Futás télen: milyen óvintézkedéseket kell megtenned?
A szakértőt kérdeztük
Ha télen futni indulsz, ezekre kell ügyelned.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

Inspiráló képeken a legjobb őszi szettek edzőcipővel »

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A futás az egyik legpraktikusabb mozgásforma, hiszen bárhol és bármikor végezhető, ingyen van, és nem utolsósorban remekül égeti a zsírt.

Ahhoz, hogy télen is biztonságosan róhasd a köröket, csupán néhány kisebb előkészületre van szükség. A témában Kremer Kaposi Péter személyi edzőt kérdeztük.

Bemelegítés

A bemelegítés a futás első és egyben legfontosabb lépése. Enélkül könnyen meghúzhatod az izmaidat, ami jobb esetben csak egy kevésbé fájdalmas húzódáshoz, rosszabb esetben azonban komoly sérüléshez is vezethet, így semmiképpen nem szabad kihagyni.

Különösen télen kell fokozottan figyelni a bemelegítésre - hívja fel a figyelmet az edző -, ugyanis a vérbőség fokozása hidegben lényegesen nehezebb, az izmok ilyenkor merevebbek, így a lesérülés veszélye is megnő.

Péter hangsúlyozta, hogy léteznek a vérbőség fokozására alkalmas krémek, ezeket nyugodtan lehet használni, illetve jótanácsként említette, hogy ha lehetséges, akkor a meleg lakásban melegíts be, a futóruházatodat pedig tedd a radiátorra addig, míg a nyújtásokat elvégzed.

A futóruha szerepe

A tél az ízületekre nézve számos veszélyt rejt magában, ezért nagyon fontos a megfelelő, réteges öltözet. A legalsó ruhadarab mindig valamilyen nedvességelvezető anyagból készüljön, ami elvonja az izzadtságot a testről. A pamut ilyen esetben tabunak számít, hiszen felszívja a verítéket, és a párolgása elvezeti a testedtől a hőt.

Mivel a test hőleadásának közel fele a fejen át történik, sapkát is vegyél, ha futni indulsz, de ne feledkezz meg a kesztyűről sem. Mínusz öt fokig elég, ha egy vékony sztreccskesztyűt húzol, ennél hidegebb időben azonban érdemes egy vastagabbat beszerezni, így biztonságban tudhatod az ízületeidet.

Szükséged lesz egy téli futónadrágra, mely vastagabb és hőtartóbb anyagból készül, mint a sima, illetve egy jó dzsekire is, ami remek légáteresztő képességgel bír, és nem vízálló. Végül, de nem utolsósorban pedig egy jó futócipőt is be kell szerezned, ez merevebb és vastagabb, mint az, amit nyáron viselsz, illetve a talp bordázottsága is durvább, a csúszások kivédése érdekében.

Helyes tartás

Ha rossz a testtartásod futás közben, azzal többet ártasz a gerincednek, mint hinnéd. Így csináld jól!

Jó tanácsok

Bár nem jellemző a hazai viszonylatban, mínusz 15 fok alatt már ne fuss szabadban, mert ebben az esetben a futás többet árt, mint használ. A folyadékpótlás ilyenkor is ugyanolyan fontos, mint nyáron, sőt, talán még fontosabb, ugyanis ha kicsit túlöltözöl a futáshoz, akkor fokozottabbá válik a vízvesztés.

Futás után lehetőleg rögtön siess meleg helyre, ilyenkor nagyon könnyű megfázni. Mi több, ha teheted, akkor a nyújtást is végezd beltérben, nehogy meghűlj a kemény munka után.

Blog.hu ajánló