Fáradékony, ingerült vagy, és rosszul alszol? A magnéziumhiány tünetei életveszélyes betegséget jelezhetnek (x)
A magnéziumhiánynak komoly kockázata van, de tünetei viszonylag könnyen felismerhetőek.

shutterstock 417043777
Ez is érdekelhet

Lépj most a gondtalan nyugdíjas éveidért! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

beauty and style

Gyönyörű, natúr smink karácsonyra: ezt viseld, ha nem akarsz túlzásokba esni »

Ez az app segít, hogy mindig hidratált legyél: figyelmeztet, mennyi vizet kell innod »

Zavarba ejtő fotókon pózol a 16 éves modell: az arca egy kislányé, de nőként néz a kamerába »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szervezetünk egészséges működéséhez elengedhetetlenül fontosak a megfelelő ásványi anyagok. Ilyen egyebek mellett a magnézium is, melynek hiánya súlyos, életveszélyes betegségeket okozhat.

A magnéziumhiány tünete lehet izomgörcs, de nőgyógyászati, szülészeti problémákat is okozhat, illetve a kettes típusú diabétesz kialakulásával is összefüggésbe hozható.

A magnézium nagyon fontos szerepet tölt be a szervezet energiafolyamatainak szabályozásában. Enzimjeink - melyek katalizálják, beindítják az anyagcserét - 70-80%-ának magnéziumra van szüksége ahhoz, hogy működni tudjon. Vagyis, ha nincsen elég magnézium a szervezetben, akkor ezek az enzimek sem képesek beindítani az anyagcsere-folyamatokat. 

faradt-anya-2

Emellett a magnézium felelős a sejtjeinkben található ásványi anyagok arányának szabályozásáért is. A sejtfalon keresztül történő ionfelvételi folyamatot a magnézium szabályozza. A magnézium a kalcium természetes ellentétpárja, és, mivel nagyobb az átmérője, képes meggátolni a túlzott kalciumfelvételt. 

A kalcium az izmok összehúzódásáért, a magnézium pedig az ellazulásért felel. A megfelelő kalcium-magnézium arány 2:1-hez, vagyis az egészséges szervezetben kétszer annyi kalcium van, mint amennyi magnézium, és nagyon fontos az egyensúly fenntartása. Magnéziumhiánynál a kalcium irányába borul az egyensúly, ami megbéníthatja a szívizom és a harántcsíkolt izom működését. A szívben ritmuszavarok alakulhatnak ki, melyek halált is okozhatnak.

A magnézium hat az idegrendszerre is

A szervezet megfelelő magnéziumellátottsága megakadályozza, hogy a stressz hatására túl sok stimuláló anyag, adrenalin, noradrenalin szabaduljon fel, ami nagyobb mértékben fokozná a szívműködést, vagy emelné a vérnyomást.

Szív

A legjellemzőbb tünetek

A szükséges mennyiségű magnézium jelentős szerepet játszik a női egészség megőrzésében is, hiszen a menstruációs görcsök, az ingerlékenység, a fejfájás hátterében is állhat magnéziumhiány. Terhesség alatt pedig a baba ásványianyag-igényét is ki kell elégíteni, és, mivel a fejlődő magzat elsőbbséget élvez, a mama még a korábbi megfelelő bevitel mellett is magnéziumhiányossá válhat. Ez pedig görcsökhöz, súlyos esetben koraszüléshez vezethet.

A magnéziumhiány manapság egyre gyakoribb. Minden második ember érintett lehet. Erre utalhat, ha valaki egyszerre panaszkodik álmatlanságra, fáradékonyságra, ingerültségre, gyakori izomrángásra, fejfájásra. Magnéziumpótlással csökkenteni lehet a pitvari és kamrai ritmuszavarok kialakulásának kockázatát és a stressz káros hatásait is, gátolhatjuk a gyulladásos folyamatokat, emelhetjük a jótékony HDL koleszterin mennyiségét, és tágíthatjuk az erek belső átmérőjét.

szem-faradt-stessz

Miben van magnézium?

Természetes formában a zöld növényekből, a magvakból, halakból, teljes kiőrlésű lisztből vehetjük magunkhoz. De sajnos egyre kevesebb magnézium van a táplálékokban az ipari élelmiszer-feldolgozás és a műtrágyák elterjedése miatt. Pótolni mindenképpen szerves kötésű magnéziummal érdemes.

A bevitt magnéziumnak nagyjából csak a fele szívódik fel, ezért jó, ha több adagban vesszük be. Az egészséges beviteli mennyiség pedig függ a testsúlytól, az életkortól és még néhány fontos életmódbeli körülménytől is. 

Ezt is szeretjük