A legnagyobb tévhit a vízivással kapcsolatban: káros, ha többet iszol, mint szükséges
Mi történik, ha a túlzásba viszed a folyadékfogyasztást?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok helyen olvashattad már, hogy az alacsony folyadékfogyasztás fejfájást, lelassult anyagcserét, karikás szemeket, száraz bőrt és még sok más tünetet eredményezhet.

Ezért, és mert a víz nullkalóriás, elvileg nem tartalmaz semmilyen adalékanyagot, azt hiheted, korlátlan mennyiségben - sőt, lehetőleg minél többet - fogyaszthatsz belőle.

A víz hatása a szervezetre

Ha reggel, ébredés után iszol meg egy pohár vizet, azzal segíted a belső szervek munkáját, könnyebben választják ki az éjszaka során felgyűlt salakanyagokat. Egyúttal a nyirokrendszer munkájához is hozzájárulsz, ami által könnyebben kerülheted el a különböző fertőzéseseket.

Amennyiben étkezés előtt fogyasztasz el egy pohár vizet, azzal ugyancsak segíted az anyagcsere-működést, ráadásul a bevitt rostok kellő gyorsasággal haladhatnak az emésztőrendszerben. Ha fogyni szeretnél, kifejezetten ajánlott közvetlenül ebéd előtt meginni egy nagy pohár vizet.

Ez nem csak az emésztési folyamatokat segíti elő, de a táplálék elől foglal el helyet a gyomorban, vagyis kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, amikor az ebédedet fogyasztod.

Ásványvízfogyasztás a szakértő szemével

Gondolnád, hogy a magas ásványianyag-tartalom a víz esetében nem feltétlenül jelent előnyt? Az alábbi videóból sok hasznos dolgot tudhatsz meg!

Ennél több vizet ne fogyassz!

A vízivás minden előnye ellenére hibás azt a következtetést levonni, hogy a vízfogyasztásnak nincs felső határa. Ha ugyanis a kelleténél többet iszol, a felhígult vér túlságosan megdolgoztatja a szívedet. Ezen kívül felborul a szervezet sóháztartása, ami rossz közérzetet, fejfájást, izomfájdalmat okozhat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogy mennyi az optimális napi folyadékbevitel, az függ az időjárástól, az elfogyasztott ételek ásványianyag- és sótartalmától, attól, hogy sportoltál-e, és még sok más dologtól. Alapvetően nem is a bevitt folyadékmennyiség a mérvadó, sokkal inkább a termelt vizelet. Annyi folyadékot vigyél be a szervezetedbe, hogy a veséid 24 óra alatt körülbelül másfél liter vizeletet termeljenek. Ehhez a mennyiséghez akkor állsz közel, ha napi hét-nyolc alkalommal szólít a természet.

Ezt is szeretjük