Serkentik a zsír ürülését a szervezetből: a probiotikumok segítenek lefogyni
Nemcsak étrend-kiegészítőként szedhetőek, de természetes formájukban is beviheted őket.

belrendszer has
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Újból fehér lesz a ruha besárgult hónalja, ha ezt használod rá: csak a konyháig kell menni érte »

Mélyen hidratálják a bőrt és csökkentik a ráncokat: ceramidok nélkül nincs szép bőr »

Szuper egyszerű félkonty sietős napokra: 5 perc alatt elkészülsz vele »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A probiotikumok olyan mikroorganizmusok, amelyek elfogyasztása jelentős egészségügyi előnyökkel jár. Nemcsak étrend-kiegészítő, de természetes formában is segíthetnek abban, hogy hatékonyan szabadulj meg a lógó hastól. 

A probiotikumok nagy szerepet játszanak az emésztőrendszer egészségében, melyen keresztül immunerősítő hatást fejtenek ki. Pozitív hatásuk tudományosan is igazolt.

A probiotikumok fogyasztó hatása

A bélrendszer telis-tele van mikroorganizmusokkal, melyek többsége olyan baktérium, ami szimbiózisban - kölcsönösen előnyös együttélésben - működik az emberi szervezettel. Ezek a baktériumok értékes tápanyagok termelésére képesek, így például hozzájárulnak a test K- és B-vitaminokkal való ellátásához.

Egy másik fontos szerepük, hogy segítenek a rostok feldolgozásában, melyeket az ember egyébként képtelen lenne emészteni, majd ezekből rövid láncokból álló zsírsavakat alkotnak. 

belflora

Ezeknek a hasznos baktériumoknak két fő családja - Bacteroidetes és Firmicutes - létezik, melyek között az egyensúly fenntartása szorosan összefügg a testsúly alakulásával is, derült ki a St. Louis-i Egyetem egy tanulmányából. Jellemzően a túlsúlyos szervezetben a Firmicutes család kerül többségbe, míg a Bacteroidetes száma csökken a normál testsúlyú emberekéhez képest.

Egy érdekes, egerekkel végzett amerikai kísérletből az is kiderült, hogy ha az elhízott egerek bélbaktériumait átültetik a normál súlyú egerek emésztőrendszerébe, akkor azoknál is beindul a súlygyarapodás. Ez mind arra utal, hogy probiotikumok erőteljes szerepet játszanak a súly szabályozásában.

Fontos emellett, hogy a probiotikumok jelenléte csökkenti azt, hogy mennyi zsírt képest a szervezet az élelmiszerekből felvenni, így abból több ürül ki a széklettel. Ezáltal egy japán tanulmány szerint elérhető, hogy a test kevesebb kalóriát vegyen fel az ételekből. Ilyen hatással a Lactobacillus család tagjai bírnak elsősorban.

A probiotikumok még egy említésre érdemes tulajdonsága, hogy serkentik az ANGPTL4 protein termelését, mely csökkenti a zsírraktározást. Ezt egy svéd kutatócsoport igazolta.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hogyan vidd be probiotikumokat?

Különösen a Lactobacillus család áll szoros összefüggésben a hasi hízással, így az étrend-kiegészítők közül mindenképpen olyat válassz, ami ezeket tartalmazza. Egy kanadai kutatás azt is kimutatta, hogy az olyan joghurtok, melyek Lactobacillus fermentumot és Lactobacillus amylovorust tartalmaztak, 3–4%-kal csökkentették a testzsírszázalékot mindössze hat hét alatt. Hasonlóképpen fontos a Lactobacillus rhamnosus és a Lactobacillus gasseri.

A számodra megfelelő étrend-kiegészítő kiválasztásához kérd az orvosod vagy a gyógyszerészed segítségét, aki figyelembe tudja venni azt, hogy milyen további tüneteid vannak - hasmenés, szorulás, puffadás, étkezés után hasfájás -, melyek betegségekre utalhatnak, így specifikus probiotikum kiválasztását igénylik. A probiotikumokat mindig az utasításoknak megfelelően szedd.

Természetes probiotikumok az élőflórás joghurtok, a kefir és a savanyú káposzta, melyek mindennapos fogyasztása szintén segíthet a súly leadásában.

Fontos azonban, hogy pusztán a probiotikumok szedése nem fogja megoldani a súlyproblémákat, mindössze megkönnyíti a zsírleadást, fokozhatja a diéta hatását. 

Hasi hízás ellen

A probiotikumok megfelelő bevitele kétségtelenül az egyik legjobb támogató módszer, ha szeretnél megszabadulni a nagy hastól. Nem ez azonban az egyetlen.

Ezt is szeretjük