Drágulás! Többet kell fizetni május közepétől a hazai gyorsvonatokon

Drágultak a buszok és az IC-k jegyárai is, most a gyorsvonatok következnek.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A közösségi közlekedési rendszer korszerűsítésének részeként folytatódik a távolsági vasúti közlekedés megújítása, a fejlesztésekhez szükséges források előteremtése érdekében ugyanakkor szélesedik a feláras szolgáltatások köre is, mely az autóbuszos felárakkal 1,5-2 milliárd forint éves többletbevételt eredményezhet az idén. Az MTI információi szerint ezzel indokolta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a MÁV gyorsvonati felárának bevezetését.

A minisztérium erről szóló közleményében kitér arra is, hogy a MÁV-START Zrt. az idén és jövőre mintegy 1 milliárd forintot fordít a kocsiállomány felújítására, és további járművek állapotjavító beruházásait is tervezi.

Ezek lesznek a feláras vonatok

A tarifarendszer felülvizsgálatának eredményeként május 15-étől a feláras körbe tartozik 258 hibrid, gyors- és sebesvonat. Az InterCity vonatokkal együtt így összesen 456 vasúti és 657 autóbusz-járaton kell a szolgáltatás jellemzőiért kiegészítő jegyet váltani. Az intézkedéssel a közszolgáltatások fenntarthatósága, a megkezdett fejlesztések megtérülése biztosítható - írja a tárca.

A feláras rendszer májustól egyebek mellett a Budapest és Békéscsaba, Eger, Szeged között közlekedő hibrid IC vonatokra is kiterjed. Kiegészítő jegyet kell váltaniuk a fővárosból Sopronba és Szombathelyre gyorsvonaton, Miskolcra, Sátoraljaújhelyre, Debrecenbe és Nyíregyházára sebesvonaton utazóknak. Felárasan vehetők igénybe a megyeszékhelyekről a Balatonra közlekedő gyors és sebesvonatok, a heti ingázó forgalom hétvégi közvetlen budapesti vonatai is.

A MÁV-START Zrt. bérletével rendelkező utasoknak nem kell felárat fizetniük, a rendszeresen munkába vagy iskolába közlekedőket így a változás nem érinti. Kiegészítő jegy nélkül szállhatnak vonatra a nemzetközi menetjeggyel utazók, a három év alatti gyermekek és a hadirokkantak. A START Klub kártyás utasok üzletpolitikai kedvezményként mentesülnek a felár megfizetése alól. Ha szeretnéd tudni, pontosan milyen összegekre számíthatsz, kattints ide!

7 utazási kedvezmény, amit lehet, hogy nem ismersz: pedig neked is járhat!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Erre fordítják majd a befolyt összeget

A felárakból származó bevételeket a MÁV-START Zrt. a minőségi szolgáltatásokat nyújtó vasúti kocsik - két év alatt közel háromszáz jármű - megújítására fordítja. A személyszállító vasúttársaság idén nyárig a tervek szerint a kétszázadik ingyenes wifi-elérést biztosító kocsiját is forgalomba állítja.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

A vállalat 2013 második felében az Új Széchenyi Terv forrásaiból korszerűsített Budapest-Székesfehérvár elővárosi vasútvonalon és a kapcsolódó vonalakon jelentős menetrendi fejlesztést hajt végre, így az utazási idő nagymértékben csökken, a szolgáltatási színvonal nő, a kínálat pedig bővül a főváros és Székesfehérvár, Veszprém, Zalaegerszeg közötti viszonylatokban is.

Meglepő szabályok buszon és vonaton

Ha a dráguló jegyárakon felül nem akarsz további pótdíjakat kifizetni, a következőkre nagyon figyelj!

Az utasok elfogadták?

A felárrendszer autóbuszos és vasúti kiterjesztése az előzetes elvárás szerint 1,5-2 milliárd forint éves többletbevételt eredményezhet 2013-ban. A Volán-társaságoktól származó minisztériumi információk szerint az utasok túlnyomó többsége elfogadta az autóbuszos felárak többlépcsős bevezetését, érdemi utasvesztés nem volt kimutatható. A minisztérium a továbbiakban is folyamatosan elemzi a megtett lépések hatásait. Olvasd el korábbi cikkünket a drágulások témájában!

Mit szólsz a dráguláshoz?

Ezt is szeretjük