Az étcsokoládé erősebb antioxidáns, mint a gyümölcsök
Gondoltad volna?
A gyakori feketecsoki-fogyasztással szíved egészségét véded.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

Fiatalító, natúr smink 5 perc alatt, macera nélkül: profi sminkes mutatja meg az alapokat »

6 téli öltözék, amivel nem lehet hibázni: alapdarabok stílusosan »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Míg korábban elsősorban az édességek negatív - hizlaló, vércukorszint-emelő - hatásairól esett szó, ma már tudjuk, hogy a valódi csokoládé fogyasztása számos egészségügyi előnnyel jár. Sőt, újabb kutatások szerint az étcsokoládé erősebb antioxidáns a rostokban és vitaminokban gazdag gyümölcsöknél is.

Étcsokoládé-kutatás

Luc Djoussé és munkacsoportja közel ötezer 25 és 93 év közötti embert vizsgált kutatása során. Arra voltak kíváncsiak, hogy az étcsokoládé-fogyasztás és a koszorúér-betegségek között milyen összefüggés van.

Azok a vizsgálati alanyok, akik arról számoltak be, hogy heti öt vagy több alkalommal fogyasztottak étcsokoládét, körülbelül feleakkora valószínűséggel szenvedtek a későbbiekben szív- és érrendszeri megbetegedésben.

Akik kevesebbszer - heti négy alkalommal - fogyasztottak étcsokoládét, még mindig élvezhették az édesség antioxidáns hatását. Esetükben 26%-kal csökkent a későbbi szívbetegség kialakulásának rizikója. A kutatás eredményeit a Clinical Nutrition folyóiratban publikálták.

Erős antioxidáns hatás

Az emberi szervezetben az anyagcsere során sok sejtkárosító szabadgyök keletkezik. Ezek az atomok elektronhiányuk miatt rongálják a sejtfalat. A szabadgyökök így szerepet játszanak az öregedésben, illetve a daganatos megbetegedések és a szívproblémák kialakulásában. Ezeket az oxidációs folyamatokat fordítják vissza az antioxidánsok, melyek egészséges táplálkozással juttathatók a szervezetbe.

Luc Djoussé kutatásának eredményeképpen kiderült, hogy az étcsokoládé, illetve annak alapanyaga, a kakaóbab antioxidánsban gazdagabb, mint a zöldségek és gyümölcsök többsége. Ha további információkra vagy kíváncsi a szabadgyökök hatásaival kapcsolatban, kattints korábbi cikkünkre.

Nem mindegy, milyet eszel

Az étcsokoládé tehát csökkenti a szervezetben a szív- és daganatos betegségek kialakulásában szerepet játszó szabadgyökök károsító hatását, illetve segít megelőzni a különféle gyulladásokat.

Természetesen, ha ki akarod aknázni az étcsokoládé nyújtotta egészségügyi előnyöket, nem mindegy, hogy milyen fajtát választasz. A 70%-os vagy még töményebb csokoládé növeli az erek rugalmasságát, illetve csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

Mennyit ehetsz?

Ne hagyd figyelmen kívül, hogy viszonylag magas kalóriatartalmú táplálékról van szó, tehát mértéktelen fogyasztása súlygyarapodással jár. Luc Djoussé hangsúlyozta, hogy nem szükséges minden nap étcsokoládét enni, elegendő heti három alkalommal.

Szereted az étcsokoládét?

Ezt is szeretjük