Így vesznek rá tudat alatt az üzletekben, hogy többet költs - A ruhák elrendezése is vásárlásra sarkall
Ezekkel az apró trükkökkel érik el a ruhaüzletekben, hogy ne csak azt vedd meg, amiért indultál.
Veled is előfordult már, hogy egy felsőért vagy egy nadrágért indultál a boltba, de több ruhával távoztál? Ha igen, az nem feltétlenül csak azért van, mert szükséged is volt a többi darabra, vagy mert könnyen elgyengülsz az akciók láttán.
A boltokban sok apró, szinte észrevétlen trükköt vetnek be azért, hogy minél többet költs náluk. Az alábbiakkal tudat alatt hatnak rád, és érik el, hogy ne csak azt az egy-két dolgot vedd meg, amit eredetileg terveztél.
Így vesznek rá az üzletekben, hogy többet költs
A ruhák elrendezésével is trükköznek
Nagyon sok üzletben vannak olyan részek, ahol különböző pultokra, asztalokra vannak elhelyezve a ruhák összehajtva. Ennek pedig oka is van. A cél az, hogy a vásárló letehesse a táskáját, és két kézzel foghassa meg a darabokat. Így alaposabban meg tudja őket nézni, tapintani, ez pedig vásárlásra sarkallja az illetőt. A hasonló asztalokra kirakott ruhák sokkal gyorsabban elkelnek, mint a polcokra, állványokra, akasztókra tett társaik. Főleg akkor, ha még az akciós felirat is szerepel rajtuk.
Jellemző az is, hogy a drága termékek mellé tesznek egy kicsit olcsóbbat. Így az ember, mondjuk, meglátja a borsos árú kabátot, majd észreveszi, hogy van mellette egy hasonló, olcsóbb. Valószínűleg az utóbbival távozik majd, és úgy érzi, szemfüles volt, jól vásárolt, közben pedig nem is sejti, hogy az eldugottabb sorokban, illetve a szomszédos boltokban még olcsóbb darabot is kaphatott volna.
Szintén gyakori, hogy az olcsóbb, hétköznapibb darabokat az üzletek hátsó részébe helyezik el, a feléjük vezető utat pedig körberakják színes, szemet gyönyörködtető ruhákkal, amikbe könnyen beleszeret a vásárló. De az sem mindig véletlen, ha rendetlenség van az extra olcsó ruhák területén. Ilyenkor azt akarják elérni, hogy a vásárló megunja a kupiban való válogatást, és a teljes áras termékekhez induljon inkább.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Feliratok és árcédulák
A nagy, piros leárazás és „sale” feliratok odavonzzák az embereket, és sokszor még akkor is vásárlásra késztetik őket, ha alig pár száz forinttal lettek csak olcsóbbak a termékek. Az árcédulák szintén becsapósak lehetnek: egyrészt a drága, több számjegyből álló árakat nem választják el - tehát 20000 szerepel 20 000 helyett -, így tudat alatt nem érzékeljük annyira soknak. A piros leárazáscetlikkel pedig nem véletlenül takarják el a valódi összeget: előfordul, hogy alig faragnak csak le az eredeti árból, az új, feltűnő matrica mégis azt üzeni, hogy érdemes megvenni.
Zene és illatok
Észrevetted már, hogy néhány boltban kellemes illatok terjengenek, és jó zene szól? Nem véletlen: a megfelelő környezet megteremtése meghozza a kedvet a vásárláshoz. Ha az ember jól érzi magát az üzletben, hangulatosnak találja, esetleg megtetszenek neki a hangszórókból szóló számok, akkor nagyobb rá az esély, hogy több időt tölt majd a helyiségben, és több darabba szeret bele.
A pénztárhoz vezető út
A pénztárhoz vezető utat szintén szándékosan teszik tele kiegészítőkkel, csecsebecsékkel, mutatós apróságokkal. A sorban állás alatt ugyanis sokan unatkoznak, nézelődnek, és könnyen megakad a szemük a körülöttük lévő termékeken. Ha pedig már úgyis ott állnak, sokan megnézik, majd a kosárba teszik őket - még akkor is, ha igazán nincs rájuk szükségük.
Itt adhatod le a használt ruhákat
A leselejtezett ruhák a leggyakrabban a kukában végzik, pedig sokkal jobb helyre is kerülhetnének ennél. A megunt textíliákból hatalmas mennyiségű szemét keletkezik: Magyarországon 60-80 ezer tonnányit dobnak ki az emberek, és körülbelül a ruhák 90%-a kerül a hulladéklerakóba. A környezetvédelem szempontjából azonban igen fontos lenne, hogy ez a mennyiség csökkenjen. Ez pedig leginkább úgy valósítható meg, ha egyre többen fordítanak figyelmet a ruhák újrahasznosítására. Adunk néhány ötletet arra az esetre, ha környezetkímélő módon szeretnél megszabadulni a leselejtezett daraboktól: nem csupán a Földet védheted velük, de akár másoknak is segíthetsz.
10 hely, ahol leadhatod a használt ruhákat, és hálásak érte: segítesz vele, és véded a környezetet is
Nem tudod, mit kezdj a megunt, kiselejtezett ruhákkal? Mutatunk néhány helyet, ahol leadhatod őket, és segíthetsz velük az embereken vagy a környezeten.
Elolvasom