Hetente kétszer kellene enned ebből az ételből
Csökkenti a súlyos betegség kockázatát
Rendszeres diófogyasztással megelőzheted a diabéteszt.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Így kommunikáld okosan, ha nem hívsz meg valakit az esküvőre, aki számít rá »

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt években egyre több diófogyasztással kapcsolatos pozitív egészségügyi hatást mutattak ki a kutatók.

A csontritkulás rizikójának csökkentése után nemrégiben arra is fény derült, hogy a dió segít megelőzni a cukorbetegség kialakulását, illetve már meglévő betegség esetén is ajánlott a fogyasztása.

Dióval a cukorbetegség ellen

A dió többszörösen telítetlen zsírsavakban gazdag, aminek köszönhetően csökkenti a gyulladásos folyamatokat a szervezetben. Rendszeres fogyasztása bizonyos fokú védelmet nyújt a keringési rendszert érintő betegségekkel, a rákkal és az ízületi gyulladásokkal szemben.

Egy, a Journal of Nutrition című folyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány szerint pedig a cukorbetegség kockázatát is jelentősen csökkentheti a dió. A Harvard Egyetem orvosi karának kutatói közel 140 ezer, 35 és 77 év közötti ápolónő táplálkozási szokásait követték nyomon tíz éven át. A kutatás során figyelembe vették a vizsgálati alanyok testzsírszázalékát és testtömegét is.

24%-kal is csökkenhet a kockázat

Végül arra az eredményre jutottak, hogy már azoknak a nőknek is 4%-kal csökkent az esélyük a cukorbetegség kialakulására, akik csak havonta néhány alkalommal fogyasztottak diót. Azok esetében, akik hetente egyszer ettek diót, 13%-kal, akik pedig egy héten kétszer fogyasztották ezt a csonthéjast, 24%-kal csökkent a betegség kockázata.

Még mit tehetsz a cukorbetegség ellen?

A diabétesz kialakulásának egyik komoly rizikófaktora a túlsúly, különösen a hasi hízás. Ha tehát igyekszel egészséges keretek között tartani a súlyodat, csökkented a cukorbetegség kockázatát.

A rendszeres mozgással ugyancsak sokat tehetsz a diabétesz ellen. Már az is használ, ha minden napra beiktatsz egy félórás sétát, de még jobb, ha hetente három-négy alkalommal kardiózol - ez lehet futás, kerékpározás, aerobik vagy úszás.

Érdemes továbbá kerülnöd az magas glikémiás indexű táplálékok fogyasztását. Ezek az élelmiszerek ugyanis a szervezetbe jutva hirtelen emelik meg a vércukorszintedet, a bennük lévő szénhidrát gyorsan felszívódik, könnyebben eredményeznek hízást, inzulinproblémákat. Ilyen magas glikémiás indexű táplálék a tejcsokoládé, a magas cukortartalmú táplálékok, a fehér liszttel készült pékáruk. Ha szeretnél a témáról többet tudni, kattints korábbi cikkünkre!

Ezt is szeretjük