3 testrész, amire nagyon rossz hatással van a magas sarkú cipő - Nem a lábfej az egyetlen
Az emberi lábfej csodálatos módon képes egyensúlyozni az egész testet, de a magas sarkú cipő komoly egészségügyi problémákat tud okozni.

GettyImages-1017610990
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egy amerikai kutatás szerint a megkérdezett nők 71%-a tapasztal fájdalmat magas sarkú cipő viselése közben. Sokaknak sajnos nincs sok választása abban, hogy mikor és mennyi ideig hordják a kényelmetlen viseletet, hiszen bizonyos munkahelyeken előírás az elegáns öltözék.

A magas sarkúban töltött hosszú órák jól ismert következménye a bokafájdalom, a kalapácsujj vagy a bütyök. Az ilyen cipő nem csak a lábfejet és a vádli izmait terheli, de a térdet, csípőt és medencét is, sőt az egész gerincoszlopra rossz hatással van. 

Mi számít magasnak?

Egy amerikai felmérésben 256 nőt kérdeztek a témában, akinek több mint a fele azt vallotta, hogy már a 7 centiméteres sarok is túl magas a számukra. A kutatás azt is megállapította, hogy bár a nők nem rendszeresen viselnek ilyen lábbelit, mégis átlagosan kilenc párral rendelkeznek.

GettyImages-115622622

A magas sarkú nyújtja az alakot, és rengeteg szetthez jól passzol, így érthető, hogy sokan kedvelik a csinos darabokat, ám gyakori használatuktól óva intenek a szakértők.

Így hat a térdre és a csípőre

Amikor a lábfej magas sarkú cipőben van, a súlypont a lábujjakra helyeződik. A térd ezt úgy próbálja kompenzálni, hogy jobban bedől előre, így viszont extra nyomás alatt áll. Ez a térd fájdalmához, merevséghez és nehezített járáshoz vezethet, hosszú távon pedig a térdízületeket roncsolja.

GettyImages-638413658

Amikor valaki magas sarkúban van, akkor a test egyensúlya megváltozik: a derék jobban előre dől, így a csípő és a gerinc által bezárt szög megváltozik. Az egyensúly megtartása érdekében a csípő hajlítóizmai folyamatosan megfeszített állapotban vannak, és ha ez huzamosabb ideig fennáll, tartósan károsítja a csípőizmot.

Az egész gerincoszlop megsínyli

Mivel a magas sarkak megemelik a talpat, a gerinc egyensúlyi helyzete is eltér az egészségestől. Az ágyéki gerincszakasz homorulata megváltozik, ráadásul a magas sarkú viselése fokozott nyaki görbületet is eredményezhet. Egy darabig a gerinc megpróbálja ellensúlyozni a normálistól eltérő testtartást, de hosszú távon ez komoly hát- és nyakfájáshoz vezethet. A jóga vagy egy lapos sarkúban történő séta segíthet a gerincfájdalmakon, de hosszú távon jó eséllyel ez nem lesz elég.

A cikk az ajánló után folytatódik

A megoldás

Mindez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem szabad magas sarkút hordani, csupán oda kell figyelni a mértékre. A szakemberek szerint heti egy vagy két alkalomra kellene limitálni a viselését, és a legjobb, ha a lapos cipőkkel felváltva történik a viselésük. Az is fontos, hogy a lábbelinek legyen hátrésze, mert ha nincs, akkor a lábujjak begörbülve próbálnak kapaszkodni, ami további deformációkat eredményezhet a lábfejen. A túlsúly is ront a helyzeten, mert az extra terhet jelent a lábaknak.

Praktikus tippek, hogy ne törje fel a lábat a magas sarkú

Sebtapasszal körberagasztani a lábat nem a legjobb módszer, viszont akad jó néhány másik ötlet, ami jelentősen kellemesebbé teszi a magas sarkúban való járást.

(Képek forrása: Getty Images)

Ezt is szeretjük