Candida-fertőzéskor nem ajánlott, tisztítókúrához kötelező
Mi az?
Ajánlott minél több szőlőt fogyasztanod az őszi szezonban, kivéve, ha gombás fertőzéssel küzdesz.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

A legegyszerűbb szemsmink lusta napokra - 3 perc alatt kész »

Kiskutyákra cserélték a virágokat a világ legcukibb esküvői fotózásán »

A '80-as évek divatjából merít a magyar tervező: csodálta az anyukája ruháit »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szőlő az ősz ajándéka, mely nem csupán finom, de számos pozitív egészségügyi hatással is bír. Fogyassz belőle minél többet a tél kezdetéig. Érdemes egy szőlő alapú tisztítókúrát is kipróbálnod, ha viszont Candida-fertőzésed van, nem igazán ajánlott a fogyasztása.

Ezért nem ajánlott, ha Candidád van

Amennyiben visszatérő problémát okoz számodra a Candida-fertőzés, nem szerencsés túlzásba vinned a szőlő fogyasztását. Ennek oka, hogy a szőlő magas cukortartalommal bír - energiatartalma 78 kcal/100g.

A gyümölcsben található szénhidrátok - glukóz, fruktóz és szacharóz - mennyisége természetesen fajtától, termőhelytől, évjárattól függően változhat: 18-22g/100g között.

Mivel a Candida gomba szaporodásához elsősorban cukorra van szükség, ezért ajánlott minél inkább kiiktatnod a cukrot a táplálkozásból. Ha gyakran küzdesz gombás fertőzéssel, érdemes belefognod egy Candida-diétába.

Tisztítókúrához kötelező

A szőlőben nem kevés élelmi rost, cellulóz és pektin található, melyek serkentik a bélmozgást. Ha tehát gyakran okoz problémát számodra a székrekedés, vagy szeretnél az influenzaszezon előtt belefogni egy őszi tisztítókúrába, a lehető legjobb választás számodra a szőlő.

Nem csupán maga a nyers gyümölcs, de a belőle préselt szőlőlé is rendkívül hatásos ebből a szempontból. A pektin ráadásul olyan oldható élelmi rost, mely nem csupán az emésztést serkeni, de csökkenti az LDL koleszterin szintjét is a szervezetben. Korábbi cikkünkre kattintva megtalálod a szőlődiéta mintaétrendjét.

Tudtad?

A kialakult Candida gomba okozta fertőzés sokkal gyakrabban félrediagnosztizált betegség, mint más hüvelyi fertőzések. Biztos eredményt az otthon elvégezhető gyorsteszt vagy orvos által rendelt laborvizsgálat adhat. A gyorstesztet patikákban, vagy például online a FeminaShopban vásárolhatod meg, a laborvizsgálatot pedig előzetes bejelentkezés után belgyógyászodtól kérheted.

Az otthoni Intim Candida Gyorstesztet itt rendelheted meg »

Frissülj fel szőlővel!

A napsütéses órák számának csökkenésével, valamint a kevesebb szabad levegőn töltött idővel arányosan egyre fáradtabb lehetsz az ősz folyamán. Épp ezért ilyenkor különösen oda kell figyelned arra, hogy mit is eszel. A szőlőfogyasztás nemcsak az anyagcsere-folyamatok serkentésében segít, de fáradtság ellen is kiváló. A benne található vitaminok - például a B1-, B2- és K-vitamin - immunerősítő hatásúak, és segítenek abban, hogy felpörögj. A szőlő említett vitamintartalmának köszönhetően, valamint gyorsan felszívódó szénhidrátjaiból adódóan is frissítőleg hat a szervezetre. Mind szellemi, mind fizikai szinten érezheted a hatását néhány nap után.

Kék vagy fehér?

Kékszőlő - tele antioxidánsokkal

Az antioxidánsban gazdag táplálékok a szabadgyökök elleni harc legfőbb védelmi bástyái. Minél sötétebb színű a kékszőlő, annál magasabb az antioxidáns-tartalma. A kvercetin nevű flavonoid nem csupán a rosszindulatú daganatos megbetegedések kockázatát csökkenti, de érvédő hatású, így a szív-és érrendszeri problémák megelőzésében is segít.

A kékszőlő héjában lévő resveratol ugyancsak hasznos fitovegyület. Csökkenti a vérnyomást, valamint rákellenes hatású, de abban is segítségedre van, hogy felkészítsd szervezetedet az influenzaszezonra.

Fehér szőlő - tisztítókúrához ideális

A kékszőlő mellett kevesebb szó esik fehér párjáról, pedig kár lenne lemondani fogyasztásáról. Igaz, hogy valamivel kevesebb cseranyagot és antioxidánst tartalmaz, de ha tisztítókúrába fognál, ugyanolyan jó választás, mint a kékszőlő.

Blog.hu ajánló