Hánykor ebédelsz? Ekkora esélyed van az elhízásra
Nemcsak az számít, mit eszel, az is fontos, hogy mikorra időzíted az ebédet, ha fogyni akarsz.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Minden őszi divatfotón felbukkan ez a sapka: te is viselni fogod? »

Isteni puding, ami nem hogy hizlal, de egyenesen fogyaszt »

Ilyen lenne egy esküvő, amit a Trónok harca sorozat inspirált »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Mindenki tisztában van azzal, hogy a sikeres fogyás két alappillére a rendszeres mozgás és a csökkentett kalóriabevitel.

Emellett azonban még számos egyéb tényező befolyásolja a súlyvesztést: így például az alvás mennyisége vagy az étkezések időpontja.

Nem mindegy, hány órakor ebédelsz

A bostoni Brigham és Női Kórház 22 hetes súlycsökkentő programjában 420 túlsúlyos ember táplálkozási szokásainak testsúlyra gyakorolt hatását vizsgálták. Az alanyokat két csoportra osztották: késői és korai evőkre.

Az energiabevitel, a táplálék összetétele, az alvás időtartama mindkét csoport esetében megegyezett, a különbség csupán az volt, hogy a korai evők 15 óra előtt ebédeltek, míg a késői evők csak 15 óra után - és ennek megfelelően tolódott el a nap során a többi táplálkozás időpontja. A vizsgálatban részt vevők mindkét csoportja napi kalóriaadagjának 40%-át fogyasztotta el ebédre.

Ilyenkor égetsz több kalóriát

- A cirkadián ritmus nem csupán az alvás-ébrenlét ritmusát szabályozza, hanem azt is, hogyan dolgozzuk fel az élelmiszereket. Úgy tűnik, hogy a nap első felében élénkebben működnek az anyagcsere-folyamatok, mint a délutáni órákban - mondta Frank Scheer, a bostoni Brigham és Női Kórház orvosa.

Mindezt alátámasztja, hogy a 15 óra előtt ebédelők csoportjának tagjai a 20 hetes vizsgálat során több felesleges kilótól szabadultak meg. A korai evőknek átlag 10 kilogrammot sikerült leadniuk, míg a késői evőknek ennél 2 kilogrammal kevesebbet. Ha tehát fogyni szeretnél, érdemes a napirendedet úgy alakítani, hogy a nap első felében vidd be a kalóriák döntő hányadát, és a késő délutáni-esti órákban már csak kevés, könnyű ételt fogyassz.

Tartsd tiszteletben a cirkadián ritmusod!

A cirkadián ritmus lényegében a napi biológiai órád, amely nagyjából 24 órát ölel fel. Ennek a belső időmérő rendszernek egyik fontos külső szabályozója a napfény. A napfény, illetve a sötétség hatására más-más hormonok termelődnek a szervezetben.

Míg reggel, napfény hatására a szervezet kortizol hormont kezd termelni, amely felkészít a rád váró kisebb-nagyobb stresszhelyzetekre, addig az esti sötétség a melatonin hormon kiválasztására serkenti a tobozmirigyed. Ezek a hormonok hatással vannak az étvágyadra és az anyagcsere-folyamaidra, így a testsúlyod alakulására is. Minél jobban alkalmazkodik tehát napirended az éjszakák és nappalok váltakozásához, annál könnyebb lesz a lefaragni a fölös kilókból.

Blog.hu ajánló