Épp most tombol: 8 dolog, ami segíthet megelőzni az influenzát
Szakértő mondja el, hogyan állhatod útját a betegségnek.

megfazas
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Serkenti a haj növekedését és puhává varázsolja: egyszerű hajtonik 2 hozzávalóból »

Elegáns, nőies szettek fehér nadrággal: mindennel passzol és fiatalos »

15 perces kalóriaégető kardió kezdőknek: jól fogsz mulatni közben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az influenza sokak életét megkeserítheti, kezeletlenül pedig akár súlyos szövődményei is kialakulhatnak. Mivel vírus okozza, aki nincs beoltva, csak az immunrendszerében bízhat, hogy minél hamarabb túljut a nehezén.

Dr. Holpert Valéria fül-orr-gégész, foniáter, a Fül-orr-gégeközpont orvosa elmondja, hogy a védőoltás mellett milyen praktikákat érdemes bevetni, hogy elkerüld az influenzát, vagy azt, hogy továbbadd a fertőzést.

Használj zsebkendőt!

Az influenza cseppfertőzéssel terjed. Egy tüsszentés alkalmával közel negyvenezer apró nyálcsepp kerül a levegőbe, az influenzát okozó vírusok pedig ezekhez tapadva még órákig lebegnek a levegőben, és képesek nagyobb távolságra is eljutni.

Ezért nagyon fontos, hogy, ha a környezetedben valaki beteg, tedd a kezed vagy egy zsebkendőt a szád elé, hogy akadályozd a kórokozók levegőben való terjedését.

Fordíts elég időt a kézmosásra!

A legkorszerűbb, antibakteriális és illatos kézmosó sem ér semmit, ha elnagyoltan, a kézmosást összecsapva használják. Szánj rá legalább húsz másodpercet, dörzsöld át a kezed, és ne feledkezz meg az alapos öblítésről se!

Ne menj közösségbe!

Sokan akkor sem pihennek, ha már betegek. Ezzel viszont nemcsak a saját gyógyulásukat nehezítik, de a többieket is könnyen megfertőzhetik. Az sem szerencsés, ha túl hamar térnek vissza a munkába, a náthával ellentétben ugyanis az influenza vírusa nemcsak három, de akár öt-hét nap múlva is továbbadható.

A cikk az ajánló után folytatódik

Viselj maszkot!

Megfelelő távolságot tartani jóval nehezebb, ha a veled egy lakásban élő családtag lett beteg. Ilyen esetben csakis a zsebkendő használata, a rendszeres kézmosás, illetve az orrot és a szájat betakaró egészségügyi védőmaszk viselése segíthet meggátolni a kórokozók terjedését.

Tudd, hogy mitől vagy beteg!

A téli időszakban gyakori nátha és az influenza tünetei hasonlóak lehetnek, ám van néhány olyan eltérés, melynek alapján bárki eldöntheti, hogy melyik betegség miatt érzi rosszul magát.

A magas láz és az erős fejfájás náthánál ritkább, míg az izomfájdalom és az erős fáradtságérzet is az influenzára jellemző. A náthából gyorsabb a felépülés, influenza után a fáradtság és a gyengeség viszont még akár két-három hétig is megmaradhat.

A torokfájás mindkét betegség esetén gyakori tünet, az orrdugulás és a tüsszögés azonban a nátha jele. Köhögés is mindkét esetben előfordulhat, ám influenza esetén jóval erősebb és elhúzódó lehet.

Aludj sokat, egyél jókat, és mozogj!

A fenti mondatban tulajdonképpen minden benne van, amit tudni kell arról, hogyan csökkenthető a téli betegségek kockázata. Kutatások igazolják, hogy az, aki keveset - napi hét óránál kevesebbet - alszik, könnyebben megbetegszik.

Igyekezni kell tehát változatosan táplálkozni, illetve mozogni! Ezzel nemcsak az ellenálló-képesség növekszik, hanem az immunrendszer működését gyengítő stressz levezetésének is remek eszköze.

Ezt is szeretjük