Heti 1 kiló mínusz

Biztos súlyvesztés, jojózás nélkül

Olyan diétát keresel, mely nem tilt el kedvenceidtől, hanem fokozatosan vezet az egészséges táplálkozás felé? Próbáld ki a CSIRO-diétát!

FeminaShop

Látogass el a
Femina Shopba!

Megnézem
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A CSIRO-diéta tökéletes a „vadászoknak”, hisz viszonylag magas fehérjebevitelt ír elő, ráadásul a máshonnan száműzött vörös húsokból. Népszerűségét annak köszönheti, hogy viszonylag könnyű betartani. A CSIRO szó rövidítés, a Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation elnevezésből származik, mely magyarra fordítva az ausztrál Nemzetközösségi Tudományos és Ipari Kutató Szervezetet takarja.

Az intézet munkatársai kutatásokkal igazolták, hogy a zsírbevitel vajmi kevéssé befolyásolja a fogyást. Kísérletük során az egyik megfigyelt csoport tagjai szinte zsírmentes étrendet követtek, míg a másik csoport - azonos kalória-bevitel mellett - magas zsírtartalmú ételeket fogyasztott. Az átlagfogyás mindkét esetben megközelítőleg ugyanannyi volt.

A CSIRO-diéta viszonylag alacsony energiabevitelt engedélyez - az átlag számára körülbelül napi 1300 kalóriát. Szénhidrátból napi 114 g - ami elég alacsony mennyiség -, zsírból 40 g, fehérjéből 102 g, rostból 31 g az előírt mennyiség.

Itt mutatkozik meg a vitatható pont - a fehérjebevitel növelése ugyanis a növényirost-bevitel rovására megy, ez pedig növeli az emésztőszervi betegségek, akár a rák kockázatát is. Köztudott, hogy a magas állatifehérje-bevitel megterheli a veséket, savasodást okozhat, és a húgysav mellékhatásaival is számolni kell, így ez - az egyébként húsipari cégek által támogatott - kutatási eredmény kissé megkérdőjelezhető.

Rövidtávon azonban a CSIRO-diéta tökéletes alternatíva lehet azok számára, akik nem tudnának egyik pillanatról a másikra drasztikusan életmódot és étkezési szokásokat váltani. A CSIRO jó átvezetés a magas szénhidráttartalmú étrendből a kiegyensúlyozott táplálkozás felé.

15 egészséges diéta a tartós fogyásért

Nézegess képeket!

Elolvasom

Mit ehetsz?

  • Naponta körülbelül 200-300 g sovány, vörös húst
  • 100 g más típusú állati fehérjét: tojást, halat, csirkét
  • egy adag gyümölcsöt
  • egy adag tejterméket
  • három teáskanálnyi olajat
  • 2-3 naponta 4-5 kocka csokit vagy egyéb édességet ebben a mennyiségben, esetleg 1-1 deci bort.

Légy szabad! - Merj szembemenni az árral!

A Femina Klub áprilisi vendége Lakatos Márk stylist lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az önmagunk elfogadására való törekvésről beszélget. Hogyan szembesüljünk saját korlátainkkal, tökéletlenségünkkel? Hogyan dolgozzuk fel az életünkben felmerülő elakadásokat? 

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. április 22. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

A napi háromszori étkezés tápanyagtartalma az ajánlott kalóriamennyiség alapján oszlik el. Ha a főétkezések között mégis éhesnek érzed magad, ehetsz egy kis könnyű levest.

Mindemellett fontos javallat a mozgás is: hetente legalább háromszor egy-egy óra aerob- és erőedzést írnak elő a biztos fogyáshoz. Így átlagosan heti 0,5–1 kg fogyásra lehet számítani.

Fontos!
A diéta hosszútávon megerőltető a vesének, de a beleknek is. Savasodást okozhat, ezért inkább azok számára ajánlott, akik nem lennének képesek egyik napról a másikra átállni túlságosan zöldség-gyümölcs és gabonacentrikus étrendre. Az első lépés lehet az egészséges életmód felé anélkül, hogy az állandó éhségérzet visszatántorítana.Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

Mintanap

Reggeli: 40 dkg zabpehely, 2,5 dl zsírszegény tej, 1 db reszelt alma.

Ebéd: tonhalas szendvics 2 szelet teljes kiőrlésű rozskenyérrel, 50 g konzerv tonhalból - sósvizes, nem olajos -, 50 g zsírszegény ricottával, uborkaszeletek, gyümölcssaláta 6–8 szem eperből, 2 kiviből vagy fél grépfrútból, 2 őszibarackból, egy savanykás almából.

Vacsora: fűszeres marhaszelet brokkolival.

Hozzávalók: 40 dkg hátszín, 1 evőkanál olívaolaj, 1 fej hagyma vékonyra szeletelve, 1 evőkanál paradicsompüré, 2 teáskanál fenyőmag - lehet mandula is -, 1 teáskanál apróra vágott mentalevél, 1 mokkáskanál pirospaprika, 1 kis darab erős paprika – elhagyható -, 1 db citrom reszelt héja, 0,5 dl vörösbor, 1 kis fej brokkoli, rózsáira szedve.

A pépes fokhagymát keverd el az olajjal, és forgasd bele a hússzeleteket. Forró serpenyőben szeletenként süsd barnára mindkét oldalukat, majd tedd félre. A maradék olajon fonnyaszd meg a hagymát, majd add hozzá a paradicsompürét, a bort, az erős és pirospaprikát, a fenyőmagot, a mentát, a citromhéjat, és párold 2-3 percig. Öntsd fel 0,5 dl vízzel, tedd vissza a hátszínt a serpenyőbe, és rottyantsd össze a fűszerekkel. Kevés sós vízben párold félpuhára a brokkolit, majd szűrd le. Tálald a hússzeletek mellé.

Cikkünk az Ideál Magazin cikke alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

izpont
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

6 hét, 10 kiló - Add le teljes túlsúlyod az Ízpont-diétával!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Ezt is szeretjük