Így változnak a menetrendek áprilistól: vasúti vonalakat is bezárnak?

Április 15-től változik a hazai vasúti közlekedés menetrendje.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára rendkívüli sajtótájékoztató keretében beszélt arról március 9-én, mennyiben változik 2012. április 15-től a hazai vasúti közlekedés.

Az MTI információi szerint az államtitkár elmondta, hogy az előzetes hírekkel szemben szó sem lesz vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban csupán összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, valamint hatékonyabban használják fel a közpénzeket.

Nincs szó vonalbezárásról

Az államtitkár rendkívüli sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy a médiában vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el. Völner Pál elmondta: az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatkihasználtság, és a járatsűrűséget az utasigényekhez igazítják az egész vasúthálózaton.

Kérdésre válaszolva Völner Pál közölte: 8-8,5% közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában, de megjegyezte, hogy a témában még egyeztetnek a szakszervezetekkel.

A járatok száma viszont csökken

Völner Pál a hatékonyabb forrásfelhasználással kapcsolatban példaként említette, hogy Győr és Budapest között kiváló minőségű vasúti pálya van, így ott nincs értelme állami pénzen párhuzamosan buszközlekedést működtetni. Szeretnék elérni, hogy a hatékonyabb forrásfelhasználással keletkező megtakarítás a színvonalasabb szolgáltatást biztosítsa.

10 hely itthon, amire a magyarok a legbüszkébbek

Nézegess képeket!

Elolvasom

Arra a kérdésre, hogy 414 vonatot érint-e a menetrendi változás, Völner Pál kitérő választ adott. Közölte, hogy 2900 vonat közlekedik naponta, és 8% körüli futásteljesítmény-csökkenés lehet áprilistól.

Újságírói felvetésre az államtitkár úgy vélekedett, hogy szerinte érdemes közlekedtetni személyvonatot a kevésbé kihasznált vonalakon is, hiszen az árufuvarozás miatt fenn kell tartani hálózatot, és folyamatos közlekedés esetén az állagmegóvás is jobban megoldott, továbbá vannak olyan időszakok, például iskolába járás, amikor szükség van személyvonatokra.

Szoktál vonattal utazni?

Ezt is szeretjük