Ez a 4 legfontosabb vitamin rák ellen: pótold mindegyiket, hogy megelőzhesd!
Ezeknek lehet a legnagyobb szerepük a megelőzésben.

nagykep?cikkid=169846&kep=tokmagolaj1-lead

Dia


                        	A D-vitamint nem véletlenül emlegetik olyan gyakran a rák megelőzésével kapcsolatban. Vizsgálni is azért kezdték a kapcsolatot, mert a betegség előfordulási aránya jóval alacsonyabb volt a napsütötte térségekben élők esetében, a napfény pedig köztudottan összefügg a szervezet D-vitamin-termelésével. Ma már kutatások bizonyítják, hogy a D-vitamin számos olyan folyamatban részt vesz, mely a rákkockázat csökkenésével kapcsolatos, legyen szó a megelőzésről, a ráksejtek növekedésének és vérellátásának gátlásáról, illetve a rákos sejtek apoptózisának, vagyis sejthalálának előidézéséről. A D-vitamin legjobb forrásai közé tartoznak a halfélék, illetve az olajoshal-konzervek, de ha ide kattintasz, megnézheted, honnan érdemes még pótolni.

A D-vitamint nem véletlenül emlegetik olyan gyakran a rák megelőzésével kapcsolatban. Vizsgálni is azért kezdték a kapcsolatot, mert a betegség előfordulási aránya jóval alacsonyabb volt a napsütötte térségekben élők esetében, a napfény pedig köztudottan összefügg a szervezet D-vitamin-termelésével. Ma már kutatások bizonyítják, hogy a D-vitamin számos olyan folyamatban részt vesz, mely a rákkockázat csökkenésével kapcsolatos, legyen szó a megelőzésről, a ráksejtek növekedésének és vérellátásának gátlásáról, illetve a rákos sejtek apoptózisának, vagyis sejthalálának előidézéséről. A D-vitamin legjobb forrásai közé tartoznak a halfélék, illetve az olajoshal-konzervek, de ha ide kattintasz, megnézheted, honnan érdemes még pótolni.

Dia


                        	A B-vitaminok nagyon fontos szerepet játszanak az örökítőanyag-károsodások kiküszöbölésében, élükön a B9-vitaminnal, vagyis a folsavval, nem véletlen, hogy az egyik legjelentősebb magzatvédő vitaminnak számít. Kutatások szerint a folsav megfelelő bevitele csökkentheti a bélrendszeri, a hasnyálmirigy- és a petefészekrák kialakulásának kockázatát, hiányában azonban például nagyobb valószínűséggel alakul ki a mellrák olyan nőknél, akik rendszeresen fogyasztanak alkoholt. A folsav nagyobb mennyiségben van jelen többek között a spenótban és más zöld leveles zöldségekben, így ezeket mindenképp érdemes beiktatni az étrendbe.

A B-vitaminok nagyon fontos szerepet játszanak az örökítőanyag-károsodások kiküszöbölésében, élükön a B9-vitaminnal, vagyis a folsavval, nem véletlen, hogy az egyik legjelentősebb magzatvédő vitaminnak számít. Kutatások szerint a folsav megfelelő bevitele csökkentheti a bélrendszeri, a hasnyálmirigy- és a petefészekrák kialakulásának kockázatát, hiányában azonban például nagyobb valószínűséggel alakul ki a mellrák olyan nőknél, akik rendszeresen fogyasztanak alkoholt. A folsav nagyobb mennyiségben van jelen többek között a spenótban és más zöld leveles zöldségekben, így ezeket mindenképp érdemes beiktatni az étrendbe.

Dia


                        	A C-vitamin antioxidáns hatása révén szintén gátolja a sejtek és az örökítőanyag károsodását, és megakadályozza a kóros sejtburjánzást. Bár a C-vitamin megfelelő bevitelének egészségre gyakorolt áldásos hatásai nem vitatottak, a rákbetegek kezelése és a magas dózisú C-vitamin intravénás adagolása körül máig viták folynak. Kutatások rámutattak, hogy bizonyos esetekben utóbbi csökkentheti a daganatok növekedését - például prosztata-, máj-, hasnyálmirigy- és bélrendszeri ráknál -, léteznek tanulmányok, melyek szerint segíti a hagyományos terápiát kiegészítésként, míg mások szerint nem. Bár alkalmazása a mellékhatások csökkentésében és az életminőség javulása terén is mutatott pozitív eredményeket a vizsgálatok során, terápiás alkalmazása ma nem elfogadott. A C-vitamin hagyományos bevitele ugyanakkor nagyon fontos - fogyassz minél több citrust, kivit, zöldpaprikát -, még inkább, ha dohányzol, illetve, ha cukorbetegségben szenvedsz. Ide kattintva még több extra erős C-vitamin-forrást ismerhetsz meg.

A C-vitamin antioxidáns hatása révén szintén gátolja a sejtek és az örökítőanyag károsodását, és megakadályozza a kóros sejtburjánzást. Bár a C-vitamin megfelelő bevitelének egészségre gyakorolt áldásos hatásai nem vitatottak, a rákbetegek kezelése és a magas dózisú C-vitamin intravénás adagolása körül máig viták folynak. Kutatások rámutattak, hogy bizonyos esetekben utóbbi csökkentheti a daganatok növekedését - például prosztata-, máj-, hasnyálmirigy- és bélrendszeri ráknál -, léteznek tanulmányok, melyek szerint segíti a hagyományos terápiát kiegészítésként, míg mások szerint nem. Bár alkalmazása a mellékhatások csökkentésében és az életminőség javulása terén is mutatott pozitív eredményeket a vizsgálatok során, terápiás alkalmazása ma nem elfogadott. A C-vitamin hagyományos bevitele ugyanakkor nagyon fontos - fogyassz minél több citrust, kivit, zöldpaprikát -, még inkább, ha dohányzol, illetve, ha cukorbetegségben szenvedsz. Ide kattintva még több extra erős C-vitamin-forrást ismerhetsz meg.

Dia


                        	Az E-vitamin számos betegségtől segít megvédeni a szervezetet. Ezek közé tartoznak többek között a szívbetegségek, ízületi gyulladások, a tüdő- és bélrendszeri betegségek, valamint a rák is. Az E-vitamin antioxidáns hatásának köszönhető, hogy megvédi a sejteket, a DNS-t a szabad gyökök káros hatásaival, a mutációkkal és a tumornövekedéssel szemben. Kutatások szerint túl alacsony szintje összefüggésbe hozható a rák kialakulásával, megfelelő szintje pedig képes többek között csökkenteni a prosztata-, a bélrendszeri, valamint a tüdőrák kialakulásának kockázatát. Legfontosabb forrásait jelenti a mandula, az avokádó, a brokkoli és a barna rizs, emellett igen nagy mennyiségben található meg a gabonacsírákban és növényi olajokban, például a tökmagolajban.

Az E-vitamin számos betegségtől segít megvédeni a szervezetet. Ezek közé tartoznak többek között a szívbetegségek, ízületi gyulladások, a tüdő- és bélrendszeri betegségek, valamint a rák is. Az E-vitamin antioxidáns hatásának köszönhető, hogy megvédi a sejteket, a DNS-t a szabad gyökök káros hatásaival, a mutációkkal és a tumornövekedéssel szemben. Kutatások szerint túl alacsony szintje összefüggésbe hozható a rák kialakulásával, megfelelő szintje pedig képes többek között csökkenteni a prosztata-, a bélrendszeri, valamint a tüdőrák kialakulásának kockázatát. Legfontosabb forrásait jelenti a mandula, az avokádó, a brokkoli és a barna rizs, emellett igen nagy mennyiségben található meg a gabonacsírákban és növényi olajokban, például a tökmagolajban.

Ezt is szeretjük
Fotó: