Megmutatjuk, melyik gyümölcs hizlal, és melyik nem
Szezonjuk van, válassz jól!
A nyár a gyümölcsökről szól, de jó, ha tudod, melyiket válaszd.

Dia


                        	Az áfonya, az eper, a málna és a szeder nagyon alacsony cukortartalmú gyümölcsök, amelyeket nyugodtan ehetsz este is. 10 dekagramm ezekből 5-10 gramm cukrot tartalmaz, ami igazán kevés. Ugyanez a mennyiség 29-56 kalória között mozog.

Az áfonya, az eper, a málna és a szeder nagyon alacsony cukortartalmú gyümölcsök, amelyeket nyugodtan ehetsz este is. 10 dekagramm ezekből 5-10 gramm cukrot tartalmaz, ami igazán kevés. Ugyanez a mennyiség 29-56 kalória között mozog.

Dia


                        	A rebarbara savanykás növény, amit érdemes nyírfacukor és víz felhasználásával kompóttá forralnod, és ezzel fogyasztanod a reggeli zabkásádat. Ha magában is szereted a belőle készült kompótot, akkor vacsorára is fogyaszthatod, de mindenképpen nyírfacukorral készítsd, hogy diétás maradjon. 10 dekagramm rebarbarában ugyanis mindössze 17 kalória található.

A rebarbara savanykás növény, amit érdemes nyírfacukor és víz felhasználásával kompóttá forralnod, és ezzel fogyasztanod a reggeli zabkásádat. Ha magában is szereted a belőle készült kompótot, akkor vacsorára is fogyaszthatod, de mindenképpen nyírfacukorral készítsd, hogy diétás maradjon. 10 dekagramm rebarbarában ugyanis mindössze 17 kalória található.

Dia


                        	A piszke, más néven egres savanykás gyümölcs, amit a legtöbb ember felnőttkorában kezd el igazán értékelni. Ízét alacsony cukortartalmának köszönheti. Ezt a gyümölcsöt is nyugodtan eheted a nap bármely szakában. 10 dekagramm egresben mindössze 6 gramm cukor található, és 39 kalória bevitelét jelent.

A piszke, más néven egres savanykás gyümölcs, amit a legtöbb ember felnőttkorában kezd el igazán értékelni. Ízét alacsony cukortartalmának köszönheti. Ezt a gyümölcsöt is nyugodtan eheted a nap bármely szakában. 10 dekagramm egresben mindössze 6 gramm cukor található, és 39 kalória bevitelét jelent.

Dia

	A sárgadinnye és a görögdinnye alacsony cukortartalmú, így ha nagy dinnyerajongó vagy, bátran fogyaszd őket. 10 dekagramm görögdinnye 7 gramm, míg ugyanennyi a sárgadinnyéből 10 gramm cukrot tartalmaz. Energiabevitel szempontjából körülbelül 40 kalóriával kell számolnod egy 10 dekás szelet esetében.

A sárgadinnye és a görögdinnye alacsony cukortartalmú, így ha nagy dinnyerajongó vagy, bátran fogyaszd őket. 10 dekagramm görögdinnye 7 gramm, míg ugyanennyi a sárgadinnyéből 10 gramm cukrot tartalmaz. Energiabevitel szempontjából körülbelül 40 kalóriával kell számolnod egy 10 dekás szelet esetében.

Dia

	Az alma egész évben elérhető gyümölcs, és alacsony cukortartalmának köszönhetően a nap folyamán bármikor fogyasztható. Naponta egy-két almát bármely diétába beilleszthetsz. Egy közepes méretű alma mindössze 10 gramm cukrot tartalmaz, kalóriaértéke pedig 94.

Az alma egész évben elérhető gyümölcs, és alacsony cukortartalmának köszönhetően a nap folyamán bármikor fogyasztható. Naponta egy-két almát bármely diétába beilleszthetsz. Egy közepes méretű alma mindössze 10 gramm cukrot tartalmaz, kalóriaértéke pedig 94.

Dia


                        	Az érett sárgabarack bővelkedik cukorban, ennek köszönheti édes ízét, és emiatt kiváló alapanyaga a lekvároknak, süteményeknek. 10 dekagramm, azaz nagyjából két szem sárgabarack 42 kalória bevitelét jelent, ezért kis mennyiségben nyugodtan fogyaszthatod, ám ugyanez a mennyiség aszalt formában már 240 kalóriát jelent.
                        	Az aszalt gyümölcsöket zöldségsaláták, húsételek részeként is beillesztheted az étrendedbe, de mindenképpen ügyelj a mennyiségre. Heti egy-két alkalommal egy szűk maréknyi mennyiség elegendő belőlük.

Az érett sárgabarack bővelkedik cukorban, ennek köszönheti édes ízét, és emiatt kiváló alapanyaga a lekvároknak, süteményeknek. 10 dekagramm, azaz nagyjából két szem sárgabarack 42 kalória bevitelét jelent, ezért kis mennyiségben nyugodtan fogyaszthatod, ám ugyanez a mennyiség aszalt formában már 240 kalóriát jelent.

Az aszalt gyümölcsöket zöldségsaláták, húsételek részeként is beillesztheted az étrendedbe, de mindenképpen ügyelj a mennyiségre. Heti egy-két alkalommal egy szűk maréknyi mennyiség elegendő belőlük.

Dia


                        	A füge a mediterrán térségben már augusztus elejétől érik, a szemek majdhogynem lepotyognak a fáról. Ízük egészen különleges és nagyon édes. Magas cukortartalma miatt ezt a gyümölcsöt inkább a reggelid részeként edd. Különösen az aszalt fügének magas a cukortartalma: 10 dekagrammban 50 gramm cukor található. És amíg 10 deka friss füge 74 kalóriát jelent, addig az aszalt füge már 302 kalóriát.

A füge a mediterrán térségben már augusztus elejétől érik, a szemek majdhogynem lepotyognak a fáról. Ízük egészen különleges és nagyon édes. Magas cukortartalma miatt ezt a gyümölcsöt inkább a reggelid részeként edd. Különösen az aszalt fügének magas a cukortartalma: 10 dekagrammban 50 gramm cukor található. És amíg 10 deka friss füge 74 kalóriát jelent, addig az aszalt füge már 302 kalóriát.

Dia


                        	A szőlő kifejezetten magas cukortartalmú gyümölcs, de mivel fontos vitaminokat, antioxidánsokat és ásványi anyagokat is tartalmaz, ne iktasd ki, csak fogyaszd megfelelő mennyiségben, és inkább ebéd után, illetve az uzsonnád részeként. A szőlőfürt energiatartalmát úgy tudod megnézni, hogy leméred grammra, és 10 dekánként 74 kalóriával számolsz. Ez egy fürt esetében hamar felcsúszik 300 kalóriára is.

A szőlő kifejezetten magas cukortartalmú gyümölcs, de mivel fontos vitaminokat, antioxidánsokat és ásványi anyagokat is tartalmaz, ne iktasd ki, csak fogyaszd megfelelő mennyiségben, és inkább ebéd után, illetve az uzsonnád részeként. A szőlőfürt energiatartalmát úgy tudod megnézni, hogy leméred grammra, és 10 dekánként 74 kalóriával számolsz. Ez egy fürt esetében hamar felcsúszik 300 kalóriára is.

Dia

	A szilva hasonló a sárgabarackhoz, ezért csak pár szemet egyél, egyszeri adagja, mérettől függően 2-3 darab. 10 dekagramm szilva 46 kalória, míg az aszalt szilvából ez a mennyiség már 268 kalóriát jelent.

A szilva hasonló a sárgabarackhoz, ezért csak pár szemet egyél, egyszeri adagja, mérettől függően 2-3 darab. 10 dekagramm szilva 46 kalória, míg az aszalt szilvából ez a mennyiség már 268 kalóriát jelent.

Blog.hu ajánló
Fotó: