A legnagyobb tévhit a vízivással kapcsolatban: káros, ha többet iszol, mint szükséges
Mi történik, ha a túlzásba viszed a folyadékfogyasztást?

beauty and style
Top olvasott cikkek

Sok helyen olvashattad már, hogy az alacsony folyadékfogyasztás fejfájást, lelassult anyagcserét, karikás szemeket, száraz bőrt és még sok más tünetet eredményezhet.

Ezért, és mert a víz nullkalóriás, elvileg nem tartalmaz semmilyen adalékanyagot, azt hiheted, korlátlan mennyiségben - sőt, lehetőleg minél többet - fogyaszthatsz belőle.

A víz hatása a szervezetre

Ha reggel, ébredés után iszol meg egy pohár vizet, azzal segíted a belső szervek munkáját, könnyebben választják ki az éjszaka során felgyűlt salakanyagokat. Egyúttal a nyirokrendszer munkájához is hozzájárulsz, ami által könnyebben kerülheted el a különböző fertőzéseseket.

Amennyiben étkezés előtt fogyasztasz el egy pohár vizet, azzal ugyancsak segíted az anyagcsere-működést, ráadásul a bevitt rostok kellő gyorsasággal haladhatnak az emésztőrendszerben. Ha fogyni szeretnél, kifejezetten ajánlott közvetlenül ebéd előtt meginni egy nagy pohár vizet.

Ez nem csak az emésztési folyamatokat segíti elő, de a táplálék elől foglal el helyet a gyomorban, vagyis kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, amikor az ebédedet fogyasztod.

Ásványvízfogyasztás a szakértő szemével

Gondolnád, hogy a magas ásványianyag-tartalom a víz esetében nem feltétlenül jelent előnyt? Az alábbi videóból sok hasznos dolgot tudhatsz meg!

Ennél több vizet ne fogyassz!

A vízivás minden előnye ellenére hibás azt a következtetést levonni, hogy a vízfogyasztásnak nincs felső határa. Ha ugyanis a kelleténél többet iszol, a felhígult vér túlságosan megdolgoztatja a szívedet. Ezen kívül felborul a szervezet sóháztartása, ami rossz közérzetet, fejfájást, izomfájdalmat okozhat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogy mennyi az optimális napi folyadékbevitel, az függ az időjárástól, az elfogyasztott ételek ásványianyag- és sótartalmától, attól, hogy sportoltál-e, és még sok más dologtól. Alapvetően nem is a bevitt folyadékmennyiség a mérvadó, sokkal inkább a termelt vizelet. Annyi folyadékot vigyél be a szervezetedbe, hogy a veséid 24 óra alatt körülbelül másfél liter vizeletet termeljenek. Ehhez a mennyiséghez akkor állsz közel, ha napi hét-nyolc alkalommal szólít a természet.

Ezt is szeretjük