Infarktus, rák és depresszió ellen
A természetes ellenszer
Ügyelj az omega-3 és omega-6 zsírsavak megfelelő arányban való fogyasztására!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Hajnövesztő praktikák, ha meguntad a rövid frizurádat »

Susan Sarandon valóban így néz ki: 71 évesen is észbontóan dögös! »

Egy átlagos nő feküdt le a kamerák elé, de valaki más kelt fel »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az omega-3 zsírsav szívvédő, megelőzi a depressziót és a skizofréniát, de még a rák ellen is jól használható. Az omega-3 zsírsavat az utóbbi idők legnagyobb csodaszereként emlegetik. Pedig egyáltalán nem az: az omega-3 egy esszenciális zsírsav, melynek jelenlétére feltétlen szüksége van szervezetünknek, hogy megfelelően működhessen.

Omega-3 és omega-6

Az omega-3 bevitele mellett azonban fontos az is, hogy az omega-6 zsírsavhoz képest milyen arányban van jelen szervezetedben. Míg ez utóbbi étrendünk mindennapos része, mivel a legtöbb étkezési olajban és húsfélében megtalálható, hazánkban az omega-3 igencsak kevés szerephez jut a konyhában, mivel legfőbb forrása, a hal nem tartozik a kimondottan gyakran tálalt ételeink közé.

Ha tehát gondoskodni szeretnél szervezeted egészségéről, nem elég beszerezned egy flakon halolaj-kapszulát, az étrend-kiegészítő fogyasztása mellett a másik zsírsav visszaszorítására is törekedned kell.

Hogyan hat az omega-3?

Az omega-3 biztosítja az agy receptorainak rugalmasságát. Ennek hiányában az agy az omega-6-ot használja fel, ami azonban nem biztosít akkora hatékonyságot, a nem megfelelő agyműködés pedig levertséghez, depresszióhoz, vagy akár skizofréniához is vezethet.

Azonban nemcsak a megfelelő ingerület-továbbításról gondoskodik az omega-3, hanem biztosítja a vénák falának rugalmasságát, illetve folyósítja a vért, ennek köszönhetően pedig jelentősen csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is. Így tehát a hirtelen szívhalál is elkerülhető, ha szervezetedben megfelelő arányban van jelen a két zsírsav.

De nem csak az infarktus, a rák ellen is véd. Ennek magyarázata az, hogy míg az omega-6 zsírok származékai rák-, illetve gyulladáskeltő hatásúak, addig az omega-3 nemcsak gyulladáscsökkentő, hanem segít megakadályozni a sejtek kóros burjánzását is.

Az omega-3 azonban nem divat, és egyáltalán nem újkeletű találmány. Az emberi fejlődés ugyanis akkor lépett új szakaszba, amikor az ősember elkezdett halászó-vadászó életmódot folytatni, és a tengeri halakból hozzájutott a legfontosabb alapanyaghoz, ami az agy rohamos fejlődéséhez szükséges volt. A vízparti életmódot folytató népek körében a zsírsav továbbra is természetes módon van jelen a mindennapi étrendben, ennek köszönhetően pedig érezhetően kisebb ezeken a területeken a szív-és érrendszeri betegségek és a depresszió előfordulási aránya.

Megoldás

Az egészséges és hosszabb élet titka tehát mindenképpen az omega-6 visszaszorítása, illetve ezzel párhuzamosan az omega-3 előtérbe helyezése lenne. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy mostantól fogva rengeteg halat kell enned. A hasznos zsírsav nemcsak a tengeri állatok húsában található meg, hanem számos növényi olajban, illetve vannak kimondottan omega-3 zsírsavval dúsított margarinok is. Hatásos lehet tehát, ha a hagyományos, omega-6-ban gazdag étolajat felváltod repceolajjal vagy szójaolajjal, lehetőség szerint azonban a vörös húsokat hallal helyettesítsd új étrendedben.

Természetesen a megnövekedett omega-3-fogyasztás még nem vezet el az örök ifjúsághoz. A zsírsavak egyenlő arányú eloszlása van, hogy nem biztosítható pusztán táplálkozás útján, ugyanis előfordulhat, hogy a szervezet nem tudja megfelelő módon hasznosítani. Az omega-3 mellett is létezhet tehát a skizofrénia és az infarktus, azonban előfordulásuk gyakorisága jelentősen csökkenthető.

Blog.hu ajánló