Ezeket edd székrekedés ellen! Képeken a 8 legmagasabb rosttartalmú étel
A szilvalekvár vagy a füge gyorsan orvosolja a székrekedést.

Dia

	A füge több mint 10% rostanyagot tartalmaz. Mind friss, mind pedig szárított formában érdemes fogyasztanod, ha lelassult az emésztésed.

A füge több mint 10% rostanyagot tartalmaz. Mind friss, mind pedig szárított formában érdemes fogyasztanod, ha lelassult az emésztésed.

Dia

	A szilvalekvárt évszázadok óta használják székrekedés ellen. Nemcsak a benne lévő rostok, de szorbitoltartalma miatt is kiváló emésztésserkentő.

A szilvalekvárt évszázadok óta használják székrekedés ellen. Nemcsak a benne lévő rostok, de szorbitoltartalma miatt is kiváló emésztésserkentő.

Dia

	100 g zabpehely 10 g rostot tartalmaz. Fogyaszthatod tejjel, müzliként, illetve áztathatod vízbe is, és eheted zabkásaként.

100 g zabpehely 10 g rostot tartalmaz. Fogyaszthatod tejjel, müzliként, illetve áztathatod vízbe is, és eheted zabkásaként.

Dia

	A hüvelyesek között a lencse a leggazdagabb rostforrás. Ha fogyasztása után nem tapasztalsz kellemetlen puffadást, érdemes beiktatnod étrendedbe, főzelék vagy leves formájában.

A hüvelyesek között a lencse a leggazdagabb rostforrás. Ha fogyasztása után nem tapasztalsz kellemetlen puffadást, érdemes beiktatnod étrendedbe, főzelék vagy leves formájában.

Dia

	A búzacsíra 20%-os rosttartalmával serkenti az anyagcserét, megszünteti a székrekedést, ráadásul erős rákellenes hatással bír.

A búzacsíra 20%-os rosttartalmával serkenti az anyagcserét, megszünteti a székrekedést, ráadásul erős rákellenes hatással bír.

Dia

	Ha gyakran szenvedsz székrekedéstől, iktasd ki életedből a fehér kenyeret, és fogyassz helyette teljes kiőrlésűt. Vásárláskor ügyelj arra, hogy pékáru méretéhez képest minél nehezebb legyen - ez garantálja a magas rosttartalmat.

Ha gyakran szenvedsz székrekedéstől, iktasd ki életedből a fehér kenyeret, és fogyassz helyette teljes kiőrlésűt. Vásárláskor ügyelj arra, hogy pékáru méretéhez képest minél nehezebb legyen - ez garantálja a magas rosttartalmat.

Dia

	Talán meglepő, de a zöldségek közül a torma a leggazdagabb rostforrás. Emellett jótékonyan hat az emésztésre, serkenti az anyagcserét. Próbáld ki a tormadiétát!

Talán meglepő, de a zöldségek közül a torma a leggazdagabb rostforrás. Emellett jótékonyan hat az emésztésre, serkenti az anyagcserét. Próbáld ki a tormadiétát!

Dia

	Az olajos magvak közül a mák tartalmazza a legtöbb rostot: 100 grammonként 10 grammot. Ha egy kis édességre vágysz, érdemes mákos sütit fogyasztanod.

Az olajos magvak közül a mák tartalmazza a legtöbb rostot: 100 grammonként 10 grammot. Ha egy kis édességre vágysz, érdemes mákos sütit fogyasztanod.

Ezt is szeretjük
Fotó: