Hetente kétszer kellene enned ebből az ételből
Csökkenti a súlyos betegség kockázatát
Rendszeres diófogyasztással megelőzheted a diabéteszt.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az elmúlt években egyre több diófogyasztással kapcsolatos pozitív egészségügyi hatást mutattak ki a kutatók.

A csontritkulás rizikójának csökkentése után nemrégiben arra is fény derült, hogy a dió segít megelőzni a cukorbetegség kialakulását, illetve már meglévő betegség esetén is ajánlott a fogyasztása.

Dióval a cukorbetegség ellen

A dió többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag, aminek köszönhetően csökkenti a gyulladásos folyamatokat a szervezetben. Rendszeres fogyasztása bizonyos fokú védelmet nyújt a keringési rendszert érintő betegségekkel, a rákkal és az ízületi gyulladásokkal szemben.

Egy, a Journal of Nutrition című folyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány szerint pedig a cukorbetegség kockázatát is jelentősen csökkentheti a dió. A Harvard Egyetem orvosi karának kutatói közel 140 ezer, 35 és 77 év közötti ápolónő táplálkozási szokásait követték nyomon tíz éven át. A kutatás során figyelembe vették a vizsgálati alanyok testzsírszázalékát és testtömegét is.

24%-kal is csökkenhet a kockázat

Végül arra az eredményre jutottak, hogy már azoknak a nőknek is 4%-kal csökkent az esélyük a cukorbetegség kialakulására, akik csak havonta néhány alkalommal fogyasztottak diót. Azok esetében, akik hetente egyszer ettek diót, 13%-kal, akik pedig egy héten kétszer fogyasztották ezt a csonthéjast, 24%-kal csökkent a betegség kockázata.

Még mit tehetsz a cukorbetegség ellen?

A diabétesz kialakulásának egyik komoly rizikófaktora a túlsúly, különösen a hasi hízás. Ha tehát igyekszel egészséges keretek között tartani a súlyodat, csökkented a cukorbetegség kockázatát.

A rendszeres mozgással ugyancsak sokat tehetsz a diabétesz ellen. Már az is használ, ha minden napra beiktatsz egy félórás sétát, de még jobb, ha hetente három-négy alkalommal kardiózol - ez lehet futás, kerékpározás, aerobik vagy úszás.

Érdemes továbbá kerülnöd az magas glikémiás indexű táplálékok fogyasztását. Ezek az élelmiszerek ugyanis a szervezetbe jutva hirtelen emelik meg a vércukorszintedet, a bennük lévő szénhidrát gyorsan felszívódik, könnyebben eredményeznek hízást, inzulinproblémákat. Ilyen magas glikémiás indexű táplálék a tejcsokoládé, a magas cukortartalmú táplálékok, a fehér liszttel készült pékáruk. Ha szeretnél a témáról többet tudni, kattints korábbi cikkünkre!

Ezt is szeretjük