Hánykor ebédelsz? Ekkora esélyed van az elhízásra
Nemcsak az számít, mit eszel, az is fontos, hogy mikorra időzíted az ebédet, ha fogyni akarsz.

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

Kicsi a melled? Akkor ezt a 8 trükköt neked is ismerned kell »

A 44 éves Vanessa Paradis nincs túl jó formában: retusálatlanul egész másképp néz ki »

Így viseld a parkakabátot, hogy nőies legyen - Imádjuk a katonai stílust! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki tisztában van azzal, hogy a sikeres fogyás két alappillére a rendszeres mozgás és a csökkentett kalóriabevitel.

Emellett azonban még számos egyéb tényező befolyásolja a súlyvesztést: így például az alvás mennyisége vagy az étkezések időpontja.

Nem mindegy, hány órakor ebédelsz

A bostoni Brigham és Női Kórház 22 hetes súlycsökkentő programjában 420 túlsúlyos ember táplálkozási szokásainak testsúlyra gyakorolt hatását vizsgálták. Az alanyokat két csoportra osztották: késői és korai evőkre.

Az energiabevitel, a táplálék összetétele, az alvás időtartama mindkét csoport esetében megegyezett, a különbség csupán az volt, hogy a korai evők 15 óra előtt ebédeltek, míg a késői evők csak 15 óra után - és ennek megfelelően tolódott el a nap során a többi táplálkozás időpontja. A vizsgálatban részt vevők mindkét csoportja napi kalóriaadagjának 40%-át fogyasztotta el ebédre.

Ilyenkor égetsz több kalóriát

- A cirkadián ritmus nem csupán az alvás-ébrenlét ritmusát szabályozza, hanem azt is, hogyan dolgozzuk fel az élelmiszereket. Úgy tűnik, hogy a nap első felében élénkebben működnek az anyagcsere-folyamatok, mint a délutáni órákban - mondta Frank Scheer, a bostoni Brigham és Női Kórház orvosa.

Mindezt alátámasztja, hogy a 15 óra előtt ebédelők csoportjának tagjai a 20 hetes vizsgálat során több felesleges kilótól szabadultak meg. A korai evőknek átlag 10 kilogrammot sikerült leadniuk, míg a késői evőknek ennél 2 kilogrammal kevesebbet. Ha tehát fogyni szeretnél, érdemes a napirendedet úgy alakítani, hogy a nap első felében vidd be a kalóriák döntő hányadát, és a késő délutáni-esti órákban már csak kevés, könnyű ételt fogyassz.

Tartsd tiszteletben a cirkadián ritmusod!

A cirkadián ritmus lényegében a napi biológiai órád, amely nagyjából 24 órát ölel fel. Ennek a belső időmérő rendszernek egyik fontos külső szabályozója a napfény. A napfény, illetve a sötétség hatására más-más hormonok termelődnek a szervezetben.

Míg reggel, napfény hatására a szervezet kortizol hormont kezd termelni, amely felkészít a rád váró kisebb-nagyobb stresszhelyzetekre, addig az esti sötétség a melatonin hormon kiválasztására serkenti a tobozmirigyed. Ezek a hormonok hatással vannak az étvágyadra és az anyagcsere-folyamaidra, így a testsúlyod alakulására is. Minél jobban alkalmazkodik tehát napirended az éjszakák és nappalok váltakozásához, annál könnyebb lesz a lefaragni a fölös kilókból.

Blog.hu ajánló