Így örültek a budapestiek a Libegőnek a szocializmusban: már 50 éve közlekedik
A Zugligeti Libegő, ami épphogy megúszta a Hegyi-kopter nevet, hamar belopta magát az emberek szívébe.

cover
Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

A legropogósabb héjú, legpuhább kifli - A gyerekkorba repít vissza

A jótékonykodás legegyszerűbb formái: ha segíteni szeretnél, de nem tudod, hogyan állj neki

beauty and style

A macskaszem a legdivatosabb manikűr idén: nincs most ennél nőiesebb viselet »

Ugyanazt a pulóverruhát viseli 15 alkalommal a nő, de mindig másképp fest benne: nem kell sok a nőiességhez »

Kate Moss mindenkit meglepett: elegáns ékszereket inspirált a vagányságáról híres 46 éves modell »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Budai-hegységben kedvelt program a libegőzés. A János-hegyen, a XII. kerületben működő függővasút kellemes kirándulások részét képezheti.

A János-hegyi légpálya ötven éve szállítja magasba vágyó utasait, 1970. augusztus 19-én adták át, másnap már a nagyközönség is kipróbálhatta.

Rengetegen keresték fel a főváros új attrakcióját

Már az 1930-as évek elején felmerült a Zugligetből a János-hegyre induló függővasút építésének gondolata, meg is indult a tervezés, ám a második világháború keresztülhúzta a számításokat. Budapest XII. Kerületi Tanácsa végül 1967-ben határozott a kötélvasút létesítéséről. 1969. március 24-én kezdődtek a munkálatok, az Út- és Vasúttervező Vállalat (UVATERV) tervei szerint, a fővállalkozó szerepét az Országos Bányagépgyártó Vállalat töltötte be.

A névadásra pályázatot írtak ki, arra számítva, hogy így máris jobban megkedvelik majd az emberek a város új attrakcióját. A felhívásra több mint 10 ezer javaslat érkezett, közöttük egészen kreatívak is, úgymint: Hegyi-kopter, Páros-János, MILÉV (Mini-Lég-Vonat), Zuglibusz és Villamosszék. Még a Puszivasút-ötlet is felmerült. A hivatalos elnevezés a János-hegyi Légpálya lett, becézve libegő, amit 33-an küldtek be. Közülük sorsot húztak, és a nyertes 3 ezer forintot kapott. Augusztus 20-án birtokba vették a közlekedési eszközt a városlakók, és a következő hónapok, évek során is sokan keresték fel.

(Borító- és ajánlókép forrása: Fortepan/Hegyvidéki Helytörténeti Gyűjtemény, UVATERV)

Ezt is szeretjük