Rákellenes, emésztésjavító, immunerősítő
Mi az?
Ismerd meg a probiotikumok rendkívül jótékony hatását, melyet az egész szervezetre gyakorolnak.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Nem tudod feltenni a műszempillát? A szépségszakértő megmutatja a trükköt »

A világ legszebb vékony ajkú női: nemcsak a telt száj lehet szexi »

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Probiotikumoknak nevezik mindazokat a jótékony baktériumokat, melyek az emberi szervezetben élnek. Többnyire Lactobacillus, Streptococcus és Bifidobacterium fajok ezek, melyek az emésztésben fontos szerepet játszanak.

Az emésztőrendszer segítői

A mai táplálkozási szokások nem kedveznek az immunműködésben is fontos szerepet játszó bélbaktériumok életfeltételeinek, így a normális emésztésnek sem. Azokban az ételekben, melyeket nap mint nap magadhoz veszel, az ipari méretű feldolgozás miatt számos segédanyag van jelen. Ilyenek az antibiotikumok, a hormonok, valamint az étel érzékszervi hatását fokozó, ám beltartalmi értékeit rontó kémiai anyagok.

Az állományjavítók, a színezékek, a tartósítószerek maradványai mind károsak, mert megváltoztatják az emésztőrendszerben élő baktériumflóra ideális összetételét. Ugyanezt okozza a stressz, a helytelen táplálkozás, egyes gyógyszeres kezelések. Mivel az immunanyagok körülbelül 70%-át a bélflóra termeli, ennek károsodása súlyosan veszélyezteti a védekezőrendszert. A gyomor- és emésztőrendszeri panaszok mellett súlyosabb esetben bőrproblémák, sömörös, ekcémás tüneteket is okozhat a felborult egyensúly.

Az alkalmazott baktériumkultúrától függően a probiotikumok hozzájárulhatnak az emésztőrendszer egészséges működéséhez, illetve visszaszoríthatják a bélrendszerbe bejutott kórokozókat.

Többségük túléli az emésztést

A jótékony baktériumok kedvező hatással vannak az ember egészségére, és jelentős számban túlélik az emésztőrendszeren való áthaladást.

A nem probiotikus joghurtok által tartalmazott élő baktériumkultúra 70-98%-a a tápcsatornán végighaladva elpusztul. Ezzel szemben a probiotikus joghurtokban, élelmiszerekben találhatók jelentős része, akár 80%-a is élő, aktív állapotban jut el a vastagbélbe, és ezen mennyiség elég lehet ahhoz, hogy az egészségre gyakorolt kedvező hatások kiteljesedjenek.

Milyen élelmiszerekben találod meg?

A probiotikumokhoz többféle módon hozzájuthat a szervezeted. Egyrészt beszerezhetsz probiotikus termékeket a gyógyszertárból, melyeket főként antibiotikumos kezelések után javasolnak az orvosok - ilyen például a Normaflore.

De számos élelmiszerrel is hozzájuthat szervezeted e jótékony baktériumokhoz. Ezek az élelmiszerek azok, melyek valamilyen erjesztéssel készülnek baktérium-, vagy baktérium- és gombakultúrák hozzáadásával. Ilyen például a savanyú káposzta vagy valamely savanyított tejkészítmény: a joghurt, a kefir vagy az aludttej.

Csináld magad!

Amennyiben probiotikus kúrát szeretnél tartani emésztésed és immunrendszered működésének támogatására, érdemes beszerezned különféle probiotikus mikrobakultúrákat, melyeket otthon szaporítva előállíthatod a szükséges készítményeket. Néhány száz forintért már beszerezhető kaukázusi és tibeti kefirgomba, melynek segítségével tejből állíthatsz elő probiotikus készítményeket.

A japán kristálygombának víz és némi cukor szolgál táplálékául, cserébe vízi kefirt készít a cukor erjesztésével, de említhetnénk még a valamivel drágább kombucha gombakultúrát is, mely szintén egyszerűen tartható konyhai körülmények között.

Kiegyensúlyozott emésztés, erős immunrendszer

A probiotikus élelmiszerek fogyasztásával kiegyensúlyozhatod emésztésedet. Ez rövidtávon akadályozza a lebontó és kórokozó baktériumok fejlődését. Fogyassz élőflórás joghurtokat, ha gyakran küzdesz székrekedéssel. De akkor is hasznos lehet a probiotikus ételek fogyasztása, ha antibiotikum-kúrát követő vagy utazáskor előforduló hasmenésben szenvedsz.

A probiotikumok hosszabb távon erősítik az immunrendszert, így komoly szerepük van a rákmegelőzésben. Orvosi kutatások eredményei szerint növelik az immunrendszer helyes működéséhez létfontosságú T-sejtek számát. Ugyanakkor fokozzák a kórokozók lebontásában szerepet játszó falósejtek, a makrofágok aktivitását.

Emellett jó hatással vannak a húgy- és ivarszervi betegségek gyógyulására, de akár a hüvelyi fertőzésekre is. Fogyasztásukkal csökkenthető a koleszterinszint, a tejérzékenység, valamint az IBS - irritábilis bél szindróma -, sőt, a fekélyes vastagbélgyulladás tünetei is enyhíthetők.

Blog.hu ajánló