Milyen betegségről árulkodik a járásod?
Jelek, amikre figyelj fel
A szakavatottak rögtön kiszúrják a helytelen járást, és azt is tudják, mi okozhatja.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A járásunk sokkal beszédesebb, mint gondolnád. A lépések hossza, határozottsága, tempója, és ahogy az egész test megmozdul járás közben, sok mindent elárul rólunk - nemcsak a személyiségünkről, hanem egészségi állapotunkról is. Ha tudatosan figyelsz a jelekre, megtudhatod, mire kell odafigyelned, mielőtt komolyabb bajok alakulnának ki.

A karok mozgásának hiánya

Ha valaki kevéssé mozgatja a karjait járás közben, annak a háta, különösen a hát alsó része nincs jó állapotban. Az enyhe csavarodó mozgás, amit felsőtestünk végez séta közben, ilyenkor megterhelővé válik, és inkább ennek elhagyása mellett dönt a test. Ha ilyet tapasztalsz magadon, vagy akár ismerőseid körében, akkor a komolyabb hátfájdalmak, gerincproblémák elkerülése érdekében ajánlatos valamilyen háterősítő mozgást választani, akár úszás, akár erősítő gerinctorna keretében.

Rövid lépések

A lábak hossza és a lépések hossza természetesen összefügg, de ha valaki alkatához képest túl rövideket lép, akkor a térd vagy a csípő mozgásának bemerevedése sejthető a háttérben. A szervezet a lépés hosszának rövidítésével igyekszik tehermentesíteni a berozsdásodott ízületeket, azonban ez a fajta járás sem használ a hátnak. A változatos és az ízületeket kímélő testmozgás segíthet újra mozgékonyabbá tenni a lábakat.

Van, amikor csak fordulásnál, illetve kanyargós ösvényeken való járáskor jelentkezik változás a járásban, és rövidülnek le a lépések. Ez az egyensúlyozásban való bizonytalanság miatt alakul ki, ami a középfülben lévő zavarra vagy a diabétesz hatására kialakult idegrendszeri rendellenességekre utalhat. De állhat mögötte kóros vitaminhiány és alkoholprobléma is.

X alakú vagy ollózó járás

Amikor a térdek túl közel haladnak el egymás mellett, akár össze is ütközve, miközben a bokák a szokottnál távolabbra kerülnek, akkor az agyban vagy a gerincoszlopban kialakult elváltozás lehet a felelős, esetleg a máj működésének elégtelensége. Ez már egy komolyabb elváltozás, amellyel mindenképp érdemes ortopédushoz fordulni.

Ahhoz, hogy megőrizd egészségedet, és fitt maradj, mindennapos mozgásra van szüksége szervezetednek! Ez jelenthet egy aerobikedzést, egy rövid sétát, vagy akár a lift helyett a lépcső használatát. Nézd meg, a szakértők hogy javasolják felépíteni a heti mozgásszükségletet! Ez még a te idődbe is bele fog férni!

Rugózó járás

A ruganyos járással ellentétben a rugózó járást azoknál figyelték meg, akik túl sokat hordanak magassarkút. Ez sem tesz jót a lábaknak, hiszen a vádli izomzatának bemerevedését eredményezheti, és gátolja a természetes járást, ami szintén komolyabb gerincproblémákat okozhat.

Milyen a helyes járás?

A rossz tartás hamar helytelen járáshoz is vezet. Az elő lépés tehát az egészséges járáshoz az, ha megtanuld a helyes testtartást. Húzd ki magad, a gerinced legyen egyenes, a nyakad a gerincoszlop folytatásaként egyenesen álljon, a vállaidat ne húzd fel, és ne is ejtsd előre. A popsidat pedig húzd magad alá, ne told ki hátra a vonzóbb megjelenésért, mert ez csak tönkreteszi a derekadat.

Ha a helyes tartás megvan, akkor könnyedén lépkedj, de ne próbáld a modellek kifutón használt járását utánozni, mert az nem az egészséges, még ha csábos is. A lábaidat mozgasd egymással párhuzamosan, és hagyd, hogy a törzsed kényelmesen csavarodjon a járás ritmusában.

Cipőválasztás

Sok esetben a rosszul megválasztott cipőviselet okozza a helytelen járást, ami később a vázrendszer deformálódásához, és akár komoly betegségek kialakulásához vezethet. Viselj olyan cipőt, amely nem szorítja össze a lábadat, de tartja rendesen a bokát és a lábfej boltozatát. A magas sarkú cipő sarka ne öltsön szélsőséges méreteket, és váltogasd laposabb talpú cipőkkel őket.

A változatos testmozgást pedig ne hanyagold el, iktass be minél több sétát és intenzívebb testedzést a mindennapjaidba, hogy az ízületeidet karbantartsd.

Blog.hu ajánló