Pulzusmérő óra: 2 eset, amikor valóban szükséged lehet rá
A szakértőt kérdeztük
Kremer Kaposi Péter elárulja, szükséged van-e pulzusmérő órára.

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tényleg jobbak a természetes, bio termékek a testnek? Kiderítettük! (x)

Jobbá tehetik szeretteid életét ezek a személyes ajándékok: mutatjuk, kinek mi jön jól (x)

Kétszer dúsabb és fényes lesz a hajad: otthoni praktikákat és egy szert mutatunk! (x)

Teljesen tisztának érezheted magad ettől az apróságtól: ezt tedd a fürdőszobába! (x)

beauty and style

Gyors frizurák sapka alá, nemcsak hosszú hajból - Videós útmutató »

Így viseld a kockás inget télen: 5 nőies outfit hideg napokra »

Karácsonyfa a körmödre, egyszerűen: ezt a mintát bárki el tudja készíteni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A napjainkban kapható pulzusmérő órák ára 5-6000 forinttól indul, a felső határ pedig valahol 100 ezer forint fölött tanyázik.

Ha rendszeresen sportolsz - vagy épp most tervezed, hogy beiktatod a mozgást az életedbe -, talán megfordult a fejedben, hogy beruházol egy ilyen készülékbe. De vajon tényleg szükséged van rá? Kremer Kaposi Péter személyi edzőt kérdeztük.

Mire jó a pulzusmérő óra?

A pulzusmérő óra egy csuklóra csatolható órából és egy mellkaspántból áll, amely mell alatt vízszintesen fut végig a felsőtesten. Utóbbi méri a pulzust, és analóg vagy digitális úton adja tovább a jelet az órának. A legtöbb óra nem csupán a pulzust méri, hanem miután megadtad a nemet, életkorodat, testsúlyodat, azt is kiszámolja, hogy mennyi kalóriát égettél el az edzés során.

A drágább darabok esetében beállíthatod a célzónát is, vagyis azt a tartományt, ami alá vagy fölé nem mehet a pulzusod - az óra pedig hangjelzéssel figyelmeztet, ha kicsúsztál a zónából.

A profibb órákról a mért adatokat - például az átlagos pulzusértéket, a célzónában töltött időtartamot - felviheted a számítógépre, és akár online edzésnaplót is vezethetsz. Léteznek már olyan GPS-es modellek is, amelyek nem csak a futás távolsági adatait mérik, hanem a magassági emelkedést és süllyedést is.

A szakértő a pulzusmérő óra szükségességéről

Úgy tűnik tehát, hogy a pulzusmérő órák funkcióit tekintve határ a csillagos ég. A kérdés az, hogy vajon mekkora szükséged van neked minderre az edzés során. Megkérdeztük a témában Kremer Kaposi Péter személyi edzőt.

- Én elsősorban kezdőknek szoktam javasolni a pulzusmérő óra használatát, hiszen ők azok, akik még nem érzik azt az optimális pulzustartományt, amiben az adott cél elérése a leggyorsabb. Egy régóta sportoló ember, aki tisztában van a testével, pontosan érzi és tudja, hogy mikor milyen tartományban van a pulzusa, hogy éppen aerob vagy anaerob munkát végez - magyarázza Kaposi Kremer Péter.

Beszédteszt óra helyett

Korábban - és ez a módszer ma is nagyon hatékony - az edzők úgynevezett beszédteszttel állapították meg, hogy az adott személy számára milyen tempó a legmegfelelőbb mondjuk zsírégetés szempontjából. Ennek lényege, hogy amikor még viszonylag jól tudsz beszélni, de már nehezebben veszed a levegőt séta közben, akkor vagy abban a tartományban, ami optimális zsírégetés szempontjából. Ez az úgynevezett aerob-anaerob küszöb.

Tudj meg többet a kardióedzésről!

Kattints az alábbi videóra, és tudj meg még többet arról, hogyan működik a zsírégető kardióedzés!

Két eset, amikor szükséged lehet pulzusmérő órára

Kezdő vagy

Az órát tehát főleg kezdőknek javasolja Kremer Kaposi Péter. Azért lehet rá szükségük, hogy megtanulják érezni, milyen is folyamatosan abban a tartományban edzeni - átlagosan 120-140-es pulzus -, ahol a szervezet hosszabb távon zsírt használ fel energiaként.

Intervall edzést végzel

Intervallum edzés esetén is jó az óra, ott ugyanis a közepes - 120-140-as pulzus - és a magas intenzitású - 160-180-as pulzus - terhelés váltakozik. Idővel természetesen ezt is meg kell tanulni érezni.

Blog.hu ajánló