Ezzel árthatsz a szemednek, ha nem figyelsz oda
Te helyesen óvod látásodat?
Ezekre kell figyelned ahhoz, hogy ne károsítsd látásod. (x)

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Palvin Barbi talán sosem volt még ennyire formás: dögösebb fürdőruhában, mint valaha »

Nagyon csajos az új hajszíntrend: mindenki megfordul utána az utcán »

9 karcsúsító ruhafazon, ami tökéletes homokóra alakot varázsol - Észbontóan nőiesek! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A látás és a szem egészsége meghatározza általános közérzetedet, aminek sokszor valószínűleg nem is vagy annyira tudatában. Természetesnek veszed, hogy gyönyörködhetsz a természetben, látod felnőni a gyerekeket, nézhetsz filmeket, és a városban sétálva is rácsodálkozhatsz az épített környezet szépségeire.

Azonban ahhoz, hogy a látásod egészséges maradjon sok-sok évtizeden keresztül, vigyáznod kell szemed épségére: óvnod kell több káros hatástól is, és biztosítanod kell a szem számára fontos tápanyagokat.

Vigyázz, károsítják a szemet!

Kevés alkalommal esik szó a dohányzás, az elhízás, az elhanyagolt magas vérnyomás szemet károsító hatásáról, holott ezek az egészségügyi tényezők megakadályozzák a szemnek fontos tápanyagok kellő mértékű felszívódását. A cukorbetegeknek pedig különösen fontos, hogy tartsák az orvos által előírt diétát, és rendszeresen ellenőrizzék a vércukorszintjüket, hogy időskorban is élvezhessék a látás adta örömöket.

Továbbá van két olyan tényező, amely a legegészségesebb embereket is érinti: az UV sugárzás és a monitorok fénye. Ezek ellen jó minőségű napszemüveggel tudsz védekezni, valamint igyekezz minél kevesebb időt tölteni a képernyő előtt. Ha munkád számítógéphez köt, akkor tarts óránként öt-tíz perc pihenőt, amit lehetőség szerint tölts a szabad levegőn.

Tápanyagok a szemnek

Az alábbi antioxidánsok, vitaminok és ásványi anyagok kellenek ahhoz, hogy szemed megkaphassa a számára szükséges tápanyagokat. Fiatalkorban is érdemes arra figyelned, hogy ezeket biztosítsd szervezeted számára, 45 év felett pedig fontos lehet, hogy az étrendeddel támogasd a szem egészségét.

Antioxidáns hatású vitaminok és cink

A C- és az E-vitamin egyaránt rendelkeznek antioxidáns sajátságokkal. A sejtek anyagcsere-folyamataiban és a szemben a fény hatására képződő anyagokat, az úgynevezett szabadgyököket megkötik és hatástalanítják, hozzájárulnak a sejtek oxidatív stressz elleni védelméhez.

A cink a szervezetben zajló számos folyamatban szükséges, és hozzájárul a normál látás fenntartásához. Forrásai: répa, zöldleveles zöldség, máj, vaj, cheddar sajt, citrusfélék, zöld bors, paradicsom, brokkoli.

Lutein és zeaxantin

Az ideghártyában dúsuló festékanyagok, melyek felhasználódnak a fényérzékelés folyamatában. Zöldleveles zöldségek - petrezselyem zöld, spenót, kelkáposzta, fejes saláta -, brokkoli, csemegekukorica és az abból készült chipsek, tojássárgája tartalmaz gazdagon luteint és zeaxantint.

Omega-3 zsírsavak

A szövetek, így a retina létfontosságú összetevői. Az omega-3 zsírsavak csoportjába tartozó dokozahexaénsav – rövidítve DHA - a normál látást támogatja. Az omega-3 zsírsavak leginkább halfélékben - lazac, szardínia, makréla, hering - található nagy mennyiségben. A hazai étrendi szokások miatt, azonban ezt nem mindenki tudja napi szinten étrendjében biztosítani.

Komplex étrend-kiegészítő: Ocuvite

A Bausch + Lomb által kifejlesztett Ocuvite® termékcsalád komplex összetételével segít gondoskodni, a normál látás fenntartásához szükséges mikrotápanyagokról. Látásodnak így szakértő támogatást nyújthatsz!

Blog.hu ajánló