A hormonokon keresztül serkenti a zsírégetést a meditáció: nem, ez nem kuruzslás
A kutatások szerint a kortizolszintet csökkenti.

Nyereményjáték

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

összesen 5 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Így tüntesd el magadról a parfüm illatát: egy mozdulat, és nyoma sem lesz »

Mintás, meleg pulcsik 6 ezer forint alatt - Csinos és kényelmes mind »

A legszebb körömminták ősz végére, tél elejére: magadnak is elkészítheted »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A folyamatos stressz radikális hatással van a szervezetre. Bár előfordul, hogy éppen hirtelen fogyást okoz, az sem ritka, hogy a hormonok termelődése a plusz kilók gyors felszedését eredményezi. Ebben az esetben a legszigorúbb diéta is eredménytelen lehet.

Az állandó stresszhatások amellett, hogy jelentősen lassítják az anyagcserét, a testet felfokozott izgalmi állapotban tartják, veszélyérzetet tartanak fenn, és energiaraktározásra késztetnek. A stressz hatására a szervezet elkezd rohamos ütemben kortizolhormont termelni, ami kulcsfontosságú a feszültség kezelésében.

A kortizol megemeli a vérnyomást és az inzulinszintet, ezzel együtt az étvágyat is növeli, miközben az immunrendszert gyengébbé teszi. Ezek együttes hatása hosszútávon egyenes úton vezet az elhízáshoz is.

Kortizolcsökkentő meditáció

Egy meditáció a kutatások szerint azonnal képes csökkenteni a stresszt és annak káros következményeit. A Kaliforniai Egyetem kutatócsoportja felmérésével bizonyította, hogy a meditáció ezáltal kulcsfontosságú szerepet tölthet be a fogyásban. 

no-joga

A kutatásban 47, a BMI-index szerint túlsúlyos nő vett részt, akiket véletlenszerűen két csoportra osztottak. A két csoport nem diétázott: ugyanazokat fogyasztották, és ugyanúgy mozogtak. Az egyik csoport tagjai viszont naponta harminc percet meditáltak, és az étkezéseiket tudatosan, nyugodt körülmények között fogyasztották el.

Míg a meditáción részt vett csoportnál megfigyelhető volt, hogy csökkent a kortizolszint, ezzel együtt a vágyódás és a farkaséhség is, a másik csoport tagjainak súlya tovább növekedett.

A cikk az ajánló után folytatódik

Még egy bizonyíték

Dr. Robert M. Sapolsky, a Stanford Egyetem biológiai tudományok és idegtudományok professzora szerint az állandó stresszhelyzetben a kortizolszint és az inzulinszint is magas marad, stimulálva a glükóztermelést. A glükóz pedig zsír formájában raktározódik el a szervezetben. Ezáltal vezet a stressz a folyamatos súlygyarapodáshoz.

A stressz forrását ugyanakkor nem mindig egyszerű teljesen megszüntetni. David Cresswell és kutatócsoportja hatvanhat 18 és 30 év között fiatal felnőttet vizsgált meg. Az alanyokat két véletlenszerű csoportra osztották, az egyik csoport tagjai három egymást követő napon 25 perces meditáción vettek részt, légzőgyakorlatokat is elsajátítva.

A kutatás végén mindkét csoport tagjainak néhány feladatot kellett megoldania egy szigorú zsűri előtt. A feladat előtt köpetből vett mintákból vizsgálták meg a kortizolszintet. Az eredmények egyértelműen bizonyították, hogy a háromnapos tréningen részt vett emberek kortizolszintje jóval alacsonyabb volt, ezzel együtt sokkal hatékonyabban végezték el a feladatokat is.

Még több étvágycsökkentő módszer

Ha ezekre sikerül rászokni, soha többet nem kell tartanod attól, hogy mikor eszed magad túl.

Blog.hu ajánló