Ez a tea bizonyítottan csökkenti a magas vérnyomást: a máj és a szív egészségének megőrzésében is segíthet a hibiszkusz
A kellemesen fanyar ízű tea segíthet a vérnyomás és a koleszterinszint rendezésében is.

hibiszkusz tea
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az egészség megőrzésének, helyreállításának egyik leghatékonyabb módja a helyes táplálkozás. A gyógynövények áldásos hatásait is érdemes kihasználni, salátákban, fűszerként és teaként is fogyaszthatók. 

Bár a hibiszkusz, más néven mályvavirág a kertek mutatós dísznövényeként ismert, valójában több száz hibiszkuszfaj létezik, és van olyan is, amely teaként fogyasztható. A fanyar, intenzív ízű és színű főzet hidegen és melegen egyaránt élvezhető ital, ami ráadásul igen egészséges is. 

Ennyi mindenben segíthet a hibiszkusztea

Az ehető hibiszkusznak is nevezett rozella (Hibiscus sabdariffa) 1-2 méterre növő cserje, virága tölcsér formájú. A növény toktermése a gyümölcs, ami valójában a magtok húsos virágkehelyben. Minden része fogyasztható, saláta, lekvár készülhet belőle, fűszerkeverékekhez is adják. Szárított virága itthon is kapható a gyógynövényboltokban és a gyógyszertárakban. A belőle főzött tea egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatban igen kedvező eredményekre jutottak a kutatók. 

A hibiszkusz tele van antioxidáns hatású növényi vegyületekkel, amelyek felvehetik a harcot a sejtkárosító szabad gyökök ellen. Ezen molekulák felszaporodása a szervezetben káros folyamatokhoz és elváltozásokhoz vezethet. Polifenolokat is tartalmaz, amelyek erős rákellenes tulajdonságaik miatt kerültek be a köztudatba. A hibiszkusszal kapcsolatos ilyen jellegű vizsgálódások viszont általában laboratóriumi körülmények között, és a növény kivonatával készültek. Szintén laboratóriumi vizsgálatok mutatták ki a kivonat antibakteriális hatásait

Csökkenti a magas vérnyomást

Ami miatt a legtöbben fogyasztják a hibiszkuszteát, az a vérnyomáscsökkentő képessége, amivel számos kutatás foglalkozott. A magas vérnyomás idővel szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához és számos további egészségügyi problémához vezethet, ezért is kiemelten fontos a kezelése. Egy 2009-ben, 65 fő bevonásával készült vizsgálat során azoknak a felnőtt, gyógyszert nem szedő, enyhén emelkedett vérnyomással élő személyeknek, akik nem a placebót, hanem a napi háromszor 240 milliliternyi teát itták, a szisztolés vérnyomásuk jelentősen csökkent a kontrollcsoportéhoz képest. Hasonló eredményre jutott egy 2015-ös kutatás is

Köztudott, hogy a magas koleszterinszint szintén fokozza a szívbetegségek kockázatát. Bár ezen a téren vegyesek az eredmények, vannak olyan tanulmányok, amelyek szintén a hibiszkusztea, illetve -kivonat koleszterinszintre gyakorolt előnyös tulajdonságairól számolnak be. A szakemberek úgy gondolják, hogy a hibiszkusz a máj egészségének megóvásában is segíthet, például egy 19 fős kutatásban, amelyben a túlsúlyos résztvevők 12 héten át hibiszkuszkivonatot kaptak, a máj elzsírosodásában bekövetkezett pozitív változásokat tapasztaltak. A túlsúly a nem alkoholos zsírmáj egyik rizikótényezője, az állapot súlyos esetben a szerv maradandó károsodásához vezethet. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Így fogyaszd!

A hibiszkusztea készítéséhez a szárított virágot elég leforrázni, majd állni hagyni körülbelül 5 percig. Melegen és hidegen is fogyasztható, van, akinek túlzottan fanyar, de a savanykás ízek kedvelői édesítés nélkül is örömmel kortyolgathatják. Hidegen kifejezetten frissítő hatású. A hibiszkusztea természetes vízhajtóként működhet. A magas vérnyomásra szedett gyógyszerekkel együtt történő fogyasztása előtt mindenképp orvosi konzultáció szükséges, és a kismamák is kérjék ki szakember véleményét, mielőtt bevezetnék a mindennapjaikba!

10 szívbarát vacsoraötlet

A szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében hasznos, magas ásványianyag- és antioxidáns-tartalmú táplálékok a mindennapokba is nagyon könnyen beilleszthetők, egészséges és finom vacsorák készíthetők belőlük.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük