Az elsavasodás 6 biztos tünete
A túlzott húsfogyasztás és a mozgásszegény életmód hosszútávon sokkal veszélyesebb, mint gondolnád. Számtalan súlyos forrása lehet.

Nyereményjáték

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tényleg jobbak a természetes, bio termékek a testnek? Kiderítettük! (x)

Jobbá tehetik szeretteid életét ezek a személyes ajándékok: mutatjuk, kinek mi jön jól (x)

Kétszer dúsabb és fényes lesz a hajad: otthoni praktikákat és egy szert mutatunk! (x)

Teljesen tisztának érezheted magad ettől az apróságtól: ezt tedd a fürdőszobába! (x)

beauty and style

Ezt mindenki rosszul csinálja hajmosáskor: te hova viszed fel a sampont? »

Gyors frizurák sapka alá, nemcsak hosszú hajból - Videós útmutató »

Így viseld a kockás inget télen: 5 nőies outfit hideg napokra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szervezeted biológiai égés során dolgozza fel a felvett tápanyagokat, és alakítja őket energiává. Az égési folyamat – oxidáció – során víz és széndioxid keletkezik. A széndioxid savképző anyag, mely vizes közegben – a vízmolekulákkal reakcióba lépve – szénsavat hoz létre. Anyagcsere-folyamataid során tehát sejtjeidben folyamatosan savak képződnek. Épp ezért szervezeted egyik fontos feladata a megfelelő sav-bázis egyensúly fenntartása. Tested számára a legjobb az enyhén lúgos – pH=7,4 – kémhatás.

Az egyensúly fenntartása

Leginkább a veséknek és tüdőnek, illetve a táplálkozásnak van fontos szerepe a sav-bázis egyensúly fenntartásában. Így a légzés, a kiválasztás, valamint bizonyos ásványi anyagok felelősek azért, hogy a szervezeted belső egyensúlya ne mozduljon el túlságosan se a lúgos, se a savas irányba.

A naponta keletkező savak semlegesítése ellen egy úgynevezett puffer-rendszerrel védekezik a tested. A szervezetben elvileg minden sav egy ellenkező tulajdonságokkal bíró bázissal kapcsolódik össze – így történik a savas hatás semlegesítése. Ha azonban étrended nem megfelelő, illetve életmódod nem nevezhető egészségesnek, szervezetedben túl sok sav halmozódik fel, és a belső szabályozó rendszered nem képes fenntartani a természetes egyensúlyt. Mindennek következtében tested elsavasodik.

Az elsavasodás legfőbb tünetei

  • Az ellenálló-képesség csökkenése.
  • Gyomorégés, étvágytalanság.
  • Allergiára való hajlam.
  • Ízületi fájdalom, izomfeszültség.
  • Fejfájás, ingerlékenység.
  • Bőr- és hajproblémák.

Az elsavasodás hátterében

Könnyen megterhelheted szervezeted túlzott mennyiségű savképző étel fogyasztásával.

Leginkább a húsok és egyéb állati eredetű ételek, a túlzott cukorfogyasztás, valamint fehérjebevitel borítja fel szervezeted belső egyensúlyát. De ezeken kívül elsavasodást okozhat a mértéktelen alkoholfogyasztás, a finomított élelmiszerek, sőt, még a hőkezelt gyümölcslevek fogyasztása is.

A testmozgás hiánya szintén veszélyes lehet. Mivel a mozgásszegény életmód következtében a vérkeringésed elégtelenné válik, az izmokban oxigénhiány alakul ki. Ilyen körülmények között tejsav termelődik az izomzatban. Mindez pedig tovább savasítja szervezeted.

Veszélyes következmények

Ha a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód miatt túl sok savas anyag rakódik le szervezetedben, olyan anyagcsere-betegségekkel kell szembenézned, mint az elhízás, a cukorbetegség vagy a magas vérnyomás. Ezek a problémák pedig előkészítik a terepet olyan betegségeknek, mint az érelmeszesedés és a szívinfarktus.

Ha ugyanis a savak nem választódnak ki, a szervezet akkor is eltávolítja őket a keringésből. Így pedig kénytelen a kötőszövetekben tárolni azokat. Ilyenkor a felhalmozódott savak hatására az ízületek és izmok elvesztik rugalmasságukat, mely mozgásszervi problémákat idézhet elő.

Mindezek mellett az elsavasodás csontritkulást is okozhat. A csontokból felszabaduló lúgos anyagok – mint például a kalcium-foszfát – képes a savas közeg semlegesítésére. Ha azonban szervezeted hosszú időn keresztül a csontok ásványianyag-tartalmát használja a savas kémhatás csökkentésére, az csontritkuláshoz vezet.

Hasznos tippek a belső egyensúlyért

A táplálkozás szerepe

Igyekezz visszaszorítani az állati eredetű táplálékok fogyasztását. A húsfélék helyett tanácsos több zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani – különösen nyers, esetleg párolt formában. Próbáld meg visszaszorítani a fűszerek használatát. Az is lényeges, hogy mindig szánj elegendő időt az étkezésre. Alaposan és nyugodtan rágj meg minden falatot, így a tápanyagoknak lesz idejük felszívódni. Végül pedig nem szabad megfeledkezned az elegendő folyadékbevitelről sem. Naponta legalább két liter ásványvizet igyál meg. A sok folyadék segítségével a káros anyagok könnyebben kimosódnak, hiszen fokozódik a veseműködés.

Mozogj rendszeresen!

Hetente legalább egy-két alkalommal sportolj valamit. Jó választás lehet az úszás, a kerékpározás vagy a futás. De tulajdonképpen szinte mindegy, hogy milyen sportot választasz, a lényeg a rendszeresség. Ezen kívül pedig kiváló hatással lehet szervezetre a szauna is, melynek segítségével kiizzadhatod a testedben felgyülemlett savakat.

Blog.hu ajánló