Több szolgáltató is emeli a díját: mindenkit érintenek a döntések

Inflációkövető díjemelést jelentett be több telekommunikációs cég is, de ez más szektorban is várható.

Több szolgáltató emel díjat
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Több telekommunikációs cég is bejelentette, hogy az inflációt követve díjemelést eszközöl majd. A díjkorrekció azonban több szektorban is várható, például bankok, biztosítók, illetve állami szolgáltatások esetében. Az automatikus inflációkövető díjemelés egy új fogalom lesz a 24.hu szerint.

Több szolgáltató is emeli a díját

A lap összeszedte, hogy milyen szolgáltatók esetében lehet máris automatikus díjemelést tapasztalni, a 2023-as inflációra hivatkozva:

  • Az autópálya-matricáknál idén átlagban 18 százalékkal növekedtek a díjak, emellett 230 kilométernyi új útszakasz vált fizetőssé.
  • A teherautók többségénél 40-50 százalékos útdíjemelést jelentettek be, viszont a korszerűtlenebb járművek esetén ez akár 80 százalékos is lehetett.
  •  A biztosításoknál szintén jellemző az inflációkövető emelés, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál pedig még nagyobb díjnövekedéssel is szembesülhetnek egyesek.
  •  A banki költségek akár 18 százalékkal is nőhetnek.
  •  A telekommunikációs cégek szintén díjemelést jelentettek be: a Vodafone idén 15,4 százalékkal, a Yettel 15,3 százalékkal, a Magyar Telekom 15 százalékkal emel.
  • A Magyar Posta infláció alatti emelést kommunikált, mégis egyes termékeinél afeletti volt a növekedés.

Egyértelműen bosszantó, hogy idén a tavalyi inflációhoz szabják a nagy szolgáltatók a díjkorrekciót, hiszen az tényleg az egekben volt. Molnár László, a GKI vezérigazgatója azt mondta a lapnak, hogy a biztosítások esetén mindez teljesen indokolt, hiszen a díjemelés garantálja, hogy maga a kárfizetés is inflációkövető lehessen. Csak így lehetséges, hogy a kártérítés fedezze például az alkatrészek, a javítás és egyéb részletek - szintén megemelkedett - díját.

A telekommunikációs szolgáltatóknál ugyancsak drágul a munkaerő, emellett a használt technikák és berendezések is nagyot nyomnak a költségeken. Ezenfelül az energiaköltségek is megugrottak, így teljesen jogszerű a díjkorrekció.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban a nemi egyenlőtlenség és a toxikus maszkulinitás jelenségéről beszélgettünk. Mi a különbség a férfiség és a férfiasság között? Mi számít toxikus maszkulinitásnak, miért alakult ki, és vajon köze van-e a Metoo mozgalomhoz? Miért van annyira kevés női vezető, és miért csak férfias személyiségű nők kerülnek vezetői pozícióba? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat Szél Dávid pszichológus, Leszkovszki Máté újságíró, és Pintér Ada.

Promóció

Molnár László kitért arra is, hogy a bankok esetében például a bizonytalanságot is árazzák. - Ami a bankokat illeti, a bevételek kisebbik része származik a lakosságtól, a nagyobbik a kamatkülönbözetből. Azt azonban nem tudják előre a bankok, miként alakul majd a kamatnyereségük (az infláció csökkenésével várhatóan visszaesik), így a kisebb lakossági szolgáltatási résznél sem hagyják veszni az inflációkövető emelést, mint biztos pénzt.

A kisipari lakossági szolgáltatásoknál általános, hogy inkább kivárnak, amennyiben szükséges, többlépcsős áremeléssel fognak emelni a tényleges költségnövekedés függvényében.

Jelentős változás jön a népszerű banknál: nagyon sok felhasználót érinthet

Fontos bejelentést tett a bank.

Elolvasom

Fotók: Getty Images

Ezt is szeretjük