3 dolog, ami 10 évvel meghosszabbítja az életed
Táplálkozz egészségesen, és mozogj rendszeresen – hallod gyakran. De mit egyél, és milyen mozgást végezz?

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mindenki szeretne egészségesen élni, szép időskort megérni. Rengeteg hasznos trükköt hallhatsz erre vonatkozóan. Sokszor azonban nehéz közülük kiválasztani a legjobbakat.

Omega-3 zsírsavak szíved védelmében

Rengeteget hallhatsz napjainkban az omega-3 zsírsavakról. De talán még nem tudsz mindent ezekről a rendkívül fontos anyagokról. Az omega-3 zsírsavak nagyjából olyan fontosak az emberi szervezet számára, mint a vitaminok. Ennek ellenére a magyar konyha nem tartalmaz elegendő mennyiséget belőle.

Az omega-3 zsírsav legfőbb forrásai ugyanis a halfélék, illetve a tenger gyümölcsei, melyekből naponta 200-300 grammot kellene fogyasztani. Ehhez képest a hazai átlagfogyasztás ennek a mennyiségnek körülbelül nyolcadrésze.

Épp ezért, ha egészségesebb életre vágysz, fogyassz több halfélét. A bennük található omega-3 zsírsavak ugyanis képesek megakadályozni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. A két legfontosabb omega-3 zsírsav a dokozahexánsav – DHA –, valamint az eikozapentánsav – EPA. Ezek a vegyületek főleg a heringben, a tonhalban, valamint a lazacban találhatóak meg. Ha nem kedveled a halat, fogyaszthatod az omega-3 zsírsavat kapszula formájában is. Ez az anyag képes arra, hogy csökkentse a vér koleszterinszintjét, valamint gátolja a gyulladáscsökkentő anyagok hatását, továbbá enyhíti a depressziót.

Q10 a baktériumok ellen

A vegyület nevét hallhattad már többféle összefüggésben. A Q10 áldásos hatásait alkalmazzák a kozmetikai iparban, a fogápolásban, illetve a hagyományos orvoslásban is. Ez a kémiai anyag – teljes nevén koenzim Q10 – egy vitaminra emlékeztető vegyület.

Egészen pontosan a zsíroldékony ubikinonok közé tartozik. Főképpen a sejtszinten működő energiatermelésben van fontos szerepe. Legnagyobb mennyiségben a szervezet azon részein fordul elő a Q10, ahol fokozottabb anyagcsere-működés zajlik. Így például a szívben, a májban, a vesében, illetve az agyban. Tudományos kutatásokkal alátámasztott, hogy számos betegség ellen képes kifejteni pozitív hatásait.

Erősíti az immunrendszert, segít megelőzni a daganatos megbetegedések kialakulását, továbbá a szív- és érrendszeri betegségek ellen is védelmet nyújt. Mivel képes gátolni az LDL-koleszterin oxidációját, megelőzheted vele az érelmeszesedést. Fogyassz sok földimogyorót, állati belsőséget, szóját vagy éppen szardíniát – ezek mindegyike gazdag koenzim Q10-ben. A vegyület működésének lényege pedig nem más, mint az, hogy képes gátolni a káros baktériumok szaporodását. Ezen kívül pedig – mivel komoly szerepe van a sejtek anyagcseréjében – még az öregedést is lassítja.

A mindenható szex

Nem csak a megfelelő táplálkozás segítheti egészséged megőrzését. A rendszeres szexuális élet rendkívül pozitív hatással van közérzetedre, valamint számos betegséget kerülhetsz el vele. A gyakori szeretkezés egyrészt felfogható testmozgásként – feltéve, hogy mindkét fél aktívan közreműködik benne. Ez természetesen nem helyettesíti a sportot, de az ajánlott testmozgás egy része talán kiváltható vele – egy mozgalmasabb együttlét körülbelül öt kilométer futással ér fel.

Az orgazmus ezen kívül segíti a sejtregenerálódást, valamint az endorfin hormon termelését – mely nagyban hozzájárul a jó közérzet biztosításához. A szeretkezés után bőröd – a felszabaduló ösztrogén hormon hatására – kisimul, valamint könnyebben alszol el. A szeretkezés fájdalomcsillapítóként sem utolsó. Az orgazmus előtt felszabaduló oxitocin növeli az endorfin hormon termelését, mely szinte bármilyen eredetű fájdalmat képes csillapítani.

Ezt is szeretjük