Károsabb a májra, mint az alkohol, és a magyarok kétharmadát érinti - Kitalálod, mi az?
A túlsúly a májzsugorral is összefüggésben áll.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

A legszebb esküvői dekorációk tökkel: őszi hangulat a javából »

Így tedd rendbe a kibolyhosodott ruhát - Olyan lesz, mint új korában »

Egy szemöldöke van a modellnek, de így is imádja a szakma - Neked is tetszeni fog »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Hazánkban a születéskor várható átlagos élettartam - 2013-as adatok alapján - 75 év. Ez a viszonylag alacsony szám több okra vezethető vissza.

Az egészségtelen táplálkozás, a dohányzás, a mozgásszegény életmód és a fokozott alkoholfogyasztás mellett a túlsúly is jelentősen lerövidíti a magyarok élettartamát.

Svéd kutatók szerint ez utóbbi bizonyos esetekben károsabb lehet a májra, mint az alkohol - tanulmányuk a Scandinavian Journal of Gastroenterology című szaklapban jelent meg.

A magyarok kétharmada túlsúlyos

Szakemberek becslése szerint hazánk kétharmada túlsúlyos vagy elhízott: tízből hat ember esetében foglalkozni kell az elhízás okozta következményekkel - így például a diabétesszel, a szív- és keringési rendszert érintő betegségekkel vagy a rákkal.

Károsítja a májat

Svéd kutatók szerint az elhízás olyan krónikus egészségügyi problémák esélyét is megnövelheti, mint a májzsugor, amelyet korábban tipikusan a túlzott alkoholfogyasztással hoztak összefüggésbe. Jerzy Kaczynski és munkatársai 855 férfi egészségügyi adatainak 40 éven át tartó követéséből vonták le ezt a következtetést.

Kezdetben egyik férfi sem szenvedett májzsugorban, ám valamennyien túlsúlyosnak számítottak - átlagos testtömegindexük 28 volt. A több évtizeden át tartó követéses vizsgálat során 2%-uknál alakult ki betegség. Ennek oka, hogy az elhízás gyakran jár együtt a triglicerid nevű vérzsír emelkedett szintjével, ami jelentősen megnöveli a májcirrózis kockázatát. A szakértők véleménye szerint a túlsúly károsabb a májra, mint a mérsékelt alkoholfogyasztás.

Szabadulj meg a túlsúlytól

Mennyi a heti mozgásadag?

Amennyiben a túlsúly, illetve elhízás mögött nem áll semmilyen egészségügyi probléma, mindössze egészségtudatosabb táplálkozásra és rendszeres testmozgásra van szükséged. Utóbbi esetében legalább heti három alkalommal végzett edzésről van szó. Ha kifejezetten a fogyás a cél, úgy elsősorban a kardió jellegű mozgásformák - futás, kerékpározás, úszás - ajánlottak, de az erősítő edzést sem szabad teljesen elhanyagolnod.

A szakértő ajánlása

Kattints az alábbi videóra, és többet is megtudhatsz arról, hogy miért is fontos a mozgás a fogyókúra során.

Táplálkozz egészségesebben!

Ha egészségesebb étrendet szeretnél kialakítani a fogyás, illetve a betegségek megelőzése érdekében, úgy érdemes jelentősen csökkentened a finomított szénhidrátok - répacukor, fehér liszttel készült pékáruk és a tésztafélék - fogyasztását. A túlságosan feldolgozott, félkész, adalékanyagban gazdag élelmiszerek ugyancsak kerülendők. Helyettük egyél több rostban gazdag friss zöldséget, gyümölcsöt. Ha már elkezdted a fogyókúrát, de leállt a súlyvesztés, kattints korábbi cikkünkre!

Blog.hu ajánló