3 dolog, amit soha ne csinálj, ha vihar van, mert beléd csaphat a villám - Akkor is, ha fedett helyen vagy

Ne tedd ki magad a veszélynek!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Ne tedd ki magad a veszélynek!

Azzal remélhetőleg már mindenki tisztában van, hogy egy mennydörgéssel és villámlással fűszerezett nyári vihar kellős közepén nem szabad egy fa alatt menedéket keresni, mert ezzel megsokszorozódik annak esélye, hogy az illetőt villámcsapás érje. Azt azonban kevesen tudják, hogy bizonyos hétköznapi, akár a biztonságosnak hitt lakásban végzett tevékenységek is tiltottak ilyenkor.

Telefonálás

Mivel a telefonvezetékek kiválóan vezetik az elektromosságot, nem ajánlott vezetékes telefont használni, miközben odakint villámlik: több olyan esetről is tudnak a világon, amikor a villámcsapás a vonalas telefon használata közben érte az áldozatot. Ezzel szemben a mobiltelefon biztonságos, mert a tévhittel ellentétben sem a rádióhullámok, sem a készülék fém alkatrészei nem vonzzák a villámot, ezért ha sürgős hívást akarsz bonyolítani a vihar idején, inkább mobilon tedd meg.

Zuhanyozás

Veszélyes lehet zuhanyozni vagy kádban fürdeni az égi háború kellős közepén, hiszen a telefonvezetékekhez hasonlóan a fémből készült vízvezetékek is vezetik az áramot, így ezek segítségével bejuthat a lakásba a villám, majd a folyóvízen keresztül beléd is csaphat.

Számítógépezés

Nemcsak azért érdemes kihúzni a konnektorból az elektromos kütyüket, például a számítógépet és a televíziót, hogy megvédd őket a villámcsapástól. Ilyenkor saját magadat is véded, hiszen ha egy áram alatt lévő laptopot használsz a vihar közben, a fentiekhez hasonlóan - azaz a vezetékeken keresztül - hozzád is könnyedén eljuthat a villám.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük