A tökéletes vidéki nyaralás, ahol lehetetlen unatkozni (x)

Élménybeszámoló egy be nem tervezett utazásról, melyet az egész család imádott.

Zichy Park Hotel (x)
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Nem tartozom azok közé, akik már hóolvadáskor lefoglalják és pontosan meg is tervezik a nyaralást. Általában az utolsó pillanatban sikerül egyeztetni a családtagokkal, hogy pontosan mikor és hol fogjuk az idén begyűjteni a nyári élményeket. Így volt ez tavaly is, amikor június vége felé elkezdtem keresgélni a lehetőségeket.

A csillagászati árakon kínált nagyobb üdülőhelyeken az éjjel-nappal tartó zsongás, a svédasztal előtt kígyózó hosszú sorok, és a vízparti küzdelem egy kis árnyékért nem tartozik a nyaralásról alkotott legszebb álmaim közé, ezért valami nyugalmasabb úti cél után néztem, ahol a három kamasz lányom is talál magának elfoglaltságot a telefon nyomogatásán túl.

Teljes ellátás, remek programlehetőségek

A keresőbe a „vidéki nyaralás” és „aktív pihenés” kulcsszavakat pötyögtem be, majd az első oldalról találomra választottam egyet. Mivel az árat elég jónak találtam, körülbelül öt perc múlva már kész tervekkel álltam családom színe elé.

Közöltem, hogy a Zichy Park Hotel lesz az idén az a hely, ahol egy hétig élvezni fogjuk egymás társaságát és a nyarat. Teljes ellátással, remek programlehetőségekkel. Senkinek nem volt ellenvetése, így augusztus második hetében útra keltünk.

Ahogy áthajtottunk a hotel hatalmas kapuján, különös nyugalom fogott el. Nem kezdtünk el rögtön kipakolni, hanem egyenesen a lovakhoz siettünk. Egy darabig még hallottam a lányaim „Jaj de cuki!” és „Nézd, hogy eszi!” örömködéseit, majd megszűnt körülöttem a világ.

Nem is emlékszem, hogy a családom többi tagja mikor tűnt el mellőlem, mindenesetre legalább egy órát tölthettem a lovak társaságában. Odajöttek, köszöntöttek, friss füvet téptem nekik, néztünk egymás szemébe.

Az első vacsora után már sejtettem, hogy a cseppet sem alapos nyári tervezés ezúttal tökéletes eredményt hozott. Később megtudtuk, hogy a főzőasszonyok a konyhában saját receptjeiket használják. A kemencés sült csülök, a lusta rétes és még sok más eszméletlen jó étel mind régi családi receptek alapján készülnek. Végre igazi ízek és illatok, nem a sok megszokott „egyforma ízű” étel és desszert.

Lehetetlen unatkozni

A következő napok sajnos gyorsan elszaladtak. Többször csónakáztunk a hotel saját taván és egy jó hosszú, egész napos túrát is bevállaltunk. A legjobb az volt, hogy még elemózsiát is csomagoltak nekünk az útra. Fantasztikus volt a mező közepén a fűben üldögélve ebédelni.

Reggelenként lovagoltunk és persze sokat úsztunk, napoztunk a kültéri medencében. Este, amikor már kisgyerekek nem tartózkodtak az ugrálóvárban a lányaim bemerészkedtek, hogy újra kicsinek érezhessék magukat. Jókat nevettünk. A legnagyobb élmény mégis a quadozás volt, amit természetesen többször is kibéreltünk.

Egyszer horgászni is megpróbáltunk, mert a tóban telepített halak vannak, de nem jártunk sikerrel. A tőlünk kicsit távolabb ülő igazi horgász, aki már több kifogott hallal büszkélkedett, elmondta, hogy még van néhány horgásztó a környéken, de most nem volt kedve kimozdulni a hotelből.

Az idén is öt percet töltöttem a nyaralás megtervezésével. Már nem írtam semmit a keresőbe, hanem közvetlenül a Zichy Park Hotel oldaláról foglaltam. Ezúttal borkóstolót is tervezünk, meg lovaskocsikázást, és megnézzük a Sipka Múzeumot, meg az Ozorai Pipó várát.

Egy csomó programot ajánlanak a recepción, talán párra lesz időnk és kedvünk. A Facebookon követem őket és láttam, hogy nemrég pici póni született a birtokon. Alig várom, hogy személyesen is találkozzunk Dominóval!