11 életmentő gyümölcs és zöldség
Hosszabbítsd meg az életed 10 évvel!
Ismerd meg, mely növények segíthetnek leginkább abban, hogy elkerüld a súlyos betegségeket.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A természet egészen lenyűgöző dolgokra képes. Összefüggést teremt például a különböző gyümölcsök és zöldségek formái, valamint az emberi test szervei között. Ráadásul, ha már alakjukat tekintve hasonlítanak, akár pozitív hatást is gyakorolhatnak bizonyos növényi táplálékok a rájuk emlékeztető szervre.

Dió – az agy egészségéért

Formáját tekintve a dió egészen egyértelműen hasonlít az emberi agyvelőre. Tudományos kutatások során kiderült a diófélékről, hogy az agyműködést serkentő omega-3 zsírsavak biztos forrásai. A dió fogyasztásával tehát növelheted a koncentrációs képességedet, valamint agyi aktivitásodat.

Sárgarépa – szemed világáért

Ha hosszában felkarikázol egy sárgarépát, egy szelet nagyjából úgy néz ki, mint szemed írisze. A zöldségben található rengeteg A-vitamin segít megőrizni látásod egészségét. Rendszeres fogyasztásával megelőzheted a farkasvakság – más néven szürkületi vakság – kialakulását, valamint a makula-degeneráció kialakulását is, mely az ideghártya látásért felelős apró területének, a sárgafoltnak a károsodását jelenti.

Szőlő és paradicsom – szívedért

Vágj ketté egy paradicsomot és láthatod, hogy a négy szívkamrát modellezi. A magok körüli kocsonyás részben található sok C-vitamin védelmet biztosít a szív- és érrendszeri betegségek ellen. Ugyanakkor a zöldségben található likopin szintén szívvédő hatással bír.

A szőlő formája is tested motorjára hasonlít. A benne található flavonoidok szívvédő, antioxidáns tulajdonsággal bírnak. Gátolják a vérrögképződést, megakadályozva ezáltal az érrendszeri betegségek kialakulását. Ráadásul felveszik a harcot a káros LDL-koleszterinnel szemben is, minek köszönhetően csökken az érelmeszesedés valószínűsége.

Citrusfélék – melled védelmében

A narancs, a mandarin, a citrom és a grépfrút gömbölyded alakja mintha a női mellet szimbolizálná. A gyümölcsökben található sok-sok C-vitamin, valamint egy tangeretin nevű flavonoid segít megelőzni az emlőrák kialakulását. A citrusfélék fogyasztása jótékony hatással van a mell nyirokrendszerére és mirigyállományára.

Avokádó – az egészséges méhért

Az egzotikus déligyümölcs formáját tekintve emlékeztet a méhre. A benne található folsavnak köszönhetően pedig megelőzheted a méhnyakrák kialakulását. Magnéziumtartalma miatt pedig hatékonyan enyhíti a menstruáció előtti tünetegyüttes okozta panaszokat. Már heti egy avokádó elfogyasztása is segít kiegyensúlyozni tested hormonszintjét.

Édesburgonya – a hasnyálmirigy védelmében

Ez a kicsit hosszúkásabb burgonyaféle tested szervei közül a hasnyálmirigynek felel meg. Béta-karotinban igen gazdag – a napi ajánlott mennyiség csaknem kétszeresét tartalmazza. A jótékony hatású festékanyag pedig segít megakadályozni a hasnyálmirigyrák kialakulását. A burgonya előnyeit legjobban akkor tudod kihasználni, ha héjával együtt sütöd meg, illetve fogyasztod.

Olajbogyó – az ép petefészekért

Tojásdad alakjával az olívabogyó a petefészekre hasonlít. Az E-vitaminban gazdag növény fogyasztása segít kiegyensúlyozni hormonháztartásodat. Ugyanakkor a benne található fitovegyületek bizonyos fokú védelmet biztosítanak a petefészekciszta, illetve -rák ellen.

Rebarbara, zellerszár – a csontok épségéért

A két zöld növény sok szempontból emlékeztet az emberi csontokra. Nem csupán hosszúkás formájuk miatt, hanem magas nátriumszintjük is a csontokhoz hasonló: 23%. Ezenkívül a zellerben és a rebarbarában található sok-sok kalcium erősíti tested tartóoszlopát.

Hagyma – minden sejtedért

Az illóolajban gazdag növények alakjuknál fogva az emberi sejtekre emlékeztetnek, és hatásuk is jót tesz nekik. A hagymafélék szervezeted összes sejtjét megtisztítják a káros, mérgező vegyületektől. A lilahagymában lévő kvercetin nevű antioxidáns például az egész testben gátolja a rákos sejtek szaporodását.

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Blog.hu ajánló