A diétázók kedvence a zsírolvasztó fehérjediéta
2 hét alatt 4 kiló mínusz
Programozd fogyásra anyagcserédet! Diétánkkal két hét alatt megteheted, és akár négy kilót is leadhatsz.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy fogyókúra mindig lemondásokkal jár, hiszen a korábbi, láthatóan súlygyarapító étkezési kultúra változástatásra szorul. Önkontroll, akarat és elszántság nélkül nem sikerülhet megszabadulni a feleslegtől, abban az esetben viszont, ha okosan választod meg az elfogyasztott ételeket, anélkül is fogyhatsz, hogy állandó éhségérzettel kellene küzdened. Ebben segít következő, fehérjefogyasztásra épülő diétánk is.

Miért is jó a fehérje?

A fehérje az aminosavak polimerjeiből képez makromolekulákat, melyek a szervezet minden sejtfolyamatában részt vesznek. A funkciókat tekintve a legfontosabbak közé tartoznak az enzimek, a sérülések és fertőzések elleni védekezést segítő védőfehérjék és a mozgáshoz szilárd vázat biztosító struktúrafehérjék.

Amennyiben a szervezet nem jut elegendő proteinhez, az a biológiai folyamatok rovására mehet, ennek következtében az immunrendszered és az erőnléted szenvedhet csorbát. A legfőbb fehérjeforrás a tojás, de proteinben gazdag még a gomba, a tejtermékek, a halak, de sovány húsokkal is növelheted fehérjefogyasztásodat. Így beindíthatod a súlyvesztést - hiszen a fehérje elengedhetetlen az izomépítéshez, a megfelelő anyagcseréhez és a zsírégető folyamatokhoz -, ráadásul csökkenhet a vérnyomásod és vércukorszinted is.

A zsírtartalékok felhasználása

Az elmélet roppant egyszerű: a fehérje beindítja a fogyást anélkül, hogy izomtömegedből veszítenél. A diéta lényege, hogy a szervezetet átállítsd arra, hogy a zsírtartalékokból éljen, ez azonban nem azt jelenti, hogy kizárólag fehérjét vegyél magadhoz, csak az arányokon kell változtatnod.

Kerülnöd kell minden olyan táplálékot, mely tele van cukorral és szénhidráttal, ilyen például a fehér lisztből készült pékáru és tészta. A szilárd táplálékok mellett naponta legalább két liter folyadékot vegyél magadhoz szénsavmentes ásványvíz vagy édesítés nélküli gyógytea formájában. Mielőtt belekezdesz a diétába, hasznos lehet, ha előtte egy-két napig zöldség- vagy gyümölcsnapot tartasz, így kevésbé lesz megterhelő a kezdeti éhségérzet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két főtt tojás két paradicsommal.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg grillezett pulykamell, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: fél bögre mandula.
Vacsora: 15 dkg saláta főtt tojásból, uborkából és paradicsomból.

2. nap

Reggeli: két lágy tojás borssal, egy bögre zsírszegény tej.
Tízórai: egy marék mogyoró.
Ebéd: egy tányér spenótfőzelék két tojással.
Uzsonna: egy banán, egy bögre zsírszegény tej.
Vacsora: 20 dkg főtt hal, egy bögre spenótlevél.

3. nap

Reggeli: omlett két tojásból, egy zöldpaprika.
Tízórai: egy sárgarépa, egy marék mandula.
Ebéd: 20 dkg füstölt hal egy bögre párolt brokkolival.
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt egy marék mandulával.
Vacsora: egy tányér zöldségleves.

4. nap

Reggeli: fél bögre alacsony zsírtartalmú müzli egy bögre tejjel.
Tízórai: egy alma egy kis doboz zsírszegény joghurttal.
Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögre paradicsomos zöldsalátával.
Uzsonna: egy marék mogyoró.
Vacsora: 10 dkg füstölt lazac egy bögre spenótlevéllel.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. Várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják a diétát. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: omlett két tojásból két paradicsommal.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg párolt lazac egy paprikával és egy bögre zöldsalátával.
Uzsonna: egy banán, egy pohár tej.
Vacsora: egy bögre babsaláta.

6. nap

Reggeli: két lágy tojás két paradicsommal.
Tízórai: egy marék mandula, egy sárgarépa.
Ebéd: 20 dkg grillezett csirkemell egy bögrényi gombával és zöldsalátával.
Uzsonna: egy kis doboz kefir.
Vacsora: két bögre saláta két főtt tojással, paradicsommal, uborkával.

7. nap

Reggeli: fél bögre alacsony zsírtartalmú müzli egy pohár tejjel.
Tízórai: egy kis doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: 20 dkg főtt hús egy bögre párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy marék mogyoró.
Vacsora: zöldfűszeres omlett két tojásból, két paradicsommal.

OLVASD EL EZT IS!

no gyumolcstal
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

7 nap, 4 kiló

ananaszlevelek
  • almaecet
  • narancs

6 nap, 3 kiló

toscanai
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

5 kiló mínusz a Toscana-diétával

Ezt is szeretjük