Ennyivel lefekvés előtt már tilos lenne enni – Sokan nem tudják, pedig súlyos betegséget kerülhetsz el
A konyha korábbi bezárása segíthet a szívnek az éjszakai regenerálódásban.
Akár a kalóriabevitel csökkentése nélkül támogathatod szíved egészségének megőrzését, ha három órával lefekvés előtt már nem eszel. A Northwestern Medicine kutatóinak eredményei szerint, ha éjszakai böjtöt az ember természetes alvás-ébrenlét ciklusához igazítjuk, azzal jelentősen javul a kardiovaszkuláris egészség.
Ezért hagyd abba az evést 3 órával lefekvés előtt!
Pozitív egészségügyi hatásainak köszönhetően az időkorlátos vagy időablakos étkezések népszerűsége az elmúlt években egyre növekszik. Ennek legkevésbé drasztikus módja, ha a lefekvést megelőző órákban nem eszünk már. A Northwestern Medicine kutatásában középkorú, illetve idősebb (36 és 75 év közötti) felnőtteken tesztelték, hogy milyen hatása van a kardiovaszkuláris egészségre, ha az ember a lefekvést megelőző három órában nem eszik már semmit.

A több mint 7 hétig tartó kutatás során a vizsgálati alanyok alapvetően megtartották korábbi étkezési szokásaikat, mindössze annyit változtattak rajta, hogy a lefekvést megelőző három órában már nem ettek. Tehát nem volt kalóriadeficit, az eredmények mégis azt mutatták, hogy 3,5%-kal csökkent a kutatás résztvevőinek éjszakai vérnyomása, a pulzusszám pedig 5%-kal esett vissza. Emellett a nappali vércukorszint-szabályozás is javulást mutatott.
A nem megfelelő kardiovaszkuláris egészség nem csak a szívet érinti, de növeli az olyan krónikus betegségek kialakulásának esélyét is, mint a kettes típusú diabétesz vagy épp a zsírmáj.
„Ha az éjszakai böjtidőnket a test természetes ébrenlét-alvás ritmusához igazítjuk, javíthatjuk a szív, az anyagcsere és az alvás közötti koordinációt, amelyek mind együttesen védik a szív- és érrendszer egészségét” – mondta a tanulmány első szerzője, Dr. Daniela Grimaldi, a Northwestern University Feinberg Orvostudományi Karának alvásgyógyászati részlegének neurológiai kutatódocense.
Rákmegelőző hormonokat szabadít fel ez az egyszerű módszer a testben - Túlsúly ellen is használ a szakemberek szerint
Az időszakos böjtnek rengeteg pozitív hatása van a szervezetre.
ElolvasomKép: Getty Images
OLVASD EL EZT IS!
- mediterrán étrend
- diéta
















