3 ásványi anyag, amiből a legtöbben túl keveset esznek
Így pótold!
Az ásványi anyagok hiánya a betegségek melegágya. Így pótold őket biztonságosan!

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

beauty and style

Ezek a színek a tél kedvencei: vibráló árnyalatokból nincs hiány »

Fogyást segítő, kalóriaégető turmix: felpörget a fáradt reggeleken »

Tejszínes kényeztető pakolás kézre, arcra: megújítja a száraz bőrt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan esnek abba a hibába, hogy naponta bekapnak egy C-vitamint, és ezzel le is van tudva az immunerősítés. Pedig az egészség megőrzéséhez ennél azért többre van szükség, például a gyakran elfeledett ásványi anyagok pótlására.

Ezek nemcsak javítják a közérzetet, de élénkebbé, ellenállóbbá és terhelhetőbbé is teszik a szervezetet. Íme, azok az ásványi anyagok, amelyekből a legtöbben túl keveset esznek - tudd meg, milyen ételekkel pótolhatod őket!

Magnézium

Magnéziumhiány hatására fáradékony, gyenge leszel, csökken a koncentrációs készséged, izomgörcseid lehetnek, súlyosabb esetben pedig még szívritmuszavar is felléphet.

Fogyassz sok-sok sötétzöld zöldséget, mint például a spenót, a mángold, a borsó és a brokkoli, valamint citrusféléket, almát, fügét. Természetes magnéziumpótlók az olajos magvak is, viszont a zsíros ételek megnehezítik a felszívódását.

Kalcium

A fogbetegségek és a csontritkulás egyik kiváltó oka lehet az elégtelen kalciumbevitel, de ezek megelőzhetőek, ha időben észreveszed a kalciumhiány tüneteit. A töredezett, fénytelen, fehér foltos körmök, a fakó, rossz minőségű haj, a végtagfájdalom és az izomgörcsök mind-mind erre utalnak.

Habár a tejtermékek a legideálisabb kalciumforrások, hozzájuthatsz ehhez az ásványi anyaghoz az olajos magvakból, a diófélékből, a mákból is.

Reggeli, reggeli, de milyen?

A jó napindításhoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű reggeli, de hogyan tudunk nap mint nap tápanyagokban dús falatokat készíteni a kicsiknek? Tudj meg többet a kiegyensúlyozott táplálkozásról, és induljon vidáman a család napja!

Kálium

A káliumhiány a folyadékháztartás és az anyagcsere felborulását, valamint az idegrendszer és az izmok működésének szabálytalanságát okozza, de még a vesék működését és a vérnyomást is negatívan befolyásolja. A halak, az avokádó, a papaya, a banán, a narancs és a görögdinnye a legjobb természetes káliumpótlók.

Ezt is szeretjük