D-vitamin-pótlás: ezért jobb a napfény, mint a tabletták
Tavasztól a szintetikus helyett válaszd inkább a természetes D-vitamin-forrásokat.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Villámgyorsan eltűnik a pattanás nyoma: pár óra alatt hat a természetes szer »

Gyönyörű nő lett az egykori gyereksztárból: 20 évesen rá sem ismerünk »

Ha hordasz melltartót, ezeket a trükköket ismerned kell – Megkönnyítik az életed »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt hetekben sokat hallhattál, olvashattál a D-vitaminról, illetve arról, hogy a téli hónapokban az emberek többsége hiányt szenved belőle.

A D-vitamin pótlása lehetséges tablettákkal, azonban fontos, hogy naponta legalább 20 percet tartózkodj a szabadban, hiszen a napfény fontos a vitamin termelődéséhez.

Ezt kell tudnod a D-vitaminról

Más vitaminokkal ellentétben a D-vitamin előállítására képes a szervezeted. Ehhez azonban napfényre, valamint a provitaminját tartalmazó táplálékokra - tojássárgájára, halakra, tejtermékekre - van szükség.

Ezt a táplálékokból felvett elővitamint a szervezet a bőrben tárolja, majd UV-B sugarak segítségével alakítja aktív formává. A D-vitamin erősíti az immunrendszert, az álmatlanság és a feszültség természetes gyógymódja lehet, illetve segít megelőzni a csontritkulást. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz róla!

Ezért jobb a napfény, mint a tabletták

Természetesen a sötét téli hónapokban érdemes tabletta segítségével pótolni a D-vitamint, ám tavasztól jobb, ha a természetes megoldást választod.

Szakemberek szerint ugyanis lehetséges, hogy a gyógyszer formájában bevitt D-vitamin kedvező hatásai elmaradnak a napfény segítségével termelt D-vitamin által nyújtottaktól. Ez utóbbi D-vitamin tovább marad meg a szervezetben, ezért kedvező hatásait is tartósabban fejti ki.

Ugyanakkor a tabletták hatására nem termelődnek a szervezetben olyan közérzetjavító vegyületek, mint a napozás utáni kellemes érzést adó béta-endorfinok. A tabletták - a napfénnyel ellentétben - a cirkadián ritmus beállításában és az egészséges alvás-ébrenléti ciklus kialakításában sem segítenek. Végül pedig a D-vitaminos táplálékkiegészítőkkel ellentétben a napozás, nem okozhat D-vitamin-túladagolást.

D-vitamin-túladagolás

D-vitamin-túladagolásra utalhatnak a következő tünetek: émelygés, hányás, étvágytalanság, székrekedés, fokozott szomjúság, gyakoribb vizelés, depresszió és fogyás. Az állapot következtében kialakuló magas kalciumszint egy sor egészségügyi problémát okozhat, például a vesék elégtelen működéshez vezető elmeszesedését, a fő artériák elmeszesedését és zavart viselkedést.

Cikkünk megírásában Michael F. Holick: A nélkülözhetetlen D-vitamin című könyve segített.

Ha az elegendő mozgás és a helyes táplálkozás mellett csupán egy dolgot teszünk az egészségünkért, annak - állítja dr. Holick - a D-vitamin-bevitel növelésének kell lennie, elsősorban napozással vagy D-vitamin-készítmények szedésével. A világhírű kutató az ésszerű mértékű és védelem nélküli napozás szószólójaként hangsúlyozza, hogy ha kerüljük a napot, akkor meggátoljuk a szervezetünket abban, hogy e létfontosságú vitamint önmaga előállítsa.

Kiadja: Park Kiadó.
Kedvezményes ára: 2800 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük