Fekvőtámasz térdelve: megkérdeztük a szakértőt, mennyire hatékony
Kremer Kaposi Péter személyi edző válaszolt a kérdésünkre.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Természetesen a térdelve végzett fekvőtámaszt sokkal könnyebb végezni, mint a hagyományos változatot, ezért elvileg kevésbé hatékony.

Gyakorlatilag viszont nők esetében sokszor a hagyományos fekvőtámasz szóba sem jöhet, hiszen a kar-, váll- és mellizmaik jóval gyengébbek, mint a férfiaké - magyarázza Kremer-Kaposi Péter személyi edző.

Mennyire hatékony és kiknek ajánlott a térdelve végzett fekvőtámasz?

- Mivel sokkal kisebb erőfeszítést igényel, mint a hagyományos, így nyilván kevésbé hatékony. Ugyanakkor érdemes gyakorolni, ráadásul nagy előnye a térdelve végzett fekvőtámasznak, hogy igazából bárki végezheti, akinek nincsenek könyök- es vállízületi problémái. Aki azonban képes legalább öt-nyolc szabályos ismétlésre a hagyományos fekvőtámaszból, az inkább abban fejlessze magát, mert neki a térdelős változat már nem jelent semmiféle megterhelést - mondja Kremer-Kaposi Péter.

Ismered a plank gyakorlatot?

A fekvőtámaszhoz némileg hasonlító, ám annál statikusabb gyakorlat a plank. Az alábbi galériában megnézheted, milyen variációkban végezhető a hasizmot, a karizmokat és a combizmokat egyaránt erősítő gyakorlat.

Kép: pinterest.com/lifechangediet.com.au

Blog.hu ajánló