Nincs légkondid? – 4 bevált hűsítő alternatíva
Nem bírod a nyári hőséget, de nem futja légkondicionálóra? Mutatunk néhány ügyes trükköt, mellyel néhány pillanat alatt lehűlhetsz.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amikor tombol a nyár, a hőmérséklet a 40 fokot súrolja, te is biztosan érzed néha, hogy ezt csak a strandon vagy légkondicionált helyiségekben lehet átvészelni. Strandra viszont legfeljebb hétvégén jutsz el, légkondi pedig nem biztos, hogy van az otthonodban. Azért ne keseredj el, ismerj meg pár alternatív módszert a felfrissülésre.

Felejtsd el a jéghideg üdítőt

A meleg időben jeges italokkal igyekszel hűsíteni magad, pedig - első hallásra furcsának tűnhet, de - a forró italok sokkal inkább lehűtenek. A magyarázat egyszerű: amint megiszod a meleg folyadékot, szervezeted rögtön elkezdi hűteni, így tulajdonképpen aktiválod a belső légkondid.

Természetesen nem csak az italokra vonatkozik mindez. Nincs praktikusabb nyári étel például egy tál meleg - nem forró - levesnél, mert amellett, hogy könnyű, még hűt is. Extra frissítő hatást érhetsz el teával: a menta remekül hűsít, a zsálya pedig csökkenti az izzadást.

Hideg zuhany és testpermet

Az előző szabály ugyanúgy vonatkozik a zuhanyzásra vagy a fürdésre is. A hideg víz az első pillanatokban isteni enyhülést hoz, tested reakciója viszont a hőtermelés lesz. Inkább langyos vizet engedj magadra, a 20-25 fokos éppen ideális. Napközben frissülj fel hűsítő testpermettel.

Ahogy a smink, a parfüm és a különböző kozmetikumok használatával óvatosan kell bánni a tűző napon, a testpermettel is ez a helyzet. Akkor jársz a legjobban, ha elkészíted otthon, mindenféle adalékok nélkül.

Egy szórófejjel ellátott üvegcsébe tölts langyos vizet, majd keverj bele pár csepp mentás illóolajat. A borsmenta egyébként akkor is segít, ha melegben gyakran küzdesz fejfájással.

Így hűtsd a lakásodat!

A szellőztetést nyáron hagyd inkább éjszakára, amikor hűvösebb a levegő. Napközben tartsd zárva az ablakot, és sötétítsd el. Magas páratartalomnál kevésbé érzed melegnek a levegőt, ezért sokat segíthetnek az ablak elé feszített vizes lepedők vagy törölközők. Időzítsd ilyenkorra a mosást, és a ruhákat bent a szobában teregesd ki.
Légkondi hiányában használj ventilátort. Vigyázz, hogy ne túl közelről fújja rád a levegőt, mert könnyen huzatot kaphatsz. Fokozhatod a hűsítő hatást, ha egy tálban jeget teszel a ventilátor elé.

Tudtad?
Az elektromos készülékek kikapcsolásával is csökkentheted a lakás hőmérsékletét. Felejtsd el tehát a készenléti üzemmódot - így ráadásul energiát is megtakarítasz.

Öltözz praktikusan!

A műszálas anyagokból készült ruházatot gyorsan felejtsd el. Az év többi részében is, de főképp nyáron egészségtelen. Megakadályozza a levegő szabad áramlását, gátolva ezzel a szellőzést, és megfelelő környezetet biztosítva a baktériumoknak.
Előzd meg a gombás fertőzéseket, válassz inkább pamutból vagy lenvászonból készült ruhákat. A fehérneműre ez fokozottan érvényes. A ruházatnál részesítsd előnyben a világos színeket, és figyelj arra, hogy minél kisebb bőrfelület maradjon takarás nélkül a napon. Minél lengébb az öltözéked, annál jobb. Ne feledkezz meg a fejed védelméről, hordj világos, légáteresztő fejfedőt.

Amire még oda kell figyelned

Ha lehetséges, kerüld a napot 11 és 15 óra között. Igyál sok folyadékot, leginkább vizet, és ne várd meg, amíg szomjas leszel. A sportolást időzítsd estére vagy reggelre, mert a nagy hőségben megterhelő, így veszélyes lehet. Mellőzd a nehéz, fűszeres ételeket, egyél inkább egy könnyű levest, főzeléket, vagy ilyenkor sok zöldség és gyümölcs közül is válogathatsz.

Ha készételt vásárolsz, figyelj a romlandó összetevőkre, mint például a tojás vagy a tejszín. Ne igyál alkoholt vagy kávét a tűző napon.

Ezt is szeretjük