Az étcsokoládé erősebb antioxidáns, mint a gyümölcsök

Gondoltad volna?

A gyakori feketecsoki-fogyasztással szíved egészségét véded.

Nyereményjáték

Nyerj párkapcsolati útikalauzt! A Szexbolondok illemtana című könyvet a szabad szerelem híveinek írták

Nyerj Hírhedt diktátorok asszonyai című történelmi könyvet!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Ilyen most a jó öreg Csillebérci Szabadidő Központ – Elképesztő, hogy felújították! (x)

Így lásd el szakszerűen a sebet vagy horzsolást a gyereken - Hihetetlenül egyszerű (x)

Apró trükkök a tökéletes szelfiért - Híres női bloggereket kérdeztünk a legegyszerűbb praktikákról (x)

Az ország legjobb luxushotelje megfizethető áron a Mátrában - Nyáron kivételesen gyönyörű a táj (x)

Ilyenkor ingyenes nyáron az ország legjobb játszóparkja a kísérőknek! - Hőségben is tökéletes választás (x)

beauty and style

Unalmas pólóból divatos, gyöngyös felső - Így készítsd el »

3 cuki, dinnyés körömminta az egyszerűbb fajtából »

Ez a 3 szemüvegkeret most a legdivatosabb »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Míg korábban elsősorban az édességek negatív - hizlaló, vércukorszint-emelő - hatásairól esett szó, ma már tudjuk, hogy a valódi csokoládé fogyasztása számos egészségügyi előnnyel jár. Sőt, újabb kutatások szerint az étcsokoládé erősebb antioxidáns a rostokban és vitaminokban gazdag gyümölcsöknél is.

Étcsokoládé-kutatás

Luc Djoussé és munkacsoportja közel ötezer 25 és 93 év közötti embert vizsgált kutatása során. Arra voltak kíváncsiak, hogy az étcsokoládé-fogyasztás és a koszorúér-betegségek között milyen összefüggés van.

Azok a vizsgálati alanyok, akik arról számoltak be, hogy heti öt vagy több alkalommal fogyasztottak étcsokoládét, körülbelül feleakkora valószínűséggel szenvedtek a későbbiekben szív- és érrendszeri megbetegedésben.

Akik kevesebbszer - heti négy alkalommal - fogyasztottak étcsokoládét, még mindig élvezhették az édesség antioxidáns hatását. Esetükben 26%-kal csökkent a későbbi szívbetegség kialakulásának rizikója. A kutatás eredményeit a Clinical Nutrition folyóiratban publikálták.

Erős antioxidáns hatás

Az emberi szervezetben az anyagcsere során sok sejtkárosító szabadgyök keletkezik. Ezek az atomok elektronhiányuk miatt rongálják a sejtfalat. A szabadgyökök így szerepet játszanak az öregedésben, illetve a daganatos megbetegedések és a szívproblémák kialakulásában. Ezeket az oxidációs folyamatokat fordítják vissza az antioxidánsok, melyek egészséges táplálkozással juttathatók a szervezetbe.

Luc Djoussé kutatásának eredményeképpen kiderült, hogy az étcsokoládé, illetve annak alapanyaga, a kakaóbab antioxidánsban gazdagabb, mint a zöldségek és gyümölcsök többsége. Ha további információkra vagy kíváncsi a szabadgyökök hatásaival kapcsolatban, kattints korábbi cikkünkre.

Nem mindegy, milyet eszel

Az étcsokoládé tehát csökkenti a szervezetben a szív- és daganatos betegségek kialakulásában szerepet játszó szabadgyökök károsító hatását, illetve segít megelőzni a különféle gyulladásokat.

Természetesen, ha ki akarod aknázni az étcsokoládé nyújtotta egészségügyi előnyöket, nem mindegy, hogy milyen fajtát választasz. A 70%-os vagy még töményebb csokoládé növeli az erek rugalmasságát, illetve csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

Mennyit ehetsz?

Ne hagyd figyelmen kívül, hogy viszonylag magas kalóriatartalmú táplálékról van szó, tehát mértéktelen fogyasztása súlygyarapodással jár. Luc Djoussé hangsúlyozta, hogy nem szükséges minden nap étcsokoládét enni, elegendő heti három alkalommal.

Szereted az étcsokoládét?

Blog.hu ajánló