6 bizonyítottan rákellenes táplálék
Pár kisebb étrendbeli változtatással nagyon sokat tehetsz azért, hogy elkerüld a daganatos betegségek kialakulását.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Több mint 80 kiló, de nem rejtegeti az alakját: nőies stílus, gömbölyded idomokon »

Szokatlan téli kiegészítő, de hasznos: tényleg létezik az orrtyű! »

Lehúzzák a piros foltokat, mélyen hidratálják a bőrt: szérumokat teszteltünk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rákot sokszor olyan okok idézik elő, amelyeket egy kis odafigyeléssel te magad is képes lennél befolyásolni. Ilyen például a dohányzás vagy a túlsúly. De emellett érdemes jobban ügyelned a változatos és egészséges táplálkozásra is.

Rákmegelőző táplálkozás

Rostok

A sok rost fogyasztása bizonyos fokig helyettesítheti a zsírbevitelt, valamint elősegíti rákos megbetegedések kivédését. Kitűnő rostforrások a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek, valamint a hüvelyes növények – például a bab.

Sütés-főzés szójával

A szója olyan anyagokat tartalmaz, melyekről sok kutató úgy véli, hogy csökkentik a rák kialakulásának kockázatát. Iktass be étrendedbe szójatejet, miszót – szójababkrémet – vagy zöld szójababot. A palacsintát, illetve a különböző süteményeket készítheted szójaliszttel is, a vörös húsokat pedig megpróbálhatod pótolni tofuval.

Zöldség és gyümölcs naponta ötször

Naponta legalább öt alkalommal fogyassz zöldséget, illetve gyümölcsöt, ugyanis védelmet biztosítanak a rákkal szemben.

Különösen sok ilyen jótékony hatású vegyületet tartalmaznak a keresztesvirágúak – a káposzta és rokonai: brokkoli, kelbimbó, karfiol –, valamint a paradicsom. A hagymafélék is védenek a rák ellen, a szakemberek különösen hatékonynak tartják a fokhagymát.

Fehér húsok

Okosan teszed, ha lemondasz a vörös húsokról, és előnyben részesíted a fehéreket, valamint a halakat. Már heti egy adag csirke- vagy pulykahús is csökkentheti a vastagbél-, a végbél-, valamint a nyelőcső- és a gyomorrák kockázatát. A szárnyashúsokban és a tenger gyümölcseiben található szelén védelmet biztosít a daganatos betegségek ellen.

Olíva- és repceolaj, zsírok helyett

Étrendedet igyekezz úgy alakítani, hogy a zsírok ne haladják meg a teljes energiabevitel 20%-át. Kerüld a telített zsírsavakat és a transzzsírsavakat. Ezekből sok van a margarinban és a ropogtatnivalókban, valamint minden olyan termékben, melynek címkéjén szerepel a részben hidrogénezett kifejezés.

Velük szemben az olíva- és a repceolaj olyan egészségvédő anyagokat – fitokemikáliákat – tartalmaz, melyek a rákos sejtek ellen dolgoznak.
Különösen egészségesek az extra szűz olajok, melyeket hevítés és mindenféle kémiai eljárás nélkül, pusztán mechanikai módon állítanak elő. Így sok olyan hasznos vegyület megmarad, ami a finomítás közben kárba veszne.

Jótékony zöld tea

A zöld tea igen erős antioxidánst – EGCG-t – tartalmaz, amelyről a kutatók úgy vélik, komoly védelmet nyújt a rákos megbetegedések ellen. Tudományos kísérletek szerint fogyasztásával csökkenthető a vastagbél-, az emlő-, a gyomor- és a bőrrák kockázata.

Ezeket kerüld el!

Veszélyes adalékanyagok

Egyre több jel utal arra, hogy bizonyos élelmiszer-adalékok rákot okozhatnak – így például a nitrit is. Sok található belőle a füstölt húsokban, a kolbászokban, valamint a szalámifélékben. Épp ezért a legjobb, ha szokásoddá válik, hogy megnézed az élelmiszerek címkéjén feltüntetett összetevőket.

A grillpartik kockázata

A faszénen sütött ételek karcinogén hatásúak lehetnek, ezért válassz inkább más sütési módot, vagy használj apró trükköket. Jó ötlet például, ha grillezés előtt bepácolod a húst – így könnyebben és gyorsabban megsütheted, minek következtében csökken a rákkeltő hatás.

Cikkünk a Törődjön többet egészségével! című könyv
alapján készült.

Mindig is csodáltad azokat, akik fiatalabbnak tűnnek a koruknál? Mi lehet a titkuk? Hogyan tudják megőrizni szellemi frissességüket, és hogyan tudnak idős koruk ellenére is jó formában maradni?
Sok hasznos egészségügyi tanácsot és naprakész információt olvashatsz a könyvben a fontos orvosi szűrővizsgálatokról, az étrend-kiegészítőkről, a rendszeres testmozgásról vagy az emlékezőképesség fejlesztéséről.
Megmutatja, hogyan veheted kézbe életed irányítását, és élvezheted a hosszú és egészséges élet minden pillanatát.

Kiadja a Reader’s Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg »

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Ezt is szeretjük