Nevetségesen megemelkedtek az árak – Akár egy repülőjegy is kijön ebből az összegből
Taxitarifák
Ezt hozta az új taxisrendelet.
- Erre érdemes figyelni, ha online vásárolsz parfümöt: így válaszd ki a számodra megfelelő illatot »
- Hatékony, de egyszerű házi módszerek lábszag ellen: nem csak a kellemetlen szagot nyomják el, az izzadást is mérséklik »
- Michael Jackson 24 éves lánya gyönyörű modell: fürdőruhás képeket vállalt, tetoválásait is megmutatta »

- Gesztesi Károly 3 gyereke a címlapon: Panka, Dávid és Márkó sosem volt látható így együtt
- Mi Kanada fővárosa? 10 kérdéses kvíz a világ országairól, amit illik tudni
- Lecseréltek két zsűritagot is a Dancing with the Starsban: mutatjuk az új ítészeket
- 4 étel, ami 50 felett különösen javasolt: felturbózzák a lelassult anyagcserét a dietetikus szerint
- Íme, Leonardo da Vinci világvégejóslata: matematikai és asztronómiai jelekkel üzente meg a pontos dátumot
Miután 2013. szeptember 1-től bevezették Magyarországon az egységes taxisrendeletet, a tarifák ára is jelentősen emelkedtek.
Már közel egy hónapja ugyanis számos változáson túl egy útért a 450 forintos alapdíjon felül kilométerenként 280 forintot kell fizetni a szolgáltatásért.
Egy repülőjegy ára is lehet
Ez a fix díj azt jelenti, hogy egyik társaság sem tud már kedvezményt vagy törzsvásárlói kártyát adni az utasoknak. Az árak ez alapján a következőképpen alakulnak: 450 forint az alapdíj, 280 forint a viteldíj kilométerenként, és ha várakoznia kell a sofőrnek, az további 70 forintot jelent percenként.
Miután megszűntek a kedvezmények, a repülőtérre sem lehet többé transzferdíjjal utazni. Így, ha valaki például a Széll Kálmán térre hív egy autót, az úti cél pedig a Liszt Ferenc repülőtér, akkor az olyan 6900-7000 forintot kell, hogy fizessen. Ha esetleg még meg is váratja a sofőrt tíz perccel, az további 700 forintot jelent. Ha valaki egy kicsit távolabbról, mondjuk Hűvösvölgyből szeretne taxival kimenni a repülőtérre, az akár 10 ezer forintba is kerülhet.
Az egész rendeletben ebből a szempontból az a legmeghökkentőbb, hogy ebből a pénzből már maga a repülőjegy is megvásárolható, ha például egy kevésbé látogatott várost, egy távolabbi időpontot vagy akciós utazásokat vesz figyelembe az ember. De egy nagyjából öt kilométeres táv a városban is kétszer annyiba kerül, mint szeptember 1. előtt.
Felkapott sofőrszolgálatok
A rendszeresen taxival közlekedők hamar találtak megoldást a problémára. A sofőrszolgálatok ugyanis egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ennek lényege, hogy ha valaki a saját kocsijával indul útnak, de megiszik este egy-két pohár alkoholos italt, ki tudja hívni a sofőrszolgálatot. Ekkor a sofőr megérkezik a megadott címre, és eljuttatja az utast a saját autóján a célállomásra. A sofőr utazását a szolgáltató cég oldja meg.
A sofőrszolgálat árai van, hogy egységesek, például Budáról Budára vagy Budáról Pestre, de van, hogy az alap kiszállási díjon túl Budapestre és vidékre is egységes kilométerdíjat ajánl a cég. Természetesen ez sem olcsó, de figyelembe véve, hogy saját autóval utazik az illető, amiben a saját szabályai uralkodnak, gondolva itt a dohányzásra például, és a legtöbb esetben még kedvezményt is kap, nem kérdés, hogy ezért az árért inkább az utóbbi szolgáltatást választja.
Nem csak az ára változik
A rendelettel nem csupán az egységes tarifát vezették be, hanem az egységes kinézetet és szabályozást is. Előírás például, hogy 2014 augusztusának végére minden taxinak a megadott színkódú sárga és fekete színűnek kell lennie. Az autók színének váltása fokozatosan történik, új engedélyt már csak sárgára színezett autók kaphatnak. Ezen kívül hoztak még előírásokat az autók műszaki elvárásaira vonatkozóan, de számít a környezetvédelmi besorolás, a csomagtartó mérete vagy a járművek kora is.
OLVASD EL EZT IS!

- közlekedés
- változás
Figyelem! Teljesen átalakul a közlekedés szeptemberben

- budapest
- közlekedés
Így változott meg a tömegközlekedés június 1-jétől

- rendőrség
- közlekedés