Sok nőnek rendeződik a kapcsolata az édesanyjával, amikor babát vár - Érdekességek egy szülésznőtől
A babavárás a nők életének egyik legkülönlegesebb időszaka, azonban rengeteg kérdés felmerülhet ilyenkor a családokban.

szülésfelkészítő tippek
Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Elképesztően stílusos az 50 éves divatblogger: visszafogottan nőies, mégsem észrevétlen »

5 perces frizurák egy kiegészítővel: elképesztően nőiessé teszik a megjelenést »

Így viseld a poncsót, hogy igazán stílusos legyen: a legegyszerűbb ruhát is feldobja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Régen nem volt ennyire tudatos ez az időszak, ez pedig bizonyos szempontból könnyebbé tette a kismamák életét. Az ösztönös működéseket azonban sokszor kiegészítették a várandóssággal, szüléssel kapcsolatos hiedelmek.

A „kettő helyett kell enni” szlogen például sokak számára ismert, és időnként még mindig elhangzik. Rákóczi Ágnes szülésznő most összegyűjtötte, hogy melyek azok a tévhitek, amelyeket itt az idő elfelejteni, és mik azok a dolgok, amelyekre nem árt odafigyelni a kismamáknak.

A kismamák aktív élete

A mozgással kapcsolatos tévhitek közül például a „ne nyújtózkodjon a kismama, mert a baba nyakára tekeredik a köldökzsinór” az egyik leggyakoribb megalapozatlan, félelemkeltő mondat volt. Korábban a megfelelő ismeretek hiánya miatt inkább óvták a nőket a sportolástól, aktív mozgástól ebben az időszakban. Ma már ezzel kapcsolatosan is elmondhatjuk, hogy egy egészséges kismama sokféle mozgásforma között válogathat: gyógytornászok által kidolgozott kismamatorna, kismamajóga, kismamahastánc, aquafitness.

kismama torna
Fotó: gilaxia / Getty Images Hungary

A kismamának nem kell feltétlenül élsportolónak lennie, a hangsúly az életmódon van, melynek szerves része a mozgás. Kellő fizikai állóképességgel a hosszú vajúdást is jól tolerálja a szervezet: csak elfárad, de nem merül ki, így a gyermekágyas időszakban gyorsabban regenerálódik. Ez nagyon fontos, mert egy új élethelyzethez kell gyorsan alkalmazkodni: a babát 24 órában, szabadnap nélkül kell ellátni. Ha egy édesanya nincs jó kondícióban, a saját erejének visszanyerése elvonja a figyelmet a babáról. Ez rossz érzéseket kelthet benne, azt gondolhatja, hogy nem elég jó anya. Ennek a helyzetnek az elkerülésére is alkalmas a rendszeres testmozgás.

Fontos a kiegyensúlyozott táplálkozás

Jelentős hatással van a saját és a babája egészségére is az, hogy milyen életmódot folytat egy várandós nő. A kiegyensúlyozott táplálkozás - a legfontosabb az egyszerű szénhidrátok kerülése - és a mozgás együttesen rizikócsökkentő tényező.

Az, hogy egy várandósnak mennyi a BMI-je (testtömegindexe), hatással lehet a szülés alatti méhtevékenységre, a szövetek rugalmasságára, a magzat nagyságára. Helyes étrend esetén kevesebb a várandóssággal összefüggő kórképek kialakulásának esélye, mint például a terhességi diabétesz és a magas vérnyomás. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Várandósság alatti jó közérzet

A babavárás, szülés időszakában kiemelten fontos, hogy olyan lehetőségek legyenek a kezünkben, amelyek mellékhatás-mentesen alkalmazhatóak az édesanya és babája számára. Többek között a homeopátia szelíden támogathatja a szervezetet a normál állapot visszanyerésében. A várandósság alatti tünetek, problémák megoldására legtöbbször elegendő a jó közérzet visszaállítása.

Lelki felkészülés

Ez az időszak jó lehetőség a kismamának az édesanyjával való kapcsolatának rendezésében, erősítésében. A nőrokonok családi legendáriumait is érdemes meghallgatni. Szinte mindenütt előfordulhatnak nehéz történetek is, de a megoldások, megerősödések is jó példák lehetnek egy várandós anyuka előtt. Számos lehetőség van, nem csak a testi-fizikai síkot átgondolni, erősíteni.

átgondolás terhesen
Fotó: Image Source / Getty Images Hungary

A test és lélek harmóniája a majdani szülési munkában megmutatkozik, számos kutatás bizonyítja, hogy harmonikus állapotban kevesebb az elakadt vajúdás, a medikális fájdalomcsillapítás és a különböző beavatkozások. Fogyasztói társadalmunkban gyakran találkozunk azzal, hogy erőforrásainkat a tárgyi feltételek megteremtésére összpontosítjuk. Ehelyett-emellett szükséges a tudatos felkészülés is, beleértve a táplálkozást, mozgást, információgyűjtést és a lelki munkát is. 

Nem találunk szavakat: ezzel a kismamafotóval nagyon mellélőttek

Sajnos nem minden képsorozat hozza a megszokott, babás pasztellvilágot: furcsa ötleteikkel sokan mellétrafálnak, amikor kamera elé állnak. Ilyen bizarr, meggondolatlan, rosszul sikerült felvételekből szedtünk össze egy csokorral.

Képek forrása: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük