Így add le végleg teljes túlsúlyod!

A Dean Ornish-diéta

Ha meg akarsz szabadulni a kilóktól, és szívedet is megóvnád, próbáld ki Ornish professzor módszerét!

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Dean Ornish professzor a kaliforniai San Francisco-i Egyetem kardiológusa. Az 1990-es évek óta számtalan tanulmányt és publikációt jelentetett meg, melyek mindegyike azt bizonyítja, hogy a szív- és érrendszeri betegségek visszafordíthatóak az egészséget támogató, a test zsírraktárait felszámoló életmóddal és diétával.

A 2002-ben publikált fogyókúrás módszer mára számtalan túlsúlytól szenvedő, illetve érrendszeri problémákkal küzdő diétázónak segített jelentős mértékben javítani életvitelén.

Hogy működik a diéta?

A diéta vegetáriánus elveken alapuló, szív- és érrendszeri problémákat visszaszorító fogyókúra, mely támogatja a teljes élelmiszerek, az összetett szénhidrátok, a sokféle zöldség és gyümölcs fogyasztását az ajánlott szénhidrát- és fehérjebevitel érdekében. A tervben szereplő élelmiszerek megfelelő energiát biztosítanak, így az emésztés nem lassul le, és nem keletkezik éhségérzet. Az étrenddel bevitt kalóriák csupán 10%-a származik zsírokból, emiatt kissé szigorú a diéta, emellett az egyszerű szénhidrátok, például a cukor vagy a méz bevitelét is korlátozza - a kettő együtt megóv a túlzott kalóriabeviteltől, a magas rosttartalom viszont segít a teltségérzet elérésében.

A diétának az artériás megbetegedések kockázatának csökkentésében, valamint a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának visszafordításában játszott szerepe tudományosan bizonyított. Mindemellett a módszer tartós súlyvesztést biztosít: segítségével fokozatosan és biztonságosan fogyhatsz - heti egy-két kiló mínuszra számíthatsz.

15 egészséges diéta a tartós fogyásért

Nézegess képeket!

Elolvasom

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű, almás-diós-fahéjas muffin, egy doboz zsírszegény gyümölcsjoghurt, egy körte.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: egy bögre grillezett padlizsán, két bögre saláta uborkából, hagymából, paradicsomból és friss zöldfűszerekből, egy friss gyümölcs.
Uzsonna: tíz sárgadinnyegolyó.
Vacsora: fél bögre főtt barnarizs, egy bögre vegyes zöldsaláta, két-három párolt répa és karfiol.

2. nap

Reggeli: három tojásfehérjéből készült zöldséges omlett, egy bögre friss gyümölcssaláta, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.
Tízórai: egy marék aszalt gyümölcs.
Ebéd: egy bögre főtt, teljes kiőrlésű tészta, egy bögre saláta vegyes zöldségekből, megszórva egy kis reszelt gyömbérrel, egy tányér hagymaleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt.
Vacsora: egy bögre párolt zöldség paradicsomszósszal, egy bögre karfiol-mogyoró saláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

3. nap

Reggeli: három-négy evőkanál gabonapehely, egy doboz zsírszegény joghurt, egy bögre bogyósgyümölcs, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.
Tízórai: egy doboz zsírszegény joghurt.
Ebéd: egy héjában főtt krumpli, két bögre saláta brokkoliból, csicseriborsóból, fejes salátából, citromos-tárkonyos öntettel, egy friss gyümölcs.
Uzsonna: egy marék bébirépa.
Vacsora: három kis szelet paradicsomos bruschetta, egy bögre vegyes párolt zöldség, fél bögre gyümölcs mogyorófélékkel.

4. nap

Reggeli: három-négy evőkanál fahéjas-mazsolás zabpehely, 2 dl zsírszegény tej, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, vékonyan megkenve lekvárral.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: két bögre vegyes zöldsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre kuszkusz.
Uzsonna: egy marék aszalt gyümölcs.
Vacsora: fél bögre főtt barnarizs paradicsomszósszal, egy bögre zöldségsaláta céklából, brokkoliból és hagymából, egy körte.

5. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű, almás-diós-fahéjas muffin, egy bögre vegyes gyümölcs, egy doboz zsírszegény joghurt.
Tízórai: fél bögre bogyósgyümölcs.
Ebéd: egy bögre bab, egy bögre zöldség és napon szárított paradicsom, két-három kenyérrudacska, egy banán.
Uzsonna: egy doboz zsírszegény joghurt.
Vacsora: fél bögre főtt barnarizs, egy bögre epres-spenótos saláta, fél bögre párolt zöldbab, fél bögre friss ananász.

6. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű, almás-áfonyás muffin, 2 dl szójatej, egy bögre gyümölcskompót.
Tízórai: három-négy zellerrúd.
Ebéd: egy tányér bableves, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, két bögre vegyes zöldségsaláta, egy narancs.
Uzsonna: egy bögre bogyósgyümölcs.
Vacsora: egy bögre spenótos ravioli teljes kiőrlésű tésztából, egy tányér sárgaborsós lencseleves, egy sült alma mazsolával.

Fontos!
A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét! A diéta ideje alatt ne feledkezz meg a napi 2-2,5 liter folyadék elfogyasztásáról sem. A mintaétrendben szereplő adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét.

7. nap

Reggeli: három tojásfehérjéből készült zöldséges omlett, egy doboz zsírszegény joghurt, fél bögre bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: két bögre vegyes zöldsaláta, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre kuszkusz.
Uzsonna: egy fürt szőlő, egy-két szem mogyoró.
Vacsora: 10 dkg zöldséges lasagne teljes kiőrlésű tésztából, egy bögre párolt zöldség, egy körte.

Cikkünk a Nagy diétaválasztó című könyv alapján készült.

Ezt is szeretjük