Több száz járat szűnik meg januártól
Még mindig a magyarok válaszára vár a társaság
A Ryanair komoly lépésre szánta el magát a budapesti helyzet miatt.

Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Így készíts tökéletes frizurát egy zokni segítségével: 8 pofonegyszerű trükk »

Egy ügyes trükk, amitől élénkebb lesz a rúzs színe a szádon: világosító ajakradír házilag »

Elszívja az izzadságot, és kényelmesebbé teszi a cipőt: 5 eset, amikor kisegíthet egy intimbetét »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Ryanair, Európa egyetlen ultra alacsony költségű légitársasága november 22-én bejelentette, hogy 40%-os leépítést hajt végre budapesti bázisán.

A légitársaság hivatalos közleménye szerint, miután a Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani, és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez, a Ryanair 2013. január 10-től kezdve tíz útvonalat zár be, mely hetente több mint 280 járatot érint majd. A Ryanair budapesti forgalma évente 800 ezer utassal fog csökkenni - kétmillióról 1,2 millió utasra -, és ez közel nyolcszáz helyi munkahely elvesztését fogja eredményezni.

Durva leépítés és járatcsökkentés

A közleményben kifejtették, hogy az, miszerint a Hochtief nem volt hajlandó megegyezni Európa második legnagyobb légitársaságával egy hosszú távú növekedési megállapodásról, bizonyítéka annak, hogy a Budapest Airportnak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése, hiszen az egyre csökkenő forgalom ellenére ismételten emeli árait.

A 2013. január 10-től érvénybe lépő leépítések a következőket fogják érinteni: ötről háromra csökken az itt állomásozó repülőgépek száma; 30-ról 20-ra csökken az útvonalak száma; heti 280-ról kevesebb mint 170-re csökken a járatok száma; éves szinten kétmillióról 1,2 millióra csökken az utasok száma; 20 útvonalból kilenc esetében csökken a járatok gyakorisága; évente 800 ezer utast veszítenek, és nyolcszáz állás szűnik meg a Budapest Airporton.

A megszűnő útvonalak a következők lesznek: Baden, Lubeck, Birmingham, Malaga, Bologna, München, Düsseldorf, Oslo, Krakkó, Tesszaloniki.

Még visszafordítható a folyamat

A Ryanair sajnálatát fejezi ki a leépítések miatt, ugyanakkor megerősíti, hogy ezek visszafordíthatóak, amennyiben a Budapest Airport versenyképes költségeket ajánl, illetve hatékony létesítményeket biztosít.

A változások következtében 1,2 millió utasával és 20 útvonalával a Ryanair így is a második legnagyobb Budapesten üzemelő légitársaság lesz, ugyanakkor a Hochtief véleményük szerint a továbbiakban nem hagyhatja figyelmen kívül a versenyképes piacot, hiszen a repülőterek egész Európában egyre csökkentik költségeiket, és hatékony létesítményeket biztosítanak a forgalom növekedésért cserébe. A Ryanair reméli, hogy van lehetőség ezeknek a leépítéseknek a visszafordítására, minek során biztosítható lenne a Ryanair további növekedése Budapesten.

Ezt is szeretjük