. A természet kínálta táplálékok általában egészségesek és zsírszegények, a késztermékekről azonban ugyanez nem mondható el. Száz gramm héjában főtt burgonyában mindössze 0,3 gramm zsír és 66 kalória van, míg ugyanennyi chipsben 40 gramm zsír és 549 kalória!

Cikkünk Marion Grillparzer Zsírégetés - A tartós karcsúság titka című könyve alapján készült, mely a Holló és Társa Kiadó gondozásában jelent meg.

OLVASD EL EZT IS!

vag paprika
  • elhízás okai
  • diéta a tartós fogyásért

Alig eszel, mégis hízol?

Blog.hu ajánló