A legjobb migrénellenes ételek listája
Táplálkozási szokásaid összefüggésben állhatnak a migrénnel. Egyes ételek növelik, mások csökkentik a kockázatát.

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

A migrén klasszikus megjelenési formája a lüktető, heves fejfájás, ami az egyik oldalon, a szem vagy a halánték tájékán kezdődik. A fájdalom átterjedhet a fej más részeire, de esetenként csak az egyik oldalra korlátozódik. Kezelés nélkül a roham akár napokig is eltarthat.

A testmozgás pedig tovább súlyosbíthatja a problémát. A migrénnek lehetnek olyan bevezető tünetei, melyek a közelgő veszélyre figyelmeztetnek. Ezek közé tartoznak a fényfelvillanások, valamint a látótérkiesés, a furcsa szagok érzése. A rohamot ezenkívül hányinger, gyengeség, fokozott hang-, valamint fényérzékenység előzheti meg.

Mi áll a migrén hátterében?

A migrén pontos oka nem ismert, de bizonyos, hogy egyénenként változó tényezők hozzájárulhatnak a probléma előidézéséhez. A roham során a koponyát és a fejbőrt tápláló verőerek görcse, majd gyors tágulása következik be. Eközben gyulladáskeltő vegyületek szabadulnak fel, melyek a lüktető fájdalmat okozzák. Az öröklődő hajlamnak komoly szerepe van a migrénben. A nők gyakrabban szenvednek tőle, mint a férfiak.

Ismert kiváltó ok a koffein megvonása, az erős, villódzó fény, a fogamzásgátló tabletta, az értágító gyógyszer, a kiszáradás, az alvási szokások megváltozása, a stressz, a hormonális változás, valamint bizonyos élelmiszerek. Egyes kutatók szerint az agyban a szerotoninszint megváltozása is szerepet játszhat a súlyos, hasogató fejfájás kialakulásában.

Mit egyél, hogy megelőzd a migrént?

Cukor és magnézium

Kutatási adatok szerint bizonyos esetekben az alacsony vércukorszint szerepet játszhat a migrénes roham fellépésében. A rendszeres étkezés segít az egyenletes vércukorszint fenntartásában.

A migréntől szenvedő betegek egy részénél a roham során leesik a magnéziumszint. Azt is megfigyelték, hogy a migrénre hajlamos emberek gyakran magnéziumhiányban szenvednek. Mindezek alapján valószínűsíthető, hogy a magnéziumban gazdag étrend enyhítheti a rohamok súlyosságát. Fogyassz sok avokádót, sütőtököt és rizst – ezek mindegyike gazdag magnéziumforrás.

Triptofán és riboflavin

Kimutatták, hogy a migrénes embereknek alacsonyabb a szerotoninszintjük. A szerotonin a hangulatot szabályozó idegi ingerületátvivő anyag az agyban. Így a migréntől szenvedő betegek panaszait enyhítheti a triptofán nevű aminosav, amely emeli a szerotoninszintet. A triptofán hasznosulását a szervezetben úgy fokozhatod, hogy szénhidrátban gazdag ételeket fogyasztasz.
Egyes migrénre hajlamos emberek általában is fáradékonyak. Esetükben a riboflavin, azáltal, hogy közreműködik a szénhidrát-anyagcserében és a vörösvértest-képzésben, javíthatja az erőnlétet.
Riboflavinban gazdag étel a gomba és a szárnyashús.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Kerülendő élelmiszerek

Sokféle vegyületet okolnak a kutatók a migrénes panaszokért. Ilyenek a nitritek – füstölt hús, szalonna –, a tiramin – vörösbor, csirkemáj, élesztő, érlelt sajtok –, tanninok – mogyoró, almalé, bogyósgyümölcsök. Ezeken kívül migrénes rohamokat válthatnak ki a vörösbor, illetve az aszalt gyümölcsök tartósításához használt szulfitok. A kínai étteremben felszolgált ételek jelentős hányada, illetve a feldolgozott élelmiszerek és ételízesítők nátrium-glutamátot tartalmaznak, amely szintén okozhat migrénes rohamot. Nem árt tehát alaposan áttanulmányozni a bolti csomagolást.

Étkezési napló

Hasznos lehet, ha néhány hétig naponta feljegyzed, mikor és mit ettél, így összefüggéseket találhatsz a migrénes rohamok és az elfogyasztott táplálékok között. A napló alapján gyanúsnak tűnő ételeket hagyd ki pár hétig az étrendedből, majd újra kezdd el fogyasztani őket, hogy megtudd, valóban volt-e kapcsolat az ételek és a migrénes rohamok között

Arra gyanakszol, hogy tüneteid migrénre utalnak? Töltsd ki Migrén-tesztünket, és megtudhatod, valóban ez-e a probléma!

Cikkünk az Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Egyre több táplálkozási szakértő vallja, hogy bizonyos ételek jó hatással vannak az emberi szervezetre. Ez a kiadvány megmutatja, hogyan fogyaszd a mindennapi élelmiszereket - nemcsak a gyümölcsöket, zöldségeket és a halakat, hanem a húsokat és még a pompás desszerteket is -, hogy a gyakori egészségügyi problémákat kezeld, vagy éppen megelőzd.

Kiadja a Reader's Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg.

Ezt is szeretjük